کاربردهای مطلب:
منبعی
برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و…
پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها،
استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی داردبه شیوه (APA)
فهرست
۲-1چابكي سازمانی
۲-2سير ظهور و پيدايش مفهوم چابكي
۲-3 تعریف چابکی
۲-4 ابعاد چابکی سازمانی
۲-5 مضامین کلیدی در مفهوم چابکی
۲-5-۲ سازمان مجازی
۲-5-۳ قابلیت تجدید ساختار
۲-5-۴ سازمان دانشمحور
۲-6 نتایج حاصل از چابکی برای سازمان
پیشینه تحقیق
مبانی نظری و پیشینه چابکی سازمانی(2)(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری)
مبانی نظری و پیشینه چابکی سازمانی(2)(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری):موضوع چابکی چیزی نیست که بتوان آن را فقط برای بخش خصوصی در نظر گرفت. به کارگیری چابکی در بخش دولتی نیز میتواند عرصه مناسبی برای رشد و بالندگی این مفهوم باشد. البته برخی اعتقاد دارند که با توجه به عدم وجود رقابت و سرعت در بخش دولتی، و در یک کلمه عدم وجود پویایی در محیط کاری و عملیاتی آن، عملاً بیان چابکی در این بخش بیمعنا و بیربط است. ولی این اعتقاد وجود دارد که بخش دولتی به دلیل کثرت ارباب رجوعان خود و نیاز بیشتر به رفع نیازها و خواستههای آنها و در راستای بالندگی و تعالی خود در زمینههای سرعت و کیفیت، و مهمتر از همه هزینه، بیشتر از بخش خصوصی به چابکی نیاز دارد. مطالعات نشان مي دهد كه مؤسسات دولتي چابك، نرخ موفقيت فزايندهاي (تقريباً بيست درصد) در اجراي اقدامات تحولي نسبت به همتايان خود بدست مي آورند. دولتهايي كه در زمينه سرعت، انعطافپذيري بيشتر و پاسخگوئي فراوان سرمايهگذاري ميكنند، به احتمال قوي به اهدافشان خواهند رسيد، زيرا عوامل سياسي، اجتماعي، اقتصادي و تكنولوژيكي با سرعت هر چه تمام، بر دولتها و تصميمات آنها تأثير گذارده، شهروندان و بازرگانان به خدمات سريعتر وتخصصيتري نياز داشته، و در نتيجه خطمشيها ميبايست سريعتر از گذشته تهيه، تدوين و اجرا گردند، و مسلماً با انجام اين امور، مؤسسات موفق به انجام رسالت و كسب اهداف سازماني خود خواهند شد (سیلاوی، 1389، 36).
- رضایی دولت آبادی، حسین.خزایی، جواد. کیالاشی، جعفر. امانی، مجتبی. کاظمی، رضا. (۱۳۹۲).طراحي مدل تاثير گذاري فرهنگ سازماني بر تسهيم دانش و ايجاد چابکي در مهار شرايط بحراني سوانح آتي با رويکرد پدافند غيرعامل. نشریه مدیریت بحران. دوره ۲. شماره ۳. صص ۵۷-۶۵
- علامه، سید محسن، عسگری، نوربخش. خزائی، جواد. (۱۳۹۵).بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر عملکرد سازمانی: تأکید بر نقش تسهیم دانش و چابکی سازمانی با رویکرد کارت امتیازی متوازن. مجله مدیریت فرهنگ سازمانی. دوره ۱۴. شماره ۲. صص ۴۵۳-۴۷۴
- ابیلی، خدایار. رومیانی، یونس. صحرائی بیرانوند، مهدی. (۱۳۹۴).تأثیر تسهیم دانش بر چابکی سازمانی کارکنان آموزشی و پژوهشی با نقش میانجی هوش سازمانی (مورد: دانشگاه علوم پزشکی تهران). فصلنامه مدیریت بهداشت و درمان. دوره ۶. شماره ۳. صص ۵۵-۶۵
- سپهوند، رضا. شریعت نژاد، علی. عارف نژاد، محسن. (۱۳۹۴). تأثیر فناوری اطلاعات بر سرمایه فکری و استراتژیهای مدیریت دانش با اثر تعدیلی چابکی سازمان. مجله پژوهش های مدیریت منابع انسانی. دوره ۵. شماره ۳. صص ۷۱-۹۶
- میر غفوری، سید حبیب اله. بهارستان، امید. (۱۳۹۵). بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و مدیریت دانش بر چابکی زنجیره تامین. فصلنامه علمی – ترویجی مدیریت زنجیره تامین، سال هجدهم. شماره ۵۲
- Ortega-Gutiérrez, J., Cegarra-Navarro, J. G., Cepeda-Carrión, G., & Leal-Rodríguez, A. L. (2015). Linking unlearning with quality of health services through knowledge corridors. Journal of Business Research, 68(4), 815–822.
- Kodish, J. L., Gibson, D. V., & Amos, J. W. (1995). The development and operation of an agile manufacturing consortium: The case of AAMRC. Proceedings of the Fourth Annual Conference on Models, Metrics and Pilots, Atlanta, Georgia, Vol. 2.
- Nevis, E. C., DiBella, A. J., & Gould, J. M. (1995). Understanding organizations as learning systems. Sloan Management Review, 36(2), 73–85.
- van Oosterhout, M., Waarts, E., & Van Hillegersberg, J. (2006). Change factors requiring agility and implications for IT. European Journal of Information Systems, 15(2), 132–145.
- Nold, H. Michel, L. (2016) “The performance triangle: a model for corporate agility”, Leadership & Organization Development Journal, Vol. 37 Issue: 3, pp.341-356