کاربردهای مطلب:
منبعی
برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و…
پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها،
استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی داردبه شیوه (APA)
فهرست
2-1-1 رهبری
2-1-2 سیر تحول مفهوم رهبری
2-1-2-1 تئوری صفات
2-1-2-2 تئوری رفتاری
2-1-2-3 تئوری اقتضایی
2-1-2-4 تئوری اقتضایی فیدلر
2-1-2-5 تئوری مسیر- هدف
2-1-3 سبک های نوین رهبری
2-1-3-1 رهبری مشارکتی
2-1-3-2 رهبری توزیع شده
2-1-3-3 رهبری کاریزما
2-1-3-4 رهبری خدمتگزار
2-1-3-5 رهبری تبادلی
2-1-3-6 رهبری تحولی
2-1-4 رهبری معنوی
2-1-4-1 تعریف معنویت
2-1-4-2 معنویت عصر جدید
2-1-4-3 دیدگاه مذهبی در مورد معنویت
2-1-5 مفهوم رهبری معنوی
2-1-6 الگوی علی رهبری معنوی
2-1-7 مولفه های رهبری معنوی
مبانی نظری و پیشینه رهبری(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری)
مبانی نظری و پیشینه رهبری(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری): رهبري در بين صاحبنظران مديريت و دانشجويان اين رشته هميشه بعنوان يك اصطلاح چالش برانگيز در نظر گرفته شده است. بر اساس مطالعه 10سال تحقيق رهبري بوسيله محققان برتر در حوزه مديريت، هك و هالينگر (1998) به اين نتيجه رسيدند كه گرايش آشكاري به سوي افزايش دانش و ايجاد دانش در خصوص رهبري سازمان و اثرات آن وجود داشته است. آنها همچنين پيشنهاد نمودند كه مطالعه رهبري سازمان بايد بر گرفته از نظام متفاوت فلسفي و روش شناسي باشد(به نقل از نرگسیان،1389).
ادبیات نظری رهبری
با توجه به تحقيقات فراوان در خصوص رهبري، ما هنوز شاهد ابهام و عدم تعريف مفاهيم و تئوريها در حوزه رهبري مي باشيم. برنز (1978) با بررسی كلمه مفهوم رهبري بيان مي كند 130 تعريف از مفهوم رهبري در ادبيات تحقيقي وجود دارد( برنز 1978، به نقل از احمدی،1392).
علي رغم همه گزارشات و تحقيقات انجام شده در حوزه رهبري، هنوز يك تعريف مورد توافق از رهبري وجود ندارد. تعاريف رهبري تقريبا به اندازة مطالعة آن توسط محققان مختلف متعدد مي باشد(بوش ،2006).
ادبیات نظری رهبری
رهبری توانایی نفوذ در گروه برای رسیدن به اهداف است. اگر منبع نفوذ شخصی باشد، فرد به عنوان رهبر تلقی می¬شود ( رابینز ، 1386).
رهبری، قدرت جذب افراد و تأثیر و نفوذ در آنها آنچنان که افراد (پیروان) برای دست یابی به هدف ها و نیاز های خود بطور داوطلبانه شخصیت و رهبری فردی را در یک شرایط معین بپذیرند (ژو ،2017).
ادبیات نظری رهبری
بوش و کلمن (1384) پس از ارائه تعاریف مختلف از رهبري نتيجه گيري مي كنند كه رهبري فرايند تاثيرگذاري رهبر(نظير؛ عملكرد شناختي،عاطفي، رفتاري رهبران در سطوح مختلف فردي، گروهي و سازماني) بر افراد يا گروهها ذي نفع است. بنابراين افرادي كه داراي بيشترين نفوذ در ديگران مي¬باشند، مي توانند نقش رهبري را در سازمان ايفا نمايند. آن فرد بعنوان رهبر قلمداد شده و ديگران در سازمان زيردستان مي باشند (عباسیان،1390).
- الوداري، حسن(1389). تدوين الگوي توسعه رهبري تحول آفرين در دانشگاه هاي كشور در راستاي تعديل بيگانگي شغلي(مورد مطالعه:دانشگاه پيام نور). پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی .دانشگاه تهران . دانشكده مديريت.
- جعفری،اصغر؛ صدری،جمشید ،فتحی مقدم ،قربان (1386).رابطه بین کارآیی خانواده ،دینداری وسلامت روان ومقایسه آن بین دانشجویان دختر وپسر.مجله تازه ها وپژوهش های مشاوره 6 (22): 115-107
- رندال،آر راس؛ آلتمایر ،الیزابت ام(1392). استرس شغلی ترجمه غلامرضا خواجه پور تادوانی ،تهران انتشارات بازیاب
- مرندی،سیدعلیرضا(1389).جستاری در سلامت معنوی،مجموعه مقالات همایش مقدمه ای بر سلامت معنوی،دیباچه،تهران،فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران
- رسولی،زینب ؛ اسلامی ،رضا(1392).بررسی رابطه رضایت شغلی و ویژگیهای شخصیتی با سلامت روانی در کارکنان نیروی زمینی ارتش،مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران،سال یازدهم ،شماره 2 ،ص 96-101
- – Jiehui Xu(2017) Leadership theory in clinical practice،Chinese Nursing Research, In press, corrected proof, Available online 16 October 2017
- – Jaclyn A. Margolis, Jonathan C. Ziegert(2016) Vertical flow of collectivistic leadership: An examination of the cascade of visionary leadership across levels،The Leadership Quarterly, Volume 27, Issue 2, April 2016, Pages 334-348
- – Hopkins, D. (2012). Instructional Leadership And School Improvement: National College For School Leadership (NCSL).
- – Hoy, W., & Mikel, G. (2008). Educational Administration: Theory, Research,And Practice 8th Ed.). New York: Mcgraw-Hill.
- – Geijsel, f. Sleegers,p. Leithwood,k. and Jantzi,D. (2013),Transformational leadership effect on teacher,sCommitment and effort toward school reform,Journal of Educational Administration,Vol. 41. No. 3 pp. 228-256