پرسشنامه شبکه های اجتماعی 10 سوالی
پرسشنامه شبکه های اجتماعی :پرسشنامه دارای 10 سوال می باشد
روایی و پایایی پرسشنامه
روايي ابزار سنجش: مقصود از روايي آن است که وسيله اندازه گيري، بتواند خصيصه و ويژگي مورد نظر را اندازه بگيرد. اهميت روايي از آن جهت است که اندازه گيريهاي نامناسب و ناکافي ميتواند هر پژوهش علمي را بي ارزش و ناروا سازد (خاکي، 1390).
پرسشنامه استاندارد منظور از اعتبار (پايايي)، ميزان دقت شاخصها و معيارهايي است که در راه سنجش پديده مورد نظر تهيه شدهاند (ساروخاني، 1390). برای بررسی همسانی درونی آزمون روشهای مختلفی وجود دارد. روش آلفای کرونباخ، روش گوتلن، روش دو نیمه کردن، روش موازی محدود، روش کودر- ریچادسون از جملهاین روشها هستند.
روایی پرسشنامه با استفاده از نظرات اساتید راهنما و مشاور، خوب ارزیابی و تاييد شده است. همچنین پایایی آن نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ محاسبه گردید. آلفای این پرسشنامه بالاي 70 درصد بدست امد که نشان دهنده پایایی قابل قبول این پرسشنامه می باشد.
متغیر | تعداد سوالها | الفای قابل قبول | الفای کرونباخ |
پرسشنامه | 10 | 7/0 | 7/0 |
شبکه های اجتماعی
دانلود پرسشنامه یکی از اشتباههای بزرگ کسب و کارها ایجاد حساب کاربری در شبکههای اجتماعی و سپس رها کردن آنها است. این کسب و کارها تصور میکنند تنها ایجاد یک حساب کاربری در شبکههای اجتماعی مختلف، برای بهبود کسب و کار آنها کافی است. صرفا داشتن یک حساب کاربری در پلتفرم شبکه های اجتماعی، به این معنی نیست که فروش و بازدهی کسبوکار شما ناگهان، افزایش خواهد یافت. حتی ممکن است باز کردن حساب کاربری آن هم بدون فعالیت، باعث تاثیر منفی بر روی دیدگاه مشتریان در مورد کسب و کار شما بشود. واقعیت این است که، اگر شما قصد فعالیت در شبکههای اجتماعی را ندارید بهتر است اصلا دکمهی آنها را در وبسایت خود قرارندهید.
یکی دیگر از اشتباهاتی که کسب و کارها انجام میدهند این است که تصور میکنند، شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی موارد مهمی از کسب و کار آنها است. شاید تصور کنید خیلی خوب است که در شبکه های اجتماعی مجازی اطلاع رسانی کنید که حراجی جدیدی راه اندازی کردهاید، اما اگر به سلایق و نیازهای مشتریان توجهی نکنید این اطلاع رسانیها به تنهایی، کاربردی نخواهند بود.