پرسشنامه خدمات آنلاین بانکداری
پرسشنامه خدمات آنلاین بانکداری شامل 30 سوال و هدف از آن بررسی میزان رضایت کاربران ازخدمات آنلاین بانکداری می باشد.
تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
بانكداري انلاین یا اينترنتي، نوعي ارائه خدمات بانكي به شيوه الكترونيكي است كه در آن اينترنت نقش محوري دارد . اين نوع بانكداري از سال 1970 ميلادي همزمان با توسعه اينترنت در بخش تجارت مورد توجه متخصصين واقع شد. گذر زمان اهميت و نقش اينترنت را در بانكداري كاملاً روشن ساخت.
مقیاس پرسشنامه
پرسشنامه استاندارد این پرسشنامه بر اساس مقیاس لیکرت (کاملا مخالفم،1؛ مخالفم،2؛ نه موافقم نه مخالف،3؛موافقم،4؛ کاملا موافقم؛5) میباشد.
( توجه مقیاس لیکرت در انتهای پرسشنامه کاملا توضیح داده شده است.)
کاملا موافقم | موافقم | نه موافقم نه مخالف | مخالفم | کاملا مخالفم | گزينه |
5 | 4 | 3 | 2 | 1 | امتياز |
روایی و پایایی پرسشنامه
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه میگیرد یعنی اینکه ابزار اندازهگیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست میدهد.
روایی پرسشنامه با استفاده از نظرات اساتید راهنما و مشاور، خوب ارزیابی و تاييد شده است.
پایایی این پرسشنامه توسط رعنایی و همکاران(1390) با آزمون آلفای کرونباخ با استفاده از نرم افزار بالای spss بدست آمده است که به طبق زیر می باشد.
نام متغیر | میزان آلفای کرونباخ |
خدمات بانکداری آنلاین | 86/0 |
دانلود پرسشنامه بانکداری الکترونیک یا برخط یا اینترنتی، عبارت است از فراهم آوردن امکاناتی برای کارکنان در جهت افزایش سرعت و کارایی آنها در ارائه خدمات بانکی در محل شعبه و همچنین فرایندهای بین شعبهای و بین بانکی در سراسر دنیا و ارائه امکانات سختافزاری و نرمافزاری به مشتریان که با استفاده از آنها بتوانند بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک، در هر ساعت از شبانه روز (۲۴ ساعته) از طریق کانالهای ارتباطی ایمن و با اطمینان عملیات بانکی دلخواه خود را انجام دهند.
به عبارت دیگر بانکداری الکترونیکی استفاده از فناوریهای پیشرفته نرمافزاری و سختافزاری مبتنی بر شبکه و مخابرات برای تبادل منابع و اطلاعات مالی به صورت الکترونیکی است و نیازی به حضور فیزیکی مشتری در شعبه نیست.