دانلود ترجمه مقاله روش های تقویت انتقال حرارت برای بهبود عمر آب بند – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله روش های تقویت انتقال حرارت برای بهبود عمر آب بند – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله روش های تقویت انتقال حرارت برای بهبود عمر آب بند – الزویر ۲۰۱۸:در بخش قبلی، روش های متفاوتی برای ارتقاء دما در آب بندهای مکانیکی ارائه شدند. این بخش بر آزمایش های آزمایشگاهی به کارگرفته شده به منظور ارزیابی عملکرد تریبولوژیکال تمرکز می کند. به طورخاص، نتایج یک تحقیق جدید توسط زیائو و خوانساری خلاصه شده است (۲۰۱۵). رینگ های آب بند از فولاد ضد زنگ حرارت دیده (۱۷-۴PH) با لوله و بدون لوله حرارتی درون ساز سایشی ساخته شدند که در مقابل عنصر دیسکی-شکل چرخشی ساخته شده از همان مواد قرار می گیرد.

عنوان فارسی مقاله:

روش های تقویت انتقال حرارت برای بهبود عمر آب بند

عنوان انگلیسی مقاله:
سال انتشار میلادی: 2017
نشریه:

Database: Elsevier – ScienceDirect (ساینس دایرکت)

فن آوری آب بندی – Sealing Technology

کلمات کلیدی فارسی:
 
کلمات کلیدی انگلیسی:  
تعداد صفحات ترجمه شده: 11 صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
نویسندگان:
Michael Khonsari
موضوع:
دسته بندی رشته:
فرمت فایل انگلیسی: 5 صفحه با فرمت pdf
فرمت فایل ترجمه شده: Word
کیفیت ترجمه: عالی
نوع مقاله: isi
تعداد رفرنس:  

مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی

فهرست مطالب

طراحی آب بند

شرایط انتقال دما

رینگ های جفت شونده با کانال خنک کننده درونی

رینگ های جفت شونده با دیواره جانبی ترکیبی

رینگ های جفت شونده بایک لوله حرارتی درون ساز

اندازه گیری های تریبولوژیکال

نتیجه گیری


چکیده

این مقاله نگاهی دارد بر چند تکنولوژی تقویت انتقال حرارت که در مرکز ماشینکاری چرخشی دانشگاه ایالت لوئیزیانا اجرا شده است. هدف این مقاله کاهش حرارت دو رویه در آب بندهای مکانیکی است، که شامل طراحی رینگ های آب بند با یک تبادل گر حرارتی دورنی می باشد و همچنین تکنیک های بافت سطح را به منظور افزایش انتقال حرارت و طراحی یک مولد جدید از آب بند با یک لوله حراراتی، در بر می گیرد.

هرساله، در صنعت هزینه های هنگفتی برای تعمیر پمپ صرف می شود. هزینه های تعمیری صرف شده برای آب بندها و بیرینگ ها ۸۰% تخمین زده شده است. مهمترین عامل های تأثیر گذار شناسایی شده مسئول نقص آب بند عبارتند از:

-انحراف دمای انباشته شده و درجه حرارت دو رویه بالا بین رینگ های آّب بند جفت شونده.

-عدم ثبات گرما-کشسانی؛ و

-پوشش ناهمگن وسیع


Abstract

This article looks at several heat-transfer augmentation technologies that have been developed at Louisiana State University’s Center for Rotating Machinery. Aimed at reducing interfacial heat in mechanical seals, they include the design of seal rings with an internal heat exchanger, surface texturing techniques to improve heat transfer, and the design of a new generation of seals with a heat pipe.  Industry spends huge sums of money on pump repair every year. It is estimated that 80% of the repair costs is dedicated to seals and bearings. The most influential factors identified for being responsible for seal failure are: • high interfacial temperature and associated thermal distortion between the rotating and mating seal rings; • thermo-elastic instability; and • excessive non-uniform wear.


نمونه ترجمه مقاله:

این فرایند توسط دمای چسبنده سیال کنترل می شود به طوریکه بین وجوه رینگ و خنک کننده بریده می شود و به وسیله جریان سیال توسعه می یابد. آب به آسانی

می تواند به نقطه جوش خود برسد و با پر کردن درز مقابل وجوه باعث صدمه زدن شود. هنگامیکه مانع های هیدروکربنی کم-چسبنده، مانند بوتان مایع به کار گرفته می شوند مولد دما نیز با اصطکاک سایشی بین وجوه تحت تاثیر قرار می گیرد. علاوه بر این، اگر سرعت عمل کنندگی به مقدار بسیار زیادی برسد، بنابراین عدم ثبات گرما-کشسانی منجر به شکل گیری نقاط پرحرارت ماکروسکوپی (قابل رویت) در وجوه آب بند می شود که با توجه به فشار تماس، انتهای وجه و ویژگی های مواد، می تواند اتفاق بیافتد.

بنابراین، کاهش دمای درون وجهی برای افزایش عمر آب بند، به بکارگیری تکنیک های تقویت انتقال حرارت مناسب نیاز دارد.

این مقاله چند فن آوری تقویت انتقال حرارت را ارائه می کند که به تازگی در مرکز ماشینکاری چرخشی، ساختمان مهندسی صنعتی و مکانیک، دانشگاه ایالت لوئیزیانا توسعه یافته است. به خاطر کاهش انتقال حرارت شدید در آب بندهای مکانیکی، محققین تصمیم به طراحی رینگ های آب بند با یک تبادلگر حرارتی درونی، تکنیک های ساخت سطح برای بهبود انتقال حرارت، و مولد جدید آب بندها با یک لوله حرارتی گرفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *