پرسشنامه اثرات مثبت و منفی شبکه های اجتماعی
پرسشنامه استاندارد اثرات مثبت و منفی شبکه های اجتماعی:این پرسشنامه محقق ساخته می باشد و دارای 30 سوال بوده و هدف آن ارزیابی اثرات مثبت و منفی شبکه های اجتماعی از ابعاد مختلف ( ارتباط مجازی مستمر با دوستان و آشنایان ، توسعه مشارکت های اجتماعی ، تبلیغات هدفمند اینترنتی ، آموزش ، شکل گیری و ترویج سریع شایعات و اخبار کذب ، تبلیغات ضد دینی و القای شبهات ، نقض حریم خصوصی افراد ، تاثیرات منفی رفتاری ) می باشد . شیوه نمره گذاری آن بر اساس طیف لیکرت 5 گزینه ای است.
تعریف مفهومی متغیر :
پرسشنامه مفهوم «شبکه» بر این حقیقت تاکید دارد که هر فرد گره های ارتباطی با دیگر افراد دارد، با افرادی که هر کدام از آنها به نوبه خود به عده کم، متوسط و یا زیادی از دیگران گره خورده اند.
عبارت «شبکه ی اجتماعی» به مجموعه ای از کنشگران و ارتباطات و گره های ارتباطی میان آنها اشاره دارد. گره ها در گراف شبکه اجتماعی افراد جامعه هستند، و خطوط یا یال هایی که بین گره ها رسم شده است، ارتباطات میان افراد جامعه را مدلسازی می نماید.
رسانه های اجتماعی در اشکال و عنواین مختلف وجود دارند اما هدف اصلی همه آنها ارتباط وا تبادل اطلاعات افراد با یکدیگر است.
-(tangoo- instagram-(whatsapp- viber- beetalk- lin- Facebook,- Twitter, MySpace واتساپ، بی تالک، وایبر، لاین، فیس بوک، تانگوو و…)
ارسال پیام و به اشتراک گذاری محتوا واعلام موافق یا مخالف بودن با محتوا از طریق زدن علامت لایک از دیگر امکانات این شبکه ها می باشد. این شبکه ها بالاترین میزان رشد را نسبت به سایر رسانه های اجتماعی دارد.
مفهوم «شبکه» بر این حقیقت تاکید دارد که هر فرد گره های ارتباطی با دیگر افراد دارد، با افرادی که هر کدام از آنها به نوبه خود به عده کم، متوسط و یا زیادی از دیگران گره خورده اند.
تعریف مفهومی متغیر :
تعریف عملیاتی:
مولفه:2
سوالات:30
تحلیل بر اساس میزان نمره پرسشنامه:
روایی پرسشنامه:
پایایی پرسشنامه:
منبع:
فرمت:word
تعداد صفحات:5