کاربردهای مطلب:
منبعی
برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و…
پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها،
استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (ادبیات و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی داردبه شیوه (APA)
فهرست
2-1 بازاریابی حسی
1-1-2 مفهوم بازاریابی حسی
2-1-2 تعاریف بازاریابی حسی
3-1-2ویژگیهای مهم بازاریابی حسی
4-1-2مقایسه بازاریابی انبوه، رابطه مند و بازاریابی حسی
5-1-2 ابعاد بازاریابی حسی
6-1-2 مدلهای بازاریابی حسی
7-1-2 کمپین بازاریابی حسی
8-1-2 بازاریابی حسی و منطق تجربه فرد
9-1-2 مزایای بازاریابی حسی
10-1-2 بازاریابی حسی در صنعت گردشگری
مبانی نظری بازاریابی حسی(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری)
مبانی نظری بازاریابی حسی(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری):امروزه مدیریت بازاریابی از مفاهیم تولید، فروش، بازاریابی، بازاریابی اجتماعی و بازاریابی رابطه مند به مفهوم بازاریابی تجربی رسیده است. عنصر کلیدی مفهوم بازاریابی و بازاریابی اجتماعی، رضایت مشتری است اما در برخی موارد رضایت مشتری به تنهایی کافی نبوده و باید در ایجاد نوعی دلبستگی عاطفی در مشتریان تلاش کرد(سعیدنیا و گودرزی، 1392).
برندها به تدریج می آموزند که برای وفاداری مشتری و کسب ارزش مادام العمر از آنها بهای آن را نیز بپردازند. ارتباطات بین برندها و مشتریان هدف آنها در حال دگرگونی شدید است. عصر جدید بازاریابی، یعنی عصر بازاریابی حسی، مبتنی بر ارائه یک تجربه افسانه ای مرتبط با برند برای مشتری هدف است تا در زندگی او به ارزشی افزوده بیانجامد و درنهایت به یادآوری برند از سوی مصرف کننده منجر شود؛ آن هم نه به این علت که برند بلندتر فریاد زده بلکه به دلیل آنکه تجربه ای فراموش نشدنی را برای مشتری فراهم کرده است. در واقع ، متخصصان بازاریابی حسی معتقدند که بازاریابی این واقعیت را فراموش کرده است که مردم هر روزه در مورد تجربه های خود با یکدیگر گفتگو می کنند و چنانچه این تجارب از دید آنها جدید و خلاقانه به نظر برسد، موثرترین کانال برای انجام وظیفه ی اصلی بازاریابی است.
مبانی نظری بازاریابی حسی(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری)
شرکتها می بایست این واقعیت را در نظرداشته باشند که اگر فردی مطابق معمول به فعالیت روزانه خود مشغول باشد و در این روال طبیعی با تجربه ای مثبت از یک برند روبه رو شود، آنگاه احتمال گفتگو با دیگر افرادی که در طول روز و یا هفته با آنها ملاقات می کند، بسیار زیاد خواهد بود و این امر نه تنها به شکل گیری نیات رفتاری مثبت در مشتری می انجامد و نه تنها مجددا به شرکت مراجعه می کند بلکه به واسطه ی توصیه شخصی وی حجم قابل توجهی از مشتریان بالقوه ی بازار نیز به استفاده از خدمات شرکت راغب می شوند .درحقیقت ، بازاریابی حسی از این واقعیت زندگی حداکثر استفاده را می کند تا مصرف کنندگان کالا و خدمات را به حامیان، طرفداران و حتی توصیه کنندگان برند تبدیل سازد که شخصاً این برندها را به دیگران توصیه کنند . و به این ترتیب، مهمترین فعالیت بازاریابی را از جانب آنان به اجرا درمی آورد (اسمیلانسکی ، 2009).
مبانی نظری بازاریابی حسی(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری)
در واقع، فراهم نمودن بستر مناسب برای بهبود نیات رفتاری مشتریان را باید در افزایش رضایت آنها جستجو نمود که به صورت کلی عبارت است از قضاوت کلی مشتریان در خصوص نحوه تعامل با شرکت و تجربه ای که از مصرف کالا و خدمات آن دارند(مصلح و یاری بوزنجانی، 1392).
- سعید نیا, ح., و گودرزی, آ. (1392) بررسی تاثیر بازاریابی تجربی بر رفتار پس از خرید مصرف کنندگان محصولات غذایی ،پژوهشگر فصلنامه مدیریت, 10(31).
- مخدومی قره بلاغ، مریم؛(1391) توسعه مدل وفاداری مصرف کننده : بررسی تاثیر بازاریابی حسی، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشكده مدیریت و اقتصاد – دانشگاه تربیت مدرس
- اسمیلانسکی, شاز (2009) بازاریابی حسی (راهنمای کاربردی تجربه تعاملی)، ترجمه پرویز درگی و محمد سالاری تهران: انتشارات رسا.
- مصلح, ع., و اله یاری بوزنجانی, ا(1392) بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی محصولات نرم افزاری اداری بر رضایت و نیات رفتاری مشتریان با توجه به اثر تعاملی عوامل ارتباطی (مورد مطالعه: سازمان های دولتی استان بوشهر). فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین,3(4).
- هولتن , ب., و همکاران. (2012) بازاریابی حسی، ترجمه ی دکتر احمد روستا ، مجتبی صفی پور شوانلو و منصوره واثق ،تهران: انتشارات چاپ و نشر بازرگانی.
- Antonio Damasio(2010) Self Comes to Mind: Constructing the Conscious Brain
Basir, L., Rahimnia, F. & Poursalimi, M. (2016). The Effect of Service Innovation on Customer Behavioral Needs through Sensory Marketing (Case Study: Five Star Hotels in Mashhad). New Marketing Research Journal, 6(2), 19-36.
Ching-Shu, Su. (2011). The role of service innovation and customer experience in ethnic restaurants . The service Industries Journal, 425-440.
Dahl, D. W. (2010). Understanding the role of spokesperson voice in broadcast advertising. In A. Krishna (Ed.), Sensory marketing: Research on the sensuality of products (pp. 169–182). New York: Routledge.
doi:10.1037/h0052552.
Holbrook, M. (ed.) (1999) Consumer Value – A Framework for Analysis and Research. Routledge, London.