کاربردهای مطلب:
منبعی
برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و…
پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها،
استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی داردبه شیوه (APA)
فهرست
1– کیفیت ساختاری
1-1- سیرتکاملی کیفیت در جهان
1-2- تاریخچه کیفیت
1-3- تعاریف و مفاهیم کیفیت خدمات
1-4- اجزای تشکیل دهنده کیفیت خدمات
1-5- کیفیت ساختاری
مبانی نظری کیفیت ساختاری(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری)
مبانی نظری کیفیت ساختاری(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری):آزمون مر غوبیت کالا در سال 1456 میلادی جهت اطمینان از کیفیت کالاها در انگلستان مرسوم گردید. در سال 1920 دکتر والترشوهارت ، متخصص آزمایشگاه بل (مبدع چارت های کنترل) اعلام کرد که کنترل واقعی باید در فرایند تولید اعمال شود و نه فقط روی محصول ساخته شده، وی در سال 1924 کنترل کیفیت آماری SQC را مطرح و در سال 1931 کتاب مشهور خود را تحت عنوان “کنترل اقتصادی کیفیت محصولات تولیدی” مشخص نمود. درسال 1929 در پی فعالیت های شوهارت دو دانشمند به نامهای “دوج” و “رومینگ” جداول بازرسی کیفی محصولات را براساس روش های نمونه گیری ارائه نمودند.
مبانی نظری کیفیت ساختاری
درسال 1946 سازمان غیرانتفاعی اتحادیه مهندسان و دانشمندان ژاپن تاسیس شد. همچنین جامعه کنترل کیفیت امریکا نیز تشکیل شد. از اواسط دهه 1950 تضمین کیفیت توسط ایشی کاوا ، پیشنهاد شد همچنین اتحادیه مهندسان و دانشمندان ژاپن اولین نشریه خود را تحت عنوان کیفیت آماری منتشر ساخت.
در سال 1950 دکتر آرماند فیگتباوم تحولی در نگرش کیفیت ایجاد کرد و کنترل کیفیت فراگیر را جایگزین کنترل کیفیت آماری SQC نمود. در سال 1951 اتحادیه مهندسان و دانشمندان ژاپن جایزه دمینگ را با هدف افزایش سطح کیفی ژاپن بنا نهاد، سازمان هایی که سطح کیفیت فراورده ها و نحوه اداره سازمان خود را با ملاک های تعیین شده در این جایزه تطبیق دهند می توانند داوطلب شده و درصورت موفقیت در سنجش های مربوطه برنده جایزه شوند (سلطانی، 1390).
مبانی نظری کیفیت ساختاری
جوران در سال 1954 برای اولین بار کنترل کیفیت از دیدگاه مدیریت را مطرح نمود. در سال 1970 کرازبی مفهوم ضایعات صفر را عنوان کرد (حسین زاده و صائمیان، 1390).
در اواخر دهه 1970 امریکایی ها که متوجه پیشی گرفتن ژاپنی ها در تسخیر بازارهای جهانی شدند به فکر افتادند از مدیریت جامع کیفیت(TQM) در مدیریت های خود استفاده کنند (محمد مصدق راد، 1389).
شاخهای از كنترل كیفیت است كه شامل جمعآوری، تحلیل و تفسیر دادهها برای استفاده در فعالیتهای كنترل كیفیت می باشد. كنترل فرایند آماری (SPC) و نمونهگیری برای پذیرش دو بخش اصلی كنترل كیفیت آماری اند. از طرفی همه فعالیتهای برنامهریزی شده یا سیستماتیك ضروری برای دستیابی به اطمینان كافی درباره برآورده شدن نیازهای كیفی تعریف شده محصول یا خدمت را تضمین كیفیت مینامند.
-
Akdere Mesut (2014). “Improving Quality of Work Life Implications for Human Resources”. Business Review, vol.1, p.173.
- Bainbridge, S. (2014). Quality of work life programs. University of California. Retrived from http://www.professorbainbridge.com/
- Beasley, W.Karsh, B.Hagenauer, M. Marchand, L. & Sainfort, F. (2015). Quality of work life of independent vs employed family physicians in Wisconsin, Annals of Family Medicine, 3(6), 500-506.
- Bowditch,James & Buono, Authouy(2012). Quality of Work Life Assessment. Boston Masssachusetts.
- Buffardi Louis,Kathryn Baughman and Kate Morse (2014). Findings from the 2003 Quality of Work Life Survey of George Mason University Employees, Department of Psychology.