پرسشنامه استاندارد ورود کارکنان جدید به سازمان مگنسون(2006)
پرسشنامه استاندارد ورود کارکنان جدید به سازمان توسط مگنسون و همکاران در سال 2006 طراحی شد و در سه بخش و دارای29 سوال می باشد.
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :
تحقیقات نشان میدهد طی هشت ماه اول استخدام، احتمال آنکه نیروی جدید شرکت را ترک کند بسیار زیاد است. هزینههای جستوجو، جذب، استخدام، پذیرش و آموزش نیروهای جدید گاهی سر به فلک میکشد. از این رو، منطق حکم میکند که در برخورد اول با کارمندان جدید، با اجرای یک فرآیند پذیرش موثر، بهترین ذهنیت را در آنها ایجاد کنید. یک فرآیند موثر میتواند این مزایا را به دنبال داشته باشد: افزایش نرخ حفظ کارکنان، بالا رفتن مشارکت کارکنان، امکان استفاده از روش سلف سرویس، افزایش حمایت از برند و تبلیغ آن از سوی کارکنان فعلی و سابق، تسریع فرآیندهای اداری، شناسایی نیروهایی که نیازمند آموزش یا ترفیع رتبه هستند، بهبود بازدهی کارکنان، تسریع فرآیند یادگیری، گسترش ارتباطات درونسازمانی، جذب استعدادهای برتر از طریق تبلیغات دهان به دهان و رجوع به کارکنان، اعتمادسازی و همسوسازی اهداف سازمانی.
چرا پذیرش سازمانی مهم است؟
یک فرآیندپرسشنامه پذیرش بیدردسر و سازماندهیشده میتواند از جذب نیروی نامناسب جلوگیری کند، بهترین ذهنیت را در کارکنان جدید ایجاد کند و کارکنان را در معرض فرهنگ سازمان و ابعاد پنهانش قرار دهد. هزینههای نیروی کار نامناسب، تکاندهندهاند. نظرسنجی وبسایت Career Builder حاکی از آن است که دوسوم کارکنان با مشکلات ناشی از جذب نیروی نامناسب مواجهند. از میان ۲۷۰۰ شرکتکننده در این نظرسنجی، ۴۱ درصد گفتهاند که هر نیروی نامناسب بهطور میانگین حدود ۲۵ هزار دلار هزینه ایجاد میکند. پذیرش سازمانی به لحاظ تکنولوژیک دارای چالشهای فراوانی است، اما اگر این چالشها رفع شوند، نیروهای جدید تجربه خوشایند و بیدردسری را پشت سر خواهند گذاشت.
تعریف مفهومی متغیر :
تعریف عملیاتی:
مولفه:3
سوالات:29
تحلیل بر اساس میزان نمره پرسشنامه:
روایی پرسشنامه:
پایایی پرسشنامه:
منبع:
فرمت:word
تعداد صفحات:5