نت فیلیکس با ارزش ۵,۵۹۲ میلیون دلار

نت فیلیکس با ارزش ۵,۵۹۲ میلیون دلار

نت فیلیکس با ارزش ۵,۵۹۲ میلیون دلار:نتفیلیکس به ایران آمد! یک خبر کوتاه و ساده که بلافاصله با واکنش‌ها و حاشیه‌های زیادی در رسانه‌ها فارسی خصوصا   حوزه فناوری اطاعات مواجه شد. اما نتفلیکس چیست و چرا ایران را تحت پوشش خدمات خود قرار داد؟ چرا رسانه‌های زیادی به آن واکنش نشان دادند و چه تاثیری بر کسب‌وکارهای مشابه در ایران خواهد داشت؟ نتفلیکس یک شرکت چند ملیتی است که توسطرید هستینگز تاسیس شد.و  ارائه دهنده خدمات آنلاین رسانه‌ای در قالب اجاره و فروش کلیپ‌های صوتی و تصویری و فیلم و سریال است، که در سال ۱۹۹۷ راه‌اندازی شد نت‌فلیکس ابتدا درآمریکا، انگلستان و چند کشور دیگر فعالیت خود را اغاز کرد.

شعار نتفیلیکس:” تماشای فیلم و سریال، هر زمان و هر جایی که اراده کنید”

با ارزان شدن و افزایش ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت، کاربران زیادی در امریکا، کانادا و سایر کشورها علاقه‌مند به تماشای فیلم و سریال از طریق اینترنت شدند. نتفلیکس به سرعت محبوبیت پیدا کرد و هم‌اکنون این شرکت خدمات خود را  به بیش از ۱۳۰ کشور جهان ارائه می‌دهد. با عضویت در این شبکه اینترنتی با پرداخت حدود ۹ دلار در ماه، فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی را که در این شبکه ارائه می‌شود، می‌بینند.

آقای رید هیستینگز، مدیر عامل و بنیانگذار نت‌فلیکس در سال  ۲۰۱۶ در  نمایشگاه نمایشگاه جهانی فناوری و نوآوری در لاس‌‌وگاس امریکا  اعلام کرد که خدمات ویدئو‌آنلاین این شرکت در کشورهایی نظیر هند، اندونزی، روسیه،‌ آذربایجان، سنگاپور و کره جنوبی در دسترس خواهد بود. وی در همان نشست خبری عنوان کرد که هم‌اکنون، قابلیت استریم ویدیوی نت‌فلکس ۱۳۰ کشور جدید از جمله ایران را پوشش می‌دهد.

“با اینکه نت فلیکس از ۸ ژوئن سال میلادی جاری اعلام کرده که رسما به ایران خدمات می دهد ولی سایت این شرکت که هم‌اکنون در داخل ایران فیلتر نیست اما قابل استفاده هم نیست، یعنی با وارد کردن آدرس آن به سایت معروف پیوندها وارد نمی‌شوید! به این معنی که یا ترافیک مربوط به آدرس این سایت از داخل کشور کاهش یافته و یا شاید مسئولان نت‌فلیکس IP ایران را فعلاً از سرویس‌دهی خارج کرده‌اند.”

برخی از تحلیلگران معتقدند شاید تولید محتوای انحصاری در جذب مشتری موثر باشد اما در دراز مدت نت‌فلیکس را در یک موقعیت مالی پرمخاطره قرار خواهد داد. یکی دیگر از مسائلی که نت‌فلیکس باید در نظر بگیرد، رویارویی با رقبایی مانند HBO می‌باشد که یکی از کسب و کارهای قوی بین المللی در این زمینه است.

مدیر عامل استودیوی سونی پیکچرز در این رابطه می‌گوید:

قبول دارم که همه در مورد سرویس‌هایی که نت‌فلیکس ارائه می‌دهد، صحبت می‌کنند اما نمونه های مشابه بسیاری وجود دارد که همین کار را انجام می‌دهند.

برخی از رقبای نت‌فلیکس معتقدند این شرکت قصد دارد با تکرار موفقیت‌هایی که از تولید مجموعه‌های سفارشی مانند ” House of Cards” و ” Orange Is the New Black” بدست آورده است، کاربران را به سوی خود جذب کند. به عقیده‌ آن‌ها تولید این مجموعه‌ها به طور غیر مستقیم کاربران را به استفاده ار سایر خدمات این شبکه هدایت می‌کند و این درحالی است که عملا اجازه چنین کاری ندارد. با این حال نت‌‌فلیکس با تمام قدرت به فعالیت خود در زمینه‌ی ساخت برنامه و سریال‌های تلویزیونی ادامه می‌دهد و روز به روز بر محبوبیت خود می‌افزاید.

خبر جالب در مورد نتفیلیکس این است که در تازه ترین رده بنده ۱۰۰ شرکت برتر در سال ۲۰۱۷ که توسط اینتر برند اعلام شد نام نتفیلکس  در رده ۷۸ با ارزش ۵,۵۹۲ میلیون دلار  یعنی بالاتر از KFC و در کنار دوشرکت تازه وارد  به لیست ۱۰۰ برند برتر خود نمایی می کند.

نت فلیکس NETFELIX ( در حوزه بازی و سرگرمی آنلاین ) در رده ۷۸ با ارزش ۵,۵۹۲ میلیون دلار

سلز فورس SalesForce ( در حوزه بازاریابی و فروش ) در رده ۸۴ با ارزش ۵,۲۲۴ میلیون دلار

فراری Ferrari ( در حوزه خودرو )  در رده ۸۹ با ارزش ۴,۸۷۶ میلیون دلار

1 دیدگاه برای “نت فیلیکس با ارزش ۵,۵۹۲ میلیون دلار

  1. اشتراک‌ها: دانلود ترجمه مقاله هزینه های پای دیابتی در فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و بریتانیا – الزویر ۲۰۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *