پرسشنامه عوامل موثر برانتخاب یک بانک
پرسشنامه عوامل موثر برانتخاب یک بانک شامل 25 گویه و هدف آن بررسی عوامل موثربرانتخاب بانک می باشد. پرسشنامه فوق به بررسی وتعیین اهمیت مجموعه عواملی می پردازد که برتصمیم گیری مدیران،در انتخاب بانک تاثیرمی گذارد.مدیران بانک ازطریق بررسی دقیق این عوامل وبرنامه ریزی برای بهبود عواملی که ازاهمیت بیشتری برخوردارند،می توانند مشتریان بیشتری را جذب وآنها راحفظ کرده واز این طریق سود بیشتری کسب کنند.
مولفه های پرسشنامه
مولفه ها | سوالات |
نگرش های کارکنان بانک | 1تا8 |
هزینه های خدماتی بانکی | 9تا12 |
خدمات ویژه ارائه شده توسط بانک | 13تا16 |
اعتمادبانک | 17تا19 |
تصویرمثبت ازبانک | 20تا22 |
جهت مناسب | 23تا25 |
تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
هدف اصلی هر سازمان ،ورای فروش محصولات خود ،ایجاد نوعی رابطه و پیوند پایدار بین محصول و گروه خاصی از مشتریان است که عصاره آن نوعی تعهد و وفاداری مشتری نسبت به محصول سازمان خواهد بود.ایجاد چنین تعهدی ،طی فرایندی صورت می گیرد که شامل آشنا شدن مشتری با محصول ،شناخت پیدا کردن نسبت به آن و سپس ترجیح محصول است.در صورت موفقیت آمیز بودن این فرایند ،وفاداری مشتری،موفقیت سازمان و مایوس شدن سایر رقبا تضمین خواهد شد(رنجبریان و غلامی ،1385).
مقیاس پرسشنامه
این پرسشنامه بر اساس مقیاس لیکرت (کاملا مخالفم،1؛ مخالفم،2؛ نه موافقم نه مخالف،3؛موافقم،4؛ کاملا موافقم؛5) میباشد.
( توجه مقیاس لیکرت در انتهای پرسشنامه کاملا توضیح داده شده است.)
کاملا موافقم | موافقم | نه موافقم نه مخالف | مخالفم | کاملا مخالفم | گزينه |
5 | 4 | 3 | 2 | 1 | امتياز |
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه میگیرد یعنی اینکه ابزار اندازهگیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست میدهد.
روایی پرسشنامه با استفاده از نظرات اساتید راهنما و مشاور، خوب ارزیابی و تاييد شده است.
پایایی این پرسشنامه توسط رنجبرینان و غلامی (1385)با آزمون آلفای کرونباخ با استفاده از نرم افزار بالای spss بدست آمده است که به ترتیب زیر می باشد.
نام متغیر | میزان آلفای کرونباخ |
عوامل موثر در انتخاب بانک | 87/0 |