عنوان فارسی: دانلود مقاله تاثیرگذاری جنسیت بر کیفیت خدمات حسابرسی
دانلود مقاله تاثیرگذاری جنسیت بر کیفیت خدمات حسابرسی – الزویر ۲۰۱۹:زنان به وضوح دارای نمایندگی کمتری در رتبههای برتر شرکتهای حسابرسی هستند. این وضعیت که نه تنها در حرفه حسابداری بلکه همچنین در سایر حوزههای مدیریت نیز رخ میدهد، انگیزه بحثهای شدید علمی و سیاسی در مورد دلایل آن، و به طور مهمتر، راهحلهای احتمالی، ایجاد کرده است. در مورد خاص اسپانیا، ارقام ما نشان میدهند که اگرچه گزارشهای حسابرسی امضا شده توسط زنان در طول دوره پژوهشی ۸ ساله ما، در پایان سال ۲۰۱۵، سه برابر شدهاند…
عنوان فارسی مقاله: | تاثیرگذاری جنسیت بر کیفیت خدمات حسابرسی | ||
عنوان انگلیسی مقاله: | |||
سال انتشار میلادی: | 2019 | ||
نشریه: | Publisher : Elsevier – Science Direct (الزویر – ساینس دایرکت)
مجله پژوهش کسب و کار – Journal of Business Research |
||
کلمات کلیدی فارسی: |
|
||
کلمات کلیدی انگلیسی: |
Female auditor – Gender differences – Glass ceiling – Audit quality – Gender specialization
|
||
تعداد صفحات ترجمه شده: | ۳۴ صفحه (۲ صفحه رفرنس انگلیسی) با فونت ۱۴ B Nazanin | ||
نویسندگان: | Josep Garcia-Blandon، Josep Maria Argilés-Bosch، Diego Ravenda | ||
موضوع: |
|
||
دسته بندی رشته: |
|
||
فرمت فایل انگلیسی: | ۱۲ صفحه با فرمت pdf | ||
فرمت فایل ترجمه شده: | Word | ||
کیفیت ترجمه: | عالی | ||
نوع مقاله: | isi | ||
تعداد رفرنس: |
مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی
فهرست مطالب
چکیده
۱- پیشگفتار
۲- پیش زمینه و توسعه فرضیات
۲-۱- تفاوتهای جنسیتی در مهارتها برای حرفه حسابداری
۲-۲- موانع ورود و سقف شیشهای
۲-۳- نتایج مطالعات تجربی مربوطه
۲-۴- فرضیه
۳- طرح پژوهش و انتخاب نمونه
۳-۱- طرح پژوهش
۳-۲- انتخاب نمونه
۴- نتایج و بحث
۴-۱- نتایج تجزیه و تحلیل تک متغیره
۴-۲- نتایج تجزیه و تحلیل چند متغیره
۴-۳- کنترلهای نیرومندی
۴-۴- تجزیه و تحلیل اضافی (I): کیفیت گزارشگری مالی سنجیده شده توسط تجدید ارائه (همگنسازی) صورتهای حسابداری
۴-۵- تجزیه و تحلیل اضافی (II): تجزیه و تحلیل با یک نمونه تطبیق یافته
۴-۶- تجزیه و تحلیل اضافی (III): جایگزینی یک حسابرس مرد برای یک حسابرس زن
۵- نتیجهگیریها، پیامدها و محدودیتها
منابع
چکیده
آیا میتوان انتظار داشت که جنسیت بر روی کیفیت خدمات حسابرسی تاثیرگذار باشد؟ هم متون اقتصاد رفتاری و هم سقف شیشهای برای زنان در حرفه حسابرسی، پاسخ مثبتی به این سوال میدهند. این مطالعه را با نمونهای از شرکتهای فهرست شده اسپانیایی برای دوره بین ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ انجام میدهیم و از کیفیت صورتهای مالی مشتری به عنوان پروکسی برای کیفیت خدمات حسابرسی استفاده میکنیم. نتایج، پشتیبانی سازگار و قوی را برای تاثیر مثبت حسابرس زن روی کیفیت خدمات حسابرسی فراهم میسازند. اگرچه یافتههای ما نشان میدهند که مردان و زنان گرایش به حسابرسی انواع مختلف مشتریان دارند، نتایج، توسط این تفاوتها هدایت نمیشوند. علاوهبراین، تاثیر جنسیت از اولین سال انتصاب یک شریک زن برای جایگزینی یک حسابرس مرد رخ میدهد. این مطالعه ممکن است در به چالش کشیدن کلیشهها مفید واقع شود و همچنین ممکن است برای بحث سیاسی آینده در رابطه با نمایندگی کمتر زنان در سطوح مدیریت ارشد آموزنده باشد.
Abstract
Should we expect a gender effect on the quality of audit services? Both the behavioural economics literature and the glass ceiling for women in the audit profession suggest an affirmative answer to this question. We conduct the study with a sample of Spanish-listed companies for the period between 2008 and 2015 and use the quality of the client’s financial statements as a proxy for the quality of audit services. The results provide sound and consistent support for a positive female auditor effect on the quality of audit services. Although our figures suggest that men and women tend to audit different types of clients, the results are not driven by these differences. Moreover, the gender effect occurs from the very first year of the appointment of a female partner to replace a male auditor. This study may contribute to challenging stereotypes and may be informative for the ongoing political debate regarding the under-representation of women in senior management levels.
نمونه ترجمه مقاله:دانلود ترجمه مقاله تاثیرگذاری جنسیت بر کیفیت خدمات حسابرسی
. پیشگفتار
اصطلاح جنسیت، در زمینههای روانشناسی و جامعهشناسی، به تلاشهای فمنیستها برای ایجاد تمایز بین تفاوتهای بیولوژیکی بین زنان و مردان و تفاوتهای تعیین شده توسط نیروهای فرهنگی و اجتماعی اشاره دارد (ولش، ۱۹۹۲). از اینرو، در حالی که تفاوتهای جنسیتی، وجود ویژگیهای درونی پایدار برای زنان و مردان را نشان میدهند، مفهوم جنسیت، اثرات هنجارهای اجتماعی روی ادراکات متفاوت بین آنها را توضیح میدهد (آنگر، ۱۹۹۰، ولش، ۱۹۹۲). برادبنت و کیرکهام (۲۰۰۸، ص ۴۶۵)، در سرمقاله مهمان برای یک مساله خاص جنسیتی و حسابداری، بحث جنجالی زیر را ارائه میدهند: «… اگرچه جهان برای زنان در طول ۳۰ سال گذشته تغییر کرده است، به نحوی هم یکسان باقی مانده است – و به همین دلیل، مساله جنسیت هنوز به همان اندازه مرتبط است». در حالی که درست است که در دهههای اخیر شاهد ورود تعداد زیادی از زنان به حرفه حسابداری بودهایم و شرکتهای حسابداری، خطمشیهای هدفمندی را در جهت پشتیبانی از زنان اجرا کردهاند، رتبههای برتر حرفه حسابداری مطلقا جنسیتی باقی ماندهاند، که نشان دهنده نمایندگی به وضوح کمتر زنان در سطوح ارشد است (برادبنت و کیرکهام، ۲۰۰۸). همانطور که بحث سیاسی پیوسته در اتحادیه اروپا در رابطه با نمایندگی کمتر زنان در سِمتهای مدیریتی شرکت نشان میدهد، این وضعیت تنها در حرفه حسابداری رخ نمیدهد (خلیف و آچک، ۲۰۱۷).
حسابرسان دارای نقش مهمی در طرحواره حاکمیت شرکتی کلاسیک در تضمین کیفیت صورتهای مالی هستند. به دنبال رسوایی شرکت انرون، قانونگذاران و سیاست گذاران به ویژه نگران کیفیت خدمات حسابرسی شدند (یعنی، قانون سربانز-آکسلی و به طور جدیدتر، دستورالعمل 2014/56/EU در مورد کیفیت حسابرسی). ما به بررسی این موضوع میپردازیم که آیا جنسیت بر روی کیفیت خدمات حسابرسی تاثیرگذار است. چنین تاثیری میتواند وجود داشته باشد، همچنان که متون اقتصاد رفتاری و روانشناسی به طور کلی از این موضوع پشتیبانی میکنند که زنان و مردان گرایش به نمایش رفتار متفاوتی دارند (کوستا، تراسیانو، و مککراپی، ۲۰۰۱؛ کروسون و گنیزی، ۲۰۰۹؛ فینگلد، ۱۹۹۴؛ نتل، ۲۰۰۷؛ اسمیت، رئالو، ووراکک و آلیک، ۲۰۰۸). بررسی تفاوتهای جنسیتی در ریسکگریزی به ویژه برای این مطالعه دارای اهمیت است. چارنس و کنیزی (۲۰۱۲)، در مقالهای مروری نتیجه گرفتند که زنان ریسک گریزتر از مردان هستند. این نتیجهگیری دارای پیامدهای به طور بالقوه جدی برای بازار شغلی، عمدتا در زمینههای حسابداری و مالی است، که در آنها ریسک گریزی، مسالهای اساسی است. طبق ایتونن، واهاما، و واهاما (۲۰۱۳)، تفاوتهای جنسیتی در پردازش اطلاعات شناختی، سخت کوشی، محافظهکاری، خودرأیی، و بردباری در برابر ریسک ممکن است روی قضاوتهای حسابرس، و در نتیجه، کیفیت مالی خدمات حسابرسی تاثیر بگذارند. با استفاده از نمونهای از شرکتهای سوئدی و فنلاندی، محققان به بررسی ارتباط بین جنسیت حسابرس و کیفیت گزارشهای مالی مشتریان میپردازند و نتیجه میگیرند که شرکتهای با حسابرسان زن معمولا دارای کیفیت بالاتر گزارشگری مالی هستند.