مبانی نظری خدمات الکترونیک(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری)

مبانی نظری خدمات الکترونیک

مبانی نظری خدمات الکترونیک(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری):تعریف کلاسیک خدمت عبارتست از کالایی غیر مادی و غیر قابل لمس، که مالکیت و دارایی به همراه ندارد و قابل ذخیره یا جابجایی نیست. معمولا در لحظه مصرف به وجود آمده و بعد از مصرف از میان می­رود، اما تعریف جدید از خدمات فراتر از این تعریف است(کاتلر،1395).

در سال 2004 با معرفی پارادایم جدیدی به نام “منطق چیرگی خدمات”تعریف جهان فراصنعتی از خدمات به کلی تغییر کرد. این تغییر به گفته خود استفان وارگو و رابرت لوش که پردازندگان این نظریه هستند از سالها پیش با رشد اقتصاد خدماتی در حال شکل گیری بوده است. به عنوان مثال در کتاب “تئوری ای جامع برای رقابت”، آقای شلبی هانت مطرح می­کند که “منابع مادی هیچ گاه به خودی خود، نهاده ای برای فرآیند تولید محسوب نمی­شوند، بلکه تنها خدماتی که این منابع مادی می­توانند برای فرآیند فراهم کنند، به عنوان ورودی ارزشمند است(اسماعیل‌پور،1384).

برای مطالعه:مبانی نظری تجارت الکترونیک

 

این بحث ها که از سالها قبل و با نقد ارزش های جامعه صنعتی شروع شده بود در عصر حاضر و در اقتصادهای فراصنعتی که خدمات نقش کلیدی یافته است به تعریف این پارادایم جدید منجر شده است. “منطق چیرگی خدمات”، خدمت را این چنین تعریف می­کند: خدمت، به کارگیری قابلیت ها از طریق فعالیت ها، فرآیندها و عملکردها برای سود خود یا دیگری است(زاهدی،1389).

در این دیدگاه، ارزش، در محصولات تجسم نمی­یابد بلکه ارزش در استفاده از محصولات و خدمات به صورت مشارکتی بین ارائه کننده و استفاده کننده به وجود آمده و معنا پیدا می ­کند. خدمات، پایه تبادلات شناخته شده و محصولات مادی وسیله ای برای توزیع گسترده خدمت تعریف می­شوند، خدمتی برای رفع یک نیاز. به همین دلیل مشتری همواره در ایجاد ارزش مشارکت دارد و یک سازمان به تنهایی نمی­تواند ارزشی ایجاد کند، سازمان ها تنها ارزشهایی پیشنهادی می­توانند طرح کنند که در استفاده معنا می­پذیرند(کاتلر و ارمسترانگ،1396).

تعریف خدمات الکترونیک

خدمات الکترونیک تدارک خدمات بر شبکه های الکترونیک است . فناورزی یک تواناساز برای خدمات الکترونیک است و کسب و کارها ازفرصت ارائه شده توسط پیشرفت های تکنولوژیکی برای کسب مزیت ( مانند خدمات برای مشتریان با آسودگی و پشتیبانی بیشتر ) استفاده می­کنند

خدمات الکترونیک زیرمجموعه ای از تجارت الکترونیک بوده و پیامد فن اوری های شبکه ای هستند .

خدمات مبتنی بر وب که همچنین به عنوان خدمات الکترونیک شناخته شده اند یکی از بزرگترین فرصت های کسب و کار در اینترنت هستند. اثر اینترنت در ایجاد خدمات الکترونیک برای ارائه دهندگاه مشتریان آن ها انقلابی به وجود آورده است .

خدمات الکترونیک کاربرد اینترنت برای تسهیل، اجرا ، پردازش هر مرحله از خدمات شامل آگاهی دادن، انجام تراکنش، تعامل و توزیع را تشریح می کند .

دانلود:مبانی نظری خدمات الکترونیک(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری)

محصولات مکمل:

پرسشنامه استاندارد عوامل موثر بر کارایی خدمات دولت الکترونیک زیتهامال و همکاران(2000)

ادبیات نظری لجستیک الکترونیک

ادبیات نظری دولت الکترونیک

ادبیات نظری بانکداری الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *