کاربردهای مطلب:
منبعی
برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و…
پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها،
استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی داردبه شیوه (APA)
فهرست
2-3- توانمندسازی
2-3-1- خاستگاه توانمندسازي
2-3-2- تعريف توانمندسازي كاركنان
2-3-3- عوامل مؤثر بر توانمندسازي كاركنان
2-3-4- ضرورت توانمندسازي
2-3-5- اهداف توانمندسازي
2-3-6- رويكردهاي توانمندسازي
2-3-7- فرايند توانمندسازي
2-3-8- مزایای توانمندسازی
2-3-9- ابعاد توانا سازی
2-3-10- موانع موجود در سازمانها جهت اجراي توانمندسازي
ادبیات و مبانی نظری توانمندسازی(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری)
ادبیات و مبانی نظری توانمندسازی(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری):امروزه شکاف میان ملتها و جوامع دانایی و نادانی است. بنابراین چالش اصلی، چالش نیروی انسانی دانا و تواناست. نیروی انسانی به عنوان مهمترین، گرانترین و با ارزشمندترین سرمایه و منبع سازمانی محسوب میشود. انسان تنها عنصر ذی شعوری است که به عنوان هماهنگ کننده سایر عوامل سازمانی، نقش اصلی را در میان کلیهي عوامل دارد. میتوان به سادگی بیان نمود که بدون افراد کارآمد، دستیابی به اهداف سازمانی غیر ممکن است.
توانمندسازی
از این رو، منابع انسانی، نقش اساسی در رشد و پویایی و بالندگی و یا شکست و نابودی سازمانها دارد. مفهوم توانمندسازی کارکنان، در دهه 1990 توجه بسیاری از دانشگاهیان، پژوهشگران و دست اندرکاران مدیریت را به خود جلب کرده بود. توانمندسازی کارکنان به عنوان یک مفهوم نظری تاثیر زیادی بر اثر بخشی سازمان و مدیریت و ابتکار سازمانی دارد. توماس و ولتهوس(1990) اعتقاد دارند که کارکنان توانمند در کنترل و انجام وظایف انعطاف پذیری بیشتری دارند.
آنها در پاسخ به مسایل و فرصتها، وظایف جدید را شروع میکنند و موانع را بر طرف میسازند، در نتیجه در برخورد با مسائل و مشکلات، انگیزش آنها تقویت میشود. بزعم لیدنو همکاران (2000) افراد توانا در سطوح بالایی از رضایت شغلی، تعهدسازمانی و عملکرد شغلی قرار دارند(گوین و همکاران،1997).
- رابينز، استيفن ( 1393 )، رفتار سازماني، ترجمة علي پارسائيان و سيد محمد اعرابي، جلد اول، دفتر پژوهش هاي فرهنگي
- رضايي نژاد، انتشارات رسا. .ميرسپاسي، ناصر ( 1384 )، مديريت استراتژيك منابع انساني و روابط كار ، انتشارات مير.
- رضائيان، علي ( 1392 )، مباني سازمان و مديريت، چاپ پنجم، انتشارات سمت
- سلطاني، ايرج ( 1386 )، مديريت عملكرد بسترساز پرورش منابع انساني (ارزيابي عملكرد كارك نان )، انتشارات اركان، چاپ دوم.
- بنياد توانمندسازي منابع انساني ايران ( 1387 )، توانمندسازي منابع انساني، انتشارات انديشه گستر.
- Melhem,Y. (2004), The antecedents of customer contact employees empowerment, Employee Relation, Vol.26, No.1.
- Morrison, R. (1997), The relation between Leadership styles & empowerment on job satiafaction of Nurses, Nurse Adm.
- Mullins, L. (2002), Management and organizational behavior, London: Prentice Hall.
- Spreitzer, G. M. (1996), Social structural characteristics of psychological empowerment, Academy of Management Review , Vol.39. No.2.
- .Quinn,R.E. and G.M. Spreitzer (1997), The road to empowerment: seven questions every leader should consider organizational dynamics, Journal of Quality Management, Vol.26, No.2.