پرسشنامه رضایت از خدمات واحد اورژانس بیمارستان
پرسشنامه رضایت از خدمات واحد اورژانس بیمارستان : هدف: سنجش میزان رضایت از خدمات واحد اورژانس
پرسشنامه از 16 گویه تشکیل شده است که به منظور سنجش میزان رضایت از خدمات واحد اورژانس بکار می رود.
نمره گذاری پرسشنامه بصورت طیف لیکرت 5 نقطه ای می باشد که برای گزینه های «خیلی کم»، «کم»، «متوسط»، «زیاد» و «خیلی زیاد» به ترتیب امتیازات 1، 2، 3، 4 و 5 در نظر گرفته می شود.
- تعریف مفهومی
رضایت بیمار تنها به عنوان وسیله ای برای افزایش تعهد بیمار در اجرای دستورات پزشکی مطرح نیست، بلکه به عنوان یکی از نتایجی محسوب می گردد، که تلاش سازمان برای رسیدن به آنهاست. رضایت بیمار از خدمات ارائه شده، از اهداف مهم فعالیت های گروه درمانی است که در ارتقای سلامتی بیمار تأثیر بسزایی دارد. خدمات ارائه شده باید در رابطه با نیازهای بیماران باشد، تا باعث رضایتمتدی و خشنودی آنها گردد. رضایت مشتری، ابزاری مهم در اندازه گیری کیفیت خدمات در سیستم های بهداشتی و درمانی می باشد (مصدق راد، 1382). به طور کلی برای بیمار، خدمات بهداشتی و درمانی باید دارای ویژگی های زیر باشد تا رضایت او را تضمین نماید: اثربخشی، کارایی، کیفیت، از عهده برآمدن، موجود بودن، در دسترس بودن، عمومیت، جامعیت، عادلانه بودن، به موقع بودن و مناسب بودن. (مصدق راد، 1383).
- تعریف عملیاتی
در این پژوهش منظور از نمره استاندارد رضایت از خدمات نمرهاي است كه فرد به سوالات 16 ماده ای پرسشنامة رضایت از خدمات واحد اورژانس بیمارستان میدهد
- نمره گذاری پرسشنامه
عنوان | خیلی زیاد | زیاد | متوسط | کم | خیلی کم |
امتیاز | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |
- روایی و پایایی
روایی پرسش نامه با مشاوره متخصصین و استادان مربوط تایید و اعتبار آن در حجم نمونه پایلوت اولیه کنترل شده بود آلفای کرونباخ در حدود 0.92 برای کل پرسش نامه تعیین شد.
روایی پرسش نامه با مشاوره متخصصین و استادان مربوط تایید و اعتبار آن در حجم نمونه پایلوت اولیه کنترل شده بود آلفای کرونباخ در حدود 0.92 برای کل پرسش نامه تعیین شد.