کاربردهای مطلب:
منبعی
برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و…
پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها،
استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی داردبه شیوه (APA)
فهرست
2-1 اعتماد سازمانی
2-1-1 اهميت ايجاد اعتماد در سازمان
2-1-2 ضرورت ايجاد اعتماد و علل نياز به آن
2-1-3 مفاهيم مشابه با اعتماد
2-1-4 تعريف اعتماد سازمانی
2-1-5 ابعاد اعتماد
2-1-6 ویژگی های اعتماد
2-1-7 مدلهاي اعتماد
ادبیات و مبانی نظری اعتماد سازمانی(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری)
ادبیات و مبانی نظری اعتماد سازمانی(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری):اعتماد يکي از موضوعات مهم در رفتار و روابط انساني است که احساس اعتماد کارکنان به مدير و سازمان، زندگي سازماني، رفتار سازماني و روابط بين کارکنان و سازمان را تحت تأثير قرار مي دهد(ابراهیمی و ديگران، 1391). توجه به مفهوم اعتماد در خلال سال هاي 1980 شروع به رشد کرد و اين مفهوم از ديدگاه هاي مختلف مورد مطالعه قرار گرفته است. پژوهش هاي اوليه مربوط به اعتماد عمدتاً در حوزه هاي روانشناسي و جامعه شناسي انجام گرفته است(ارنوت ،2007). کوک و وال اعتماد را اين گونه تعريف کرده اند:” حد و اندازه اي كه يك نفر تمايل دارد تا به سخنان و اعمال ديگري اطمينان داشته باشد(بوین و ماوس ،2003).
اعتماد سازمانی
اعتماد به معنی داشتن اطمینان به نیات و اعمال دیگران است و عاملی کلیدی در روابط متقابل به شمار می رود. اعتماد به سازمان، در دست یابی به اهداف آن نقش مهمی دارد. آزبرن بیان می کند، پیچیدگی و نداشتن اطمینان ذاتی در ماهیت کسب و کار امروزی و حجم همکاری های متقابل، اثربخشی روابط کاری را پیچیده کرده است. تحت شرایط پیچیدگی و عدم قطعیت، تنها هنگامی حفظ همکاری های اثربخش امکان پذیر خواهد بود که ارتباطات روشن باشند و این اتفاق زمانی صورت می پذیرید که اعتماد و اطمینان متقابل به وجود آید(Moorman, 1990).
اعتماد سازمانی
اعتماد دانش وسیعی است که در برگیرنده مفاهیم مهمی برای مطالعه است، زیرا قادر به هماهنگی رفتار های انسانی است. اعتماد کلیدی اصلی برای روابط بین شخصی یا بین فردی در زمینه های مختلف است.(زارعی متین وحسن زاده، 1383، ص86-85).
مفهوم اعتماد از دیرباز در کانون توجه پژوهشگران بوده است. سونسون حدود 20 معنی متفاوت از اعتماد را که در متون مختلف آمده ذکر کرده که برخی از آن عبارتند از: توانمندی، شایستگی، تخصص، خیر خواهی، تمایل، نوع دوستی، وفاداری، سازگاری، پذیرش واقعیت و…(Svensson, 2001).
- ابراهیمی، سید عباس.، محمدي فاتح، اصغر.، و حاجی پور، ابراهیم . ( 1391 ). بررسی نقش اعتماد در تسهیم دانش شغلی کارکنان دانشگاه تربیت مدرس. فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت – نظامی، شماره 2، ص 135
- ابطحی، سید حسین ( 1383 ). مدیریت منابعانسانی . چاپ سوم، تهران، انتشارات موسسه تحقیقاتو آموزش مدیریت.
- چاوشی، سید محمد حسین. ( 1386 ). بررسی و مطالعه رابطه هوش عاطفی مدیران و میزان اعتماد زیردستان به آنان پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، پردیسقم
- حسن زاده، حسن ( 1383 ). شنا سایی عوامل مؤثر بر اعتماد سازي بین کارکنان و مدیران و بررسی وضعیتموجود سازمانهاي اجرایی کشور، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، پردیس قم.
- کاتلر، فیلیپ.، و آمسترانگ، گری، (1382)، اصول بازاریابی. (ترجمه پارساییان). تهران: جهان نو
- C. (2007). Trust : current thinking & future research, European Journal of Marketing 41 (9/10),981-987.
- Boeyen, S. & Moses, T. (2003). Trust management in the publickey infrastructure, white paper, Entrust, Retried from: www.entrust.com/resources/download.cfm/21126/trustmodels pdf ? inline ¼ false
- Cazier J. A, Shao B. M & Louis. R. D. St, (2007), Sharing information & building trust through value congruence, Published online: 2 October 2007 # Springer Science + Business Media, LLC 2007.
- Chen, S.C. & Dhillon, G.S. (2003), Interpreting dimensions of consumer trust in e-commerce. Information Technology & Management, 4( 2-3), 303-18.
- Costigan R. D, Insinga R. C, Berman J. & Ilter S, (2007), A crosscultural study of supervisory trust, International Journal of Manpower 27 (8),764-787.