پرسشنامه استاندارد عملکرد تجاری مامون و همکاران 2011
پرسشنامه استاندارد عملکرد تجاری توسط مامون و همکاران در سال 2011 به منظور سنجض عملکرد تجاری در سیستم بانکی طراحی شده است. این مقیاس دارای 11 گویه بسته پاسخ می باشد که با یک مقیاس لیکرت پنج درجهای (خیلی ضعیف تا خیلی خوب) و هر ماده دارای ارزشی بین 1 تا 5 است. با سؤالاتی مانند: (موقعيت رقابتي نسبت به بانک هاي رقيب) عملکرد تجاری را میسنجد.
تعریف مفهومی متغیر :
عملکرد تجاری:
پرسشنامه عملکرد تجاری دربرگیرنده شاخص های بازده فروش، بازده سرمایه گذاری و سود هر سهم و شاخص های غیر مالی همچون سهم بازار و توسعه محصول جدید است. مفهوم عملکرد تجاری به طور کلی بر کارایی و اثربخشی متمرکز است
مشکلی که بسیاری از سازمانها با آن مواجه هستند، در این است که آنها وقت بسیار زیادی برای ایجاد برنامههای راهبردی صرف میکنند، ولی فرصتی برای فورموله کردن این برنامههای نمیگذارند.
عملکرد تجاری:
به منظور تدوین یک استراتژی جهت فرموله نمودن شاخصهای کلیدی عملکرد، تیم مربوطه در سازمان باید با اصول اولیه را شروع کرده، اهداف سازمان را شناسایی نموده، برای دستیابی به آنها برنامهریزی نماید و تعیین کند که چه کسانی میتوانند بر روی این اطلاعات اقدام نماید.
این فرآیند تکرار شونده، شامل دریافت بازخورد تحلیلگران، مدیران و سرپرستان بخشها میباشد و در حین انجام آن، نسبت به اینکه کدام فرایند تجاری نیاز به سنجش توسط شاخصهای کلیدی عملکرد داشته و اطلاعات مربوط به آن را با چه کسی باید در میان میگذارد، درک بهتری خواهند داشت.
انتخاب اشتباه KPI این خطر را برای سازمان به ارمغان خواهد آورد که آنها را در مسیر اشتباهی قرار دهد و آنها را تشویق به پیگیری چیزی کند که هیچ پیشرفتی برای آنها ندارد.
همچنین شاخص کلیدی عملکرد پارامتری قابل اندازهگیری است، که می تواند منعکس کننده فاکتورهای حیاتی موفقیت یک سازمان باشد. این پارامترها از هر سازمانی به سازمان دیگر متغیر هستند.
تعریف مفهومی متغیر :
تعریف عملیاتی:
مولفه:1
سوالات:11
تحلیل بر اساس میزان نمره پرسشنامه:
روایی پرسشنامه:
پایایی پرسشنامه:
منبع:
فرمت:word
تعداد صفحات:5