پرسشنامه استاندارد محیط فروشگاه جانگ می و همکارران(2008)
پرسشنامه استاندارد محیط فروشگاه توسط جانگ می و همکاران در سال 2008 ساخته شده است ودارای 4 سوال در 1 بعدمی باشد.و بر اساس طیف پنج گزینه ای لیکرت(خیلی کم تا خیلی زیاد)ساخته شده است. الفای کرونباخ این پرسشنامه 819/. می باشد.
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :
عوامل طراحی فروشگاه به عناصر عملکرد ( چیدمان فروشگاه، ویترین، راحتی و حفظ حریم خصوصی) و زیبایی ( معماری، رنگ، مواد و سبک ) طبقه بندی می شوند. با استفاده از این عناصر خرده فروشان به فروشگاه هویت می دهند و باعث تشویق فعالیت های خرید مشتریان می شوند. عوامل اجتماعی افرادی را که در محیط فروشگاه هستند را توصیف می کند که شامل تعداد، نوع و رفتار فروشندگان و مشتریان است. ( جونگ می و همکاران، ۲۰۰۸).
محیط فروشگاه :
یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذاری بر روی خرید مشتریان محیط جانبی فروش است. محیط جانبی شامل
- مکان مذاکره برای فروش
- سیستم سرمایشی و گرمایشی
ﻣﺤﻴﻂ ﻫﻴﺠﺎﻧﺎت و ﺗﻤﺎﻳﻼت رﻓﺘﺎری
ﻣﺤﻴﻂ ﺧﺪﻣﺖ ﻧﻘﺶ ﻣﻬﻤﻲ را در اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﺑﺎزی ﻣﻲ ﻛﻨﺪ ﺑﻪ اﻳﻦ دﻟﻴﻞ ﻛﻪ ﻣﻲ ﺗﻮاﻧﺪ ﻣﺤﻴﻂ واﻛﻨﺶﻫﺎی ﻫﻴﺠﺎﻧﻲ ﺧﻮﺷﺎﻳﻨﺪ را در ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن ﭘﺮورش داده و در ﻋﻴﻦ ﺣﺎل ادراﻛﺎت و ﺣﺎﻓﻈﻪ ﺑﺸﺮی را ﻧﻴﺮو ﺑﺨﺸﺪ . ﭘﮋوﻫﺶ در ﻣﻮرد رواﻧﺸﻨﺎﺳﻲ ﻣﺤﻴﻄﻲ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ای از داﻧﺶ را ﺑﻪ وﺟﻮد آورده اﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺑﻴﻦ ﻣﺤﻴﻂ ﺧﺪﻣﺖ و رﻓﺘﺎرﻫﺎی ﺑﺸﺮی را برسی میکند.
منظور از محیط خرید چیست؟
ﻧﻈﺮﻳﻪ ﻣﻌﻤﻮل ﺑﺮای ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻣﺤﻴﻂ ﭼﻨﻴﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺠﺰا ﺳﺎﺧﺘﻦ ﻓﺮد از ﻣﺸﺨﺼﻪ ﻫﺎی ﻓﻴﺰﻳﻜﻲ ﻛﻪ او را اﺣﺎﻃﻪ ﻛﺮده اﻧﺪ ﻣﺤﻴﻂ را ﺗﺸﻜﻴﻞ ﻣﻲدﻫﺪ . ﻟﻴﺴﺖ ﻛﺮدن ﻫﻤﻪ وﻳﮋﮔﻲ ﻣﺼﺮف ﻫﺎی ﺟﻮی ﻛﻪ ﻣﺤﻴﻂ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎن را ﺷﻜﻞ ﻣﻲ دﻫﻨﺪ آن به ﻋﻠﺖ ﻣﺘﻨﻮع ﺑﻮدن کارهای غیر ممکن است.
کاتلر محیط خرید را اینگونه تعریف میکند:
تعریف مفهومی متغیر :
تعریف عملیاتی:
مولفه:1
سوالات:4
تحلیل بر اساس میزان نمره پرسشنامه:
روایی پرسشنامه:
پایایی پرسشنامه:
منبع:
فرمت:word
تعداد صفحات:5