کاربردهای مطلب:
منبعی
برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و…
پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها،
استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی داردبه شیوه (APA)
فهرست
۲-۱ اهمیت صادرات در توسعه اقتصادی کشورها
۲-۲ علل اصلی توجه شرکت ها به صادرات
۲-۳ تصمیم درباره ورود به بازارهای بین المللی
۲-۴ صادرات غیر مستقیم
۲-۵ صادرات مستقیم
۲-۶ بررسی و تحلیل ترکیب صادرات غیر نفتی ایران
6-2-1 بررسی اهمیت صادرات و واردات و عوامل موثر بر آن
۲-۷ مزیت نسبی صادرات در بازرگانی خارجی
7-2- 1 جایگاه ایران در صادرات جهانی
۲-۸ صادرات غیر نفتی
۲-۹ یادگیری سازمانی
۲-۹-۱ مفهوم یادگیری سازمانی
۲-۹-۲ تعاريف يادگيري سازماني
۲-۱۰ انواع یادگیری سازمانی
۲-۱۱ سطوح یادگیری سازمانی
يادگيري فردي
يادگيري تيمي و گروهي
يادگيري فرابخشي
يادگيري سازماني
۲-۱۲ متغیر های موثر بر یادگیری سازمانی
۲-۱۲-۱ ساختار
۲-۱۲-۲ محيط.
۲-۱۲-۳ تكنولوژي
۲-۱4 پیشینه پژوهش
۲-۱4-۱پیشینه داخلی
۲-۱4-۲ پیشینه خارجی
ادبیات و مبانی نظری عوامل موثر بر یادگیری بازارهای خارجی (فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری)
ادبیات و مبانی نظری عوامل موثر بر یادگیری بازارهای خارجی (فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری):بطور کلی بررسی تراز بازرگانی هر کشور و مقایسه ارقام واردات و صادرات آن ، از مهمترین عواملی است که نقش و اهمیت صادرات و بازاریابی جهانی را در اقتصاد کشور ها نمایان می سازد ، زیرا هر مبلغی که در تراز تجاری منعکس می گردد ، می تواند بر زندگی همه افراد جامعه اثر گذار باشد. ارقام موجود در تراز بازرگانی یک کشور علاوه بر اینکه نشان دهنده تفاوت بین ارزش پولی صادرات و واردات یک کشور است. و کسری یا مازاد تراز تجاری آن کشور را نشان می دهد ، مشخص می کند که مثلا کسری تراز یک کشور به خاطر واردات محصولات مصرفی رخ داده است یا به علت واردات محصولات صنعتی و سرمایه گذاری در زیر ساختها ، که این خود روند حرکتی کشور ها به سوی توسعه اقتصادی را نشان می دهد. (روستا و دیگران ، 1381).
ادبیات و مبانی نظری عوامل موثر بر یادگیری بازارهای خارجی (فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری)
از اهداف اصلی که باعث می شود دولت ها و ارگان های مختلف راهبرد های حمایت از صادرات را پیش بگیرند ، بهبود تراز ارزی ، صرفه جویی ارزی و رشد اقتصادی است ، که این راهبرد های حمایتی با تقویت و گسترش آن دسته از صنایع داخلی که مزیت نسبی یا رقابتی دارند ، انجام می گیرد.
این راهبردها که به عنوان راهبرد های برونگرا تلقی می شوند ، ویژگی ها و مزیت های زیادی برای کشور ها دارند، که از جمله این ویژگی ها میتوان به : تولید بهتر و بیشتر ، اشتغال و سرمایه گذاری ، رقابت بهتر ، کیفیت برتر ، قیمت ارزانتر ، و حمایت بیشتر از محصولات داخلی ، بالا رفتن سطح زندگی و معیار ها ، در آمد های ارزی بالا ، رهایی از اقتصاد تک محصولی ، سرمایه گذاری در آموزش ، حمل و نقل ، ارتباطات ، ثبات سازمان ها و سرمایه گذاری خارجی و … اشاره کرد (صنایعی ،1381).
- آقاجانی، حسنعلی. فرزادفر، رامین. (۱۳۹۲). مدل عملکرد صادراتی با رویکرد قابلیتهای رقابتی بنگاههای کوچک و متوسط صادرکننده مرکبات استانهای شمالی ایران. فصلنامه علوم مدیریت ایران. دوره ۸. شماره ۲۹. صص ۲۴-۴۴
- تاجدینی،کیهان. احمدیان،علی اشرف. معطوفی،علیرضا. (۱۳۹۳).بررسی رابطه اینرسی راهبردی و عملکرد صادراتی: مورد بنگاه های صادرکننده استان تهران. مجله مدیریت بهره وری. سال هفتم. شماره ۲۸. صص ۳۳-۴۹
- حاجی پور, بهمن. جعفري زاده, فروز . رحيمی، فرج الله (۱۳۹۴).تاثير جهت گيري راهبردی و قابلیتهای بازاريابي بر عملکرد صادراتي. فصلنامه علمی پژوهشی چشم انداز مدیریت صنعتی. دوره ۱۴. شماره ۲۲
- شجاعی، محمدرضا. محترم، رحیم. آطاهریان، سمانه . تأثیر عوامل داخلی شرکت بر عملکرد صادراتی (مطالعۀ موردی: شرکتهای صادرکنندة پسته در تهران). فصلنامه علمی-پژوهشی مدیریت بازرگانی. دوره ۶. شماره ۴. صص ۷۹۱-۸۰۷
- رهنورد، فرجاله. طاهرپور كلانتري، حبيب اله. محمدعلي تجريشي، ايمان (۱۳۹۱).همسویی استراتژیهای صادرات و عملکرد صادراتی. شماره ۱۰. صص ۱۵-۳۴
- Prasad, V. K., Ramamurthy, K. and Naidu, G. M. (2011), “The Influence of Internet-Marketing Integration on Marketing Competencies and Export Performance”, Journal of International Marketing, 9 (4), 82-110.
- A. (1998). Export Performance: A Conceptualization And Empirical Assessment. Journal Of International Marketing. Vol 6 No 3. Pp 59-81.
- Souchon, Anne. Sy-Changco, J. Dewsnap, B. (2012). “Learning orientation in export functions: impact on export growth”, International Marketing Review, Vol. 29 Iss: 2, pp.175 – 202
- Evangelista, F. Mac, L. (2016). The influence of experience and deliberate learning on SME export performance”, International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, Vol. 22 Iss 6
- Ambos, T. C., Ambos, B., Schlegelmilch. B. B. (2006). Learning from foreign subsidiaries: An empirical investigation of headquarters’ benefits from reverse knowledge transfers. International Business Review, 15. 294-312.