پرسشنامه استاندارد تاثیر تداعیهای برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان انگوک فن و قنتوس (2013).
پرسشنامه استاندارد تاثیر تداعیهای برند بر اعتماد و وفاداری مشتریان توسط انگوک فن و قنتوس در سال 2013 طراحی شده است. و دارای 22 سوال در 4 وجه است و بر اساس طیف لیکرت نمره گذاری شده است.
تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
وفاداری به برند: وضعیتی که نشان دهنده میزان احتمال پیوستن یک مشتری به برند تجاری رقیب است، مخصوصاً زمانی که قیمت آن برند و یا ویژگی محصول تغییر کند.
پرسشنامه تداعی برند: تداعی برند به عنوان معنای خاص برند برای مشتری تعریف میشود و همچنین عبارت است از دارائی هایی که به طور ذهنی به برند متصل شده باشد.
یکی از موضوعاتی که امروزه از دیدگاه مدیران اهمیت بسیار زیادی دارد وفاداری مشتریان است. یک مشتری وفادار علاوه بر آنکه بارها و بارها جهت خرید محصولات و یا استفاده از خدمات به سازمان مورد علاقه خویش رجوع میکند، به عنوان یک عامل مضاعف در زمینه تبلیغ محصولات و خدمات سازمان، از طریق توصیه و سفارش به خویشاوندان، دوستان و یا سایر مردم، نقشی حائز اهمیت در ارتقای میزان سودآوری و بهبود تصویر سازمان در ذهن مشتریان بالقوه ایفا مینماید. عوامل و منابع مختلفی در کسب مزیت رقابتی در بخش خدمات، دخیل بوده که می تو ان گفت، مهمترین آن نیروی انسانی است، چرا که کارکنان بخش خدمات برای ارائه خدمت با مشتریان خود در تعامل بوده و کیفیت این تعامل است که به کسب مزیت رقابتی و ایجاد تمایز میان سازمانهای مختلف منجر میگردد.
برند همان چیزی است که مخاطب با دیدن، شنیدن، حس کردن یا هرگونه ارتباطی با آن به صورت مفهومی، دیداری یا لفظی صفات و ویژگیهای خود را در ذهن و قلب مخاطب تداعی میکند.
برند شامل همه احساسات، ویژگیها و مفاهیمی است که به یک نام گره خوردهاست؛ برند، برداشت مردم وافراد از یک نام است.
در فارسی واژهٔ مارک یا برند معمولاً برای اشاره به محصول یا خدمتی بهکار میرود که ارزش اعتباری و اجتماعی بالایی داشته باشد
تعریف مفهومی متغیر :
تعریف عملیاتی:
مولفه:4
سوالات:22
تحلیل بر اساس میزان نمره پرسشنامه:
روایی پرسشنامه:
پایایی پرسشنامه:
منبع:
فرمت:word
تعداد صفحات:5