پرسشنامه استاندارد مجتمع تجاری چند منظوره (شاپینگ مال)
پرسشنامه استاندارد مجتمع تجاری چند منظوره (شاپینگ مال) دارای 18 سوال و در دو بعد طراحی شده است.
تعریف مفهومی متغیر :
مجتمع های تجاری چند عملکردی یا اصطلاحاً شاپینگ مال (Shopping Mall) به فضایی اطلاق میشه که در آن فضا، مجموعه ای از فروشگاههای کوچک و بزرگ خرده فروشی (که هویت کسب و کارشان در لوای نام تجاریشان است) تحت یک مدیریت مشترک، اداره میشوند . شاپینگ مالها ریشه در تمایل مصرف کنندگان به مدگرایی و گذراندن اوقات فراغت به همراه ارضای میل خرید دارد و در واقع نسل جدیدی از ویترین گردیست.
با توجه به افزایش روزافزون شاپینگ مال ها و مجتمع های تجاری در تهران و سایر شهرها ، جذب مشتری در اینگونه مراکز ، دغدغه ای اساسی دیگری است که باید به آن توجه کرد . در زیر به تعدادی از عوامل موثر در جذب مشتری در مجتمع های تجاری چند منظوره یا شاپینگ مال اشاره می شود
بی شک یکی از مهمترین مواردی که در بعد بازاریابی این گونه ساختمان ها مطرح می شود. موقعیت یابی کاملاً کارشناسی شده برای چنین پروژه هایی می باشد. دسترسی آسان خریداران و خانواده ها از اقصی نقاط شهر به اینگونه ساختمان ها و ایجاد راه های ارتباطی قوی و عریض در طراحی پارکینگ برای خودروهای درون این مراکز باعث می شود تا افراد و مشتریان با رضایت خاطر و بدون فوت وقت خود را درقلب بازار بیایند.
پرسشنامه SHOPPING MALL یا مراکز خرید چند منظوره مراکزی هستند که علاوه بر تامین نیاز های کالایی مثل البسه، کیف و کفش عطریات، لوازم آرایش و بهداشتی و…… به تامین نیاز های دیگر مردم هم می پردازند مثل نیازهای فرهنگی، غذایی به همین منظور در شاپینگ مال ها شاهد حضور کافی شاپ ها، رستوران ها، سالن های سینما، شهربازی، موزه، گالری های هنری می باشیم . عموما در طراحی و ساخت شاپینگ مال لزوم این فضاها جهت ترغیب مردم به ماندگاری و صرف بیشتر وقت در فضای تجاری بسیار ضروری می باشد.
تعریف مفهومی متغیر :
تعریف عملیاتی:
مولفه:2
سوالات:18
تحلیل بر اساس میزان نمره پرسشنامه:
روایی پرسشنامه:
پایایی پرسشنامه:
منبع:
فرمت:word
تعداد صفحات:5