کاربردهای مطلب:
منبعی
برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و…
پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها،
استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی داردبه شیوه (APA)
فهرست
2-3 رفتار شهروندی سازمانی
2-3-1- تاریخچه و تعارف رفتار شهروندی سازمانی
2-3-2- رویکردهای اصلی در تبیین رفتار شهروندی سازمانی
2-3-4- انواع رفتار شهروندی در سازمان
2-3-5- ابعاد رفتار شهروندی سازمانی کارکنان
2-3-6- عوامل تاثیر گذار بر رفتار شهروندی سازمانی
2-3-7- پیامدهای رفتارهای شهروندی سازمانی
2-3-8- ویژگی های کلیدی رفتار شهروندی
2-3-9- عوامل مؤثر در بروز رفتارهاي شهروندي سازماني و پيامدهاي آن
2-3-10- اعتماد سازماني و رفتارهاي شهروندي سازماني
2-3-11- مزايا و پيامدهاي رفتار شهروندي سازماني
ادبیات و مبانی نظری رفتار شهروند سازمانی(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری)
ادبیات و مبانی نظری رفتار شهروند سازمانی(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری):تقریباً 50 سال قبل، کاتز( 1964 ) اهمیت طبق های از رفتارهای اختیاری و خود جوش را خاطر نشان ساخت که فراتر از الزامات آشکار نقشی است، اما برای کارآیی و سودمندی سازمانی لازم و ضروری است. اسمیت و همکارانش در یک گزارش تحقیق تجربی در مورد ماهیت و سوابق چنین رفتارهایی، این مشارکتها را به عنوان رفتار شهروندی سازمانی به صورت مفهومی در آورده اند که بعدها توسط ارگان به عنوان رفتار فردی تعریف میشود که رفتاری اختیاری است و مستقیماً یا آشکارا توسط سیستم رسمی پاداش به رسمیت شناخته نمیشود و در کل عملکرد موثر و کارآمدسازمان را افزایش میدهد. (پودساکوف و همکاران،2000).
ادبیات و مبانی نظری رفتار شهروند سازمانی
هرچند که اولین بار واژه رفتار شهروندی سازمانی بوسیله اورگان و همکارانش در سال 1983 به کار گرفته شد، ولی قبل از او افرادی همچون «کتز » و «کاهن » با تمایز قائل شدن بین عملکرد نقش و رفتارهای نوآورانه و خود جوش در دهه هفتاد و هشتاد میلادی و قبل تر ازآنها، «چستر بارناد » با بیان مفهوم تمایل به همکاری در سال 1938 میلادی، این موضوع را مورد توجه قرارداد
- مستبصری، م.نجابی، ع،ر .(1387). “فرسودگی شغلی عامل تعدیل کننده OCB در سازمان”.
- رضایی کلید بری،ح، ر. باقر سلیمی، س. (1387). ” نقش عدالت سازمانی در تقویت رفتار شهروندی سازمانی”.
- اسلامی،ح. (1387)” رفتار شهروندی سازمانی” . تدبیر شماره 187 آذر ماه
- رضایی، کلید بری،ح. ر. باقر سلیمی،س(1387) نقش عدالت سازمانی در تقویت رفتار شهروندي سازمانی ، تهران
- مورهد، گریفین،(1388) مدیریت رفتار سازمانی ، مترجمان: سید مهدي الوانی و غلامرضا معمارزاده، انتشارات مروارید. چاپ اول
-
Podsakoff, P. M. , MacKenzie, S. B. , Paine, J. B. , & Bachrach, D. G. (2000). “ Organizational citizenship behaviors: A critical review of the theoretical and empirical literature and suggestions for future research ”. Journal of Management, 6(3), 513-563.
- -Motowidlo, S. J. (2000). “ Some basic issues related to contextual performance and organizational citizenship behavior in human resource management ”. Human Resource Management Review, 10(1), 115-126
- – Lowery, C. M. , Beadles, N. A. II, Krilowicz, T. J. (2002). “ Note of the relationships among job satisfaction, organizational commitment, and organizational citizenship behavior ”. Psychological Reports, 91, 607-617.
- -Bolino, M. C. , Turnley, W. H. , & Bloodgood, J. M. (2002). “ Citizenship behavior and the creation of social capital in organizations ”. Academy of Management Review, 27(4), 505-522.
-
Bachrach, D. G. , & Jex, S. M. (2000). “ Organizational citizenship and mood: Anexperimental test of perceived job breadth ”. Journal of Applied Social Psychology, 30(3), 641-663.