پرسشنامه استاندارد عوامل اثر گذار بر اعتماد مشتریان به بانک
پرسشنامه استاندارد عوامل اثر گذار بر اعتماد مشتریان به بانک داری 7 سوال می باشد.و هدف ان بررسی عوامل اثر گذار بر اعتماد مشتریان به بانک است پرسشنامه حاضر به شناسایی و تعیین میزان اهمیت مجموعه عواملی می پردازد که بر ایجاد اعتماد نسبت به بانک در مشتریان کمک می کند. مدیران بانک از طریق برنامه ریزی برای بهبود عواملی که از اهمیت بیشتری برخوردارند، می توانند میزان اعتماد درمشتریان را افزایش داده و از این طریق، زمینه را برای حفظ مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید کمک کند.
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :
اعتماد مشتریان به بانک
اعتماد در هر دورهای از تاریخ کسبوکار یکی از مفاهیم زیربنایی برای انجام معاملات و مبادلات بوده است. امروزه با قوت گرفتن مفاهیمی چون ارتباطات بلندمدت با شرکای تجاری، مشتریان و رقبا، جامعه اطلاعاتی و اقتصاد مبتنی بر خدمات این مفهوم از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. در صورت وجود اعتماد متقابل است که ارتباط بلندمدت شکل میگیرد. برای اینکه بتوانیم موضوعی قابل طرح ارائه کنیم، ناچاریم محور بحث را محدودتر کنیم. موضوع این یادداشت عوامل موثر بر اعتماد مشتریان بانکی است.
بیشک جلب اعتماد مشتریان در موسسات مالی یکی از فاکتورهای اساسی برای موفقیت این بنگاهها در عرصه رقابت است و بیدلیل نیست که بسیاری از این موسسات موضوع مهم اعتماد را محور فعالیتهای تبلیغی خود قرار دادهاند.
اعتماد مشتریان به بانک
پرسشنامه مشتری برای انجام مبادلات و معاملات پولی نیازمند حس اعتماد است. بر بستر این اعتماد است که بسیاری از تعاملات شکل میگیرد و ادامه پیدا میکند.
اما بانکها چگونه میتوانند به جلب و حفظ اعتماد مشتریان نائل آیند؟ ماهیت خدماتی بودن فعالیتهای بانکی یکی از مسائلی است که ایجاد اعتماد را با پیچیدگیهای خاص خود روبهرو میسازد.
اما به هر طریق شاخصهایی برای دستیابی به اعتماد مشتریان وجود دارد که در ادامه به آنها میپردازیم.
یکی از مهمترین عوامل ارائه اطلاعات صحیح، شفاف و مشاورههای صادقانه و کارشناسی است. همزمانی ارائه و دریافت خدمت باعث شده است که نقش این عامل در قضاوت مشتریان از خدمات ارائه شده بسیار مشهود باشد.
اعتماد مشتریان به بانک
زمانی که مشتری اطلاعات صحیح را دریافت کرده یا به کمک مشاورههای تخصصی و صادقانه تصمیمات خود را اتخاذ میکند و به درستی اطلاعات و مشاورهها بعد از تجربه دریافت خدمت خود پی میبرد، آنگاه اعتمادش به سازمان و بانک افزایش مییابد. یادمان باشد هیچچیز به اندازه صداقت، درستی و شفافیت حس اعتماد را تقویت نمیکند.
تعریف مفهومی متغیر :
تعریف عملیاتی:
مولفه:1
سوالات:7
تحلیل بر اساس میزان نمره پرسشنامه:
روایی پرسشنامه:
پایایی پرسشنامه:
منبع:
فرمت:word
تعداد صفحات:5