پرسشنامه استاندراد مقاومت نسبت به تغییر سازمانی بووی(2001)

پرسشنامه استاندراد مقاومت نسبت به تغییر سازمانی بووی(2001)

پرسشنامه مقاومت نسبت به تغییر سازمانی توسط بووی و همکاران در سال 2001 طراحی شد و دارای 20 سوال در 6وجه می باشد.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :

معمولاً مهمترین دلیل شکست پروژه‌های تغییر، عدم اثربخشی مدیریت تغییر می‌باشد. تیم‌های پروژه‌ای که مدیریت تغییر را نادیده انگاشته، اذعان دارند که این موضوع مهمترین تجربه کسب شده در پروژهٔ آنها می‌باشد. بالعکس تیم‌هائی که تکنیک‌های مدیریت تغییر را بکار برده منجر به کاهش اتلاف بهره‌وری، کاهش مقاومت پرسنل، تسریع در اجرا و پیاده‌سازی تغییر و بها دادن به پرسنل گردیده‌اند. قابل ذکر است که به مدیریت تغییر باید از دو دیدگاه ”اجرا و پیاده‌سازی تغییر“ و ”پذیرش تغییر“ نگاه کرد. در بسیاری از مواقع و در آغاز یک تغییر، مدیران اجرائی و کارمندان سازمان اطلاع و درک روشنی از مدیریت تغییر ندارند. مدیران اجرائی علاقه‌مندند که تغییر در سازمان رخ داده و کارمندان به سادگی آن را در شغل خود بکار بندند.

دانلود پرسشنامه استاندارد پرسشنامه تغییر سازمانی سیلبرمن(2003)٬ 

تعريف تحول سازمان

فرآيندي برنامه ريزي شده و اصولي (نظام‏مند) است كه با بهره گيري از ارزش‏ها و اصول علوم رفتاري كاربردي در سازمان‏ها در پي افزايش اثربخشي فردي و سازماني است.

چیزی که در تحوّل سازمان مهم است و در واقع یک اصل زیربنایی برای تحقق آن به شمار می رود، عبارت است از: مشارکت همه اعضای سازمان؛ یعنی مدیران و کارکنان در این فرایند بلند مدت برنامه ریزی شده و مستمر.

توجه داشته باشیم که تحوّل در سازمان علاوه بر داشتن برنامه ریزی، یک فرایند زمان بر است؛ یعنی با تغییرات تدریجی در حوزه های گوناگون سازمان، می توان به یک تحول بنیادین، که همان خواسته مدیران عالی و فرایند تحوّل است، دست یافت.

باید بدانیم «تحوّل سازمان فرایندی است که توجه خود را به فرهنگ فرایندها و ساختار مورد استفاده یک سیستم جامع معطوف می دارد.

دانلود”پرسشنامه مقاومت نسبت به تغییر سازمانی

1 دیدگاه برای “پرسشنامه استاندراد مقاومت نسبت به تغییر سازمانی بووی(2001)

  1. اشتراک‌ها: دانلود ترجمه مقاله مقاومت در برابر مایع سازی سیلت دارای فیبر تقویت شده با انعطاف پذیری کم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *