پرسشنامه استاندارد مدیریت ارتباط با مشتری به صورت الکترونیک (e- CRM) کلی وهمکاران(2003)
پرسشنامه استاندارد مدیریت ارتباط با مشتری به صورت الکترونیک توسط کلی و همکاران در سال 2003 طراحی شد. و دارای13 سوال می باشد.
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :
پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک یا e-CRM تمامی توابع و عملیاتهای CRM را با بهرهگیری از امکانات IT و شبکه از قبیل اینترانت، اینترنت، ایمیل و دیگر ابزارهای الکترونیکی انجام میدهد e-CRM بخوبی میتواند منابع داخلی سازمان را با استراتژیهای بازاریابی خارجی ترکیب کرده تا درک بهتری از نیازهای مشتریان به دست آورد. در مقایسه با CRM سنتی اطلاعات تجمعی از منابع داخل سازمان و اتفاقات بیرون سازمانی در e-CRM برای ارتباط مؤثر با مشتری، بسیار کاربردی میباشد. بدین معنی که میتوان در داخل و خارج از سازمان اطلاعات را با هم ترکیب کرده و از آنها استفاده نمود.
مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی یک استراتژی بازاریابی ، فروش و خدمات برخطیکپارچه می باشد که درشناسایی، بدست آوردن و نگهداری مشتریان که بعنوانبزرگترین سرمایه شرکت می باشند، ایفای نقش می کند. مدیریت ارتباط بامشتریالکترونیکی ، ارتباط بین شرکت با مشتریانش را بوسیله ایجاد و افزایشارتباط با مشتری از طریق تکنولوژی جدید، بهبود وافزایش می بخشد. نرم افزارمدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی ، پروفایل ها و تاریخچه ای از هر تماسسازمان با مشتریانش بوجود می آورد. مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی ،ترکیبی از سخت افزار، نرم افزار،کاربردها و تعهدات مدیریتی می باشد.
- CRM مخفف چیست؟ CRM مخفف مدیریت ارتباط با مشتری می باشد و هدفش این است که ارتباط با مشتریانمان و نحوه پاسخ به نیازها و در خواست های آنها را به بهترین شکل مدیریت کنیم. که این امر باعث موفقیت روز افزون کسب و کارمان خواهد شد.
- CRM استراتژی نحوه تعامل و مشارکت فعال با مشتریان است. سی آر ام موفق، کسب و کار را از دید مشتری می بیند و در برنامه ریزی خود تجربه مشتری را در نظر می گیرد. نگاه از دید مشتری به شما کمک می کند تا شکاف ها و فرصت های موجود در کسب و کارتان را مشاهده و استراتژی و فرآیند های موثرتری برای سازمان در نظر بگیرید.
تعریف مفهومی متغیر:دارد
تعریف عملیاتی: دارد
مولفه:1
سوالات:13
تحلیل بر اساس میزان نمره پرسشنامه: دارد
روایی پرسشنامه: دارد
پایایی پرسشنامه:دارد
منبع: دارد
فرمت:word
تعداد صفحات:5