پرسشنامه استاندارد تعاملات بین خریداران و عرضه کنندگان بلانسیرو(1997)
پرسشنامه استاندارد تعاملات بین خریداران و عرضه کنندگان توسط بلانسیرو در سال1997 ساخته شد و دارای 15 سوال می باشد. و هدف ان بررسی ادراکات درباره تعاملات بین خریداران و عرضه کنندگان آنها می باشد.
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :
پرسشنامه تقاضا یعنی میل و خواست و توانایی یک فرد برای دریافت کالا یا خدمتی.منحنی تقاضا مکان هندسی مجموعه نقاطی است که یک فرد برای بدست آوردن کالا یا خدماتی حاضر به پرداخت چه میزان پول است.و یک تولید کننده به ازای هر قیمتی مایل به چقدر تولید است.
مديريت بازاريابي عبارت است از «تجزيه و تحليل، طرح ريزي، اجرا و كنترل برنامه هاي تعيين شده براي فراهم آوردن مبادلات مطلوب با بازارهاي مورد نظر به منظور دستيابي به هدف هاي سازمان». تاكيد مديريت بازاريابي بيشتر بر تعيين محصولات سازمان بر مبناي نيازها و خواسته هاي بازار مورد نظر و نيز استفاده از قيمت گذاري، ارتباطات و توزيع موثر جهت آگاهي دادن، ايجاد محرك و ارائه خدمت به بازار است(بوسون و همکاران،2011).
بازاريابي صادراتي شامل همه آن فعاليت هاي بازاريابي ميشود كه در آن زمان شركت محصولاتش را بيرون از بازارهاي محلي خود عرضه ميكند و زماني كه محصولات به طور فيزيكي از يك بازار يا كشور به بازار يا كشور ديگري روانه ميشوند(كردبچه،1391).
خریدار یا مشتری به کسی میگویند که تمایل به معاوضه دارایی خود با دارایی دیگری دارد. این دارایی میتواند کالای مشخص، یا یک موضوع معنوی باشد.
تعریفی دیگر: مشتری شخص یا شرکتی است که کالاها و خدمات را خریداری می کند.
مفهوم مشتری در دنیای امروز در تقابل با مفهوم فروشنده معنا مییابد. در جهان امروزی خدمات به مشتری، مشتریان اغلب به دو دسته تقسیمبندی میشوند: مازیارمیر در کتاب زبان بدن ایرانی مشتری راخودمن ارزیابی می نماید.
- مشتریان خارجی: کسانی هستند که افراد معمولاً آنها را مشتری تصور میکنند. آنها میتوانند بازدیدکنندگان مغازهها و فروشگاهها، دوستانی که در هتل اقامت دارند یا کسانی که یک وعده شام در رستوران سرو میکنند باشند. به دلیل اینکه آنها خارج از مکانی هستند که شما در آن مشغول کار و فعالیت هستید به آنها مشتریان خارجی گفته میشود. آنها به عنوان درآمدی هستند که شرکتها را در مسیر دادوستد شناور نگه میدارند. افرادی که در صنعت کار میکنند بیشتر زمان خود را صرف تلاش برای اطمینان حاصل کردن این نوع مشتریها میکنند تا تجربه لذت بخشی داشته باشند. مهمترین و آخرین هدف در دادوستد داشتن اطمینان از این است که مشتریان خارجی بسیار خشنود بوده و دوباره به پیش فروشنده بازگشته و نزد دیگران از محصولات آن فروشنده تبلیغ و تعریف کنند.[۱]
- مشتریان داخلی: مشتریان تنها شامل کسانی نیستند که وارد فروشگاهها یا شرکتها شده یا سفارش تلفنی و اینترنتی میدهند. بلکه مشتریان کسانی هستند که همه روز کار و تلاش انجام میدهند تا عملکرد یک سازمان با موفقیت انجام شود و آنها کسانی نیستند جز کارکنان خود شرکت.[۲]
- مشتری نام سیاره ای در منظومه شمسی است .
تعریف مفهومی متغیر :
تعریف عملیاتی:
مولفه:1
سوالات:15
تحلیل بر اساس میزان نمره پرسشنامه:
روایی پرسشنامه:
پایایی پرسشنامه:
منبع:
فرمت:word
تعداد صفحات:5