کاربردهای مطلب:
منبعی
برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و…
پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها،
استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
مشخصات محصول:
این محصول از تز دکتری استخراج شده و کاملترین فصل از کیفیت جامع می باشد.
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی داردبه شیوه (APA)
فهرست
2-2 مدیریت کیفیت جامع
2-2-1- مفهوم و تعاریف مدیریت جامع کیفیت
2-2-2- تاریخچه مدیریت کیفیت جامع
2-2-3- فلسفه مديريت كيفيت جامع
2-2-3-1- فلسفه دكتر دمينگ:
2-2-3-2- فلسفه ژوران
2-2-3-3-فلسفه كرازبي
2-2-4- تعاريف بنيادي در مديريت کيفيت جامع
2-2-5- اصول اساسي در مديريت کيفيت جامع
2-2-6- الزامات اجرايي مديريت کيفيت جامع
2-2-7- مراحل اجرايي مديريت کيفيت جامع
2-2-8 اهداف مديريت کيفيت جامع
2-2-9- بررسی تجربی آثار اجرای مدیریت کیفیت جامع
2-2-9-1- بررسی TQM در ژاپن:
2-2-9-2- مدیریت کیفیت فراگیر در آمریکا:
2-2-9-3- کاربرد مدیریت کیفیت در تایوان:
2-2-9-4- بررسی موردی كاربرد TQM درسازمانهای كشورایران:
2-2-10-پارادوکس هاي موجود در مدیریت کیفیت جامع
2-2-10-1- پارادوکس اول
2-2-10-2- پارادوکس دوم
2-2-10-3-پارادوکس سوم:
2-2-10-4-پارادوکس چهارم
2-2-10-5- پارادوکس پنجم:
2-2-10-6- پارادوکس ششم
2-2-10-7-پارادوکس هفتم
2-2-10-8-هدفمند نمودن پارادوکس ها
2-2-11- مديريت کيفيت جامع و عملکرد کسب و کار
2-2-11-1 مديريت کيفيت جامع در شركتهاي خدماتي
2-2-11-2- مديريت كيفيت جامع در شركتهاي كوچك و متوسط
2-2-12-علل ناكامي مديريت كيفيت جامع
2-2-13- عوامل مؤثر در موفقيت مديريت کيفيت جامع
2-2-14- مديريت كيفيت جامع و اندازه گيري عملكرد
2-2-15-دستاوردهای فرهنگی نظام مدیریت کیفیت جامع
مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع(TQM)(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری)
مبانی نظری مدیریت کیفیت جامع(TQM)(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری):جامع ترین ادبیات نظری مدیریت کیفیت جامع را فقط از ما تهیه کنید.
امروزه اقتصاد نوين بين الملل با ويژگي هاي چون تغييرات تكنولوژيكي، يكپارچگي سيستم هاي اقتصادي و بازارهاي جهاني در رقابت هاي شديد از طرفي باعث به وجود آمدن يكسري تهديدات و از طرفي ديگر زمينه ساز يكسري فرصت ها شده است.
توجه به پيشرفت و بهبود، ارتقاء سطح زندگي و بهره وري همواره خواست بشر بوده و انسان تنها موجود روي كره زمين است كه روش زندگي اش هيچگاه با گذشته اش يكسان نبوده و همواره روندي تكاملي داشته است و اين امر نشانه توجه جدي وي به مفاهيمي همچون كيفيت است.
پایان نامه مدیریت کیفیت جامع
عصري كه امروزه در آن زندگي ميكنيم عصر مشتري گرايي و مخاطب محوري است و ميزان موفقيت هر سازمان با ميزان توجه آن به مشتري، خواسته هاي وي و كيفيت خدمات و محصولات رابطه مستقيم دارد. از دهه 1950 به بعد كيفيت با سرعت فزاينده اي مورد توجه توليدكنندگان خدمات و مشتريان آنان قرار گرفته است.
با پيشرفت هاي علمي و تكنولوژيكي، عصر توقعات ايجاد شده است و امروزه مانند گذشته مشتريان حاضر به پذيرفتن هر نوع كالا و يا خدمتي نميباشند. بنابراين ، سازمان هايي كه نتوانند نيازها و خواسته هاي مشتريان را بر اساس توقعات جديدشان پاسخگو باشند، از دور خارج ميشوند.
ارزش ها، انتظارات و توقعات به شدت در حال تغيير و تحول است؛ اين تغييرات و دگرگوني هاي فاحش، نگراني را نسبت به آينده در اذهان مردم به وجود ميآورد. الگوهاي سنتي و قديمي جاذبه خود را از دست داده و بايستي الگوهاي جديد را جايگزين آنها ساخت(سليمي،1377).
پایان نامه مدیریت کیفیت جامع
دميربگ، تاتوگلو، تكينكوس و زيام (2006) به نقل از آروموگام و مجتهدزاده (2011) بيان كردند كه مديريت كيفيت يكي از مهم ترين عوامل در هر سازماني است. شركتهاي موفق فهميده اند كه كيفيت بر اساس تعريف مشتري ميتواند تأثير برجسته اي بر كسب و كار داشته باشد (ريد و ساندرز، 2007 به نقل از آروموگام و مجتهدزاده 2011) بعلاوه ممكن است بسياري از شركتهاي رقابتي بطور پيوسته استانداردهاي كيفي خود را افزايش دهند.
اگر شركتي كيفيت را در نظر نگيرد، مشتري ناراضي خواهد بود. خروجي هاي چنين ديدگاهي، از دست دادن مشتريان و ايجاد فرصت براي رقبا بمنظور بدست آوردن مزاياي ناشي از نياز بازار است. بنا براين پرداختن جدي تر به نياز مشتريان، كيفيت را در الويت قرار ميدهد. همانطور كه ريد و ساندرز در سال 2007 بيان كردند:”كيفيت بمعناي برآوردن نيازهاي مشتريان و بيشتر از نيازهاي آنها توسط هر كس در سازمان از طريق يك تلاش يكپارچه است.”اين تلاش يكپارچه مديريت كيفيت جامع ناميده ميشود.
- کی هو، ساموئل (1378) ، مدیریت کیفیت جامع ،ترجمه حسین حسین زاده ،نشر دانشکار ،چاپ اول.
- اعتمادی،حسین؛ تاری،غفار؛ رسائیان،امیر(1390)، پارادوکس هاي مدیریت کیفیت جامع و راهبردهاي آنها،نششر راهبرد توسعه ،شماره 27
- ریاحی ،بهروز(1383) نظریه نوین مدیریت کیفیت جامع در بخش دولتی ایران ،تحول اداری دوره هفتم شماره ۴۱و۴۲سال،۱۳۸۳،پایان نامه دکترا
- جعفری مصطفی ،اصولی سیدحسن ، شهریاری حسام(1383). ابزارهای استراتژیک وفرهنگی تی کیو ام، جلد اول ودوم، انتشارات رسا، چاپ سوم.
- سینگهال ، وینور (1384) ، اثر اجرای مدیریت کیفیت فراگیر بر عملکرد مالی شرکتها ،ششمین کنفرانس بین المللی مدیران کیفیت ،تهران ،مجموعه همایشهای بین المللی .
- Padhi,Nayantara(2008) 2008 ,”The Eight Element of TQM” ,www.sixsigma.com.
- Arumugam, V.Ch., Mojtahedzadeh, R. (2011). Critical Success Factors of Total Quality Management and their Impact on Performance of Iranian Automotive Industry: A Theoretical Approach, European Journal of Economics, Finance and Administrative Sciences, No 33(2011), 25-40
- Besterfield,D. H. ;(1999),”Total qulity management”; 2ed. ,London,Prentice Hall International.
- Hashmi, Khurram (2005), Intoduction and implementation of total quality management(TQM) ,pp:1-4,from http//www. isixsigma. com/library/content/co3100Sa,asp,2005,6. 19.
- Kulkarni Sushma (2005), “component of successful total qulity management”,the TQM