پرسشنامه استاندارد ارزیابی تاثیر کاربرد سیستم مدیریت یادگیری(LMS) بر مدیریت دانش(KM)(لوئی، 1393).
پرسشنامه استاندارد ارزیابی تاثیر کاربرد سیستم مدیریت یادگیری(LMS) بر مدیریت دانش(KM) توسط لویی در سال 1393 ساخته شد ودارای 4 مولفه و 31 سوال می باشد.سوالات پرسشنامه بر اساس طیف پنج گزینه ای لیکرت (کاملاً موافق تا کاملاً مخالف) طراحی شده است.
تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
سیستم مدیریت یادگیری: سيستم مديريت یادگیری، نرم افزاري است که فعاليت آموزش گيرنده را ثبت، پيگيري و دنبال مي کند. به عبارت ديگر، اين سيستم که ساختاري مشترک و بنيادي براي اغلب برنامه هاي آموزش الکترونيکي است، روند يادگيري و آموزش را به طور خودکار مديريت مي کند(واتسون و ویلیام ، 2007؛ به نقل از لوئی، 1393).
پرسشنامه مدیریت دانش: مدیریت دانش فرآیندی است که طی آن سازمان به تولید ثروت از دانش و یا سرمایه فکری خود میپردازد.(تاکیوچی،1995؛ به نقل از لوئی، 1393).
LMS مخفف عبارت Learning Management System می باشد که به معنای سیستم مدیریت یادگیری میباشد. در حیقیت تمامی کارهای مربوط به آموزش و یادگیری سازمانی در یک سیستم LMS مدیریت میشوند.
این موارد عبارت اند از:
- تعریف دوره های آموزشی
- قراردادن محتواهای مربوط به دوره های آموزشی اعم از فایل های متنی، تصویر، صدا و ویدئو
- تعاریف اساتید و گروه های درسی
- تعریف حساب کاربری برای دانشجویان برای دسترسی به محتواهای آموزشی
- امکان فعالیت دانش آموزان در مباحث درسی
- امکان ارسال تمارین و تکالیف و نمره دهی اساتید روی آنها
- و امکانات دیگر …
- درست مانند Word که کمک می کند تا فایل هاتان را بنویسید و مانند Gmail که به شما در مدیریت ایمیل هایتان کمک میکند، LMS یک برنامه نرم افزاری است که به شما کمک می کند تا دوره های آموزش الکترونیک خود را ایجاد، مدیریت و ارائه کنید.
مولفه های پرسشنامه و پرسشنامه
مولفه های پرسشنامه |
سوالات |
درک سهولت استفاده |
1 تا 9 |
درک سودمندی استفاده |
10 تا 20 |
انگیزه و قصد استفاده |
21 تا 26 |
انتقال دانش |
27 تا 31 |
تعریف مفهومی متغیر :
تعریف عملیاتی:
مولفه:4
سوالات:31
تحلیل بر اساس میزان نمره پرسشنامه:
روایی پرسشنامه:
پایایی پرسشنامه:
منبع:
فرمت:word
تعداد صفحات:5