کاربردهای مطلب:
منبعی
برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و…
پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها،
استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی داردبه شیوه (APA)
فهرست
۲-۱ تعاریف نوآوری
۲-۲ نظریه های کلاسیک نوآوری
۲-3 منابع نوآوری
۲-4 انواع نوآوری
۲-5 مراحل فرآیند نوآوری سازمانی
۲-6 ویژگی های فرآیند نوآوری
2-7 الگوهای نوآوری
۲-7-۱ الگوهای نوآوری سازمانی
۲-7-۲ الگوی مفهومی نوآوری در خدمات
۲-7-۲-۱ ترسیم الگوهای نوآوری در خدمات
۲-8 عوامل مؤثر بر سنجش نوآوری
۲-9 موانع نوآوری
۲-۱0 پیشینه پژوهش
ادبیات و مبانی نظری نوآوری سازمانی(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری)
ادبیات و مبانی نظری نوآوری سازمانی(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری):امروزه با پیچیده شدن فضای رقابتی، نوآوری به عنوان یکی از مزیت های اصلی برای حیات سازمان ها محسوب می شود. همه سازمان ها برای بقاء نیازمند فکرهای نو و بدیع هستند. فکر های نو و بدیع همچون روحی در کالبد سازمان دمیده می شود و آن را از نیستی و فنا نجات می دهد. ظهور نوآوری دانش نه تنها سازمان را قادر می سازد نسبت به رقبا مزیت رقابتی به دست آورند، بلکه ابزار سودمندی برای ارتقاء عملکرد سازمانی ارائه می دهند. دانشگاه به عنوان منبع عمده برای نوآوری از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.(دهقان نجم، 1388).
ادبیات و مبانی نظری نوآوری سازمانی(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری)
نوآوری یک مفهوم وسیعی است که در شیوه های مختلف می توان آن را تعریف کرد. کارنگی و بالتین (1993) نوآوری را به عنوان یک پدیدۀ جدید یا بهبود یافته که به وسیله مؤسسه برای خلق ارزش افزوده (به صورت مستقیم برای مؤسسه یا به صورت مستقیم برای مشتریان آن) به کار گرفته می شود، تعریف می نماید. لیوینگستون (1998) نوآوری را تولیدات جدید یا فرآیندهایی که باعث افزایش ارزش محصولات جدید تولید شده برای استفاده خلاقانه از اطلاعات و سیستم های مدیریت منابع انسانی کارا می شود تعریف می نماید. بر اساس نظر چنو دیگران (2004) نوآوری به معرفی ترکیب جدید از عوامل اساسی تولید درون سیستم تولیدی اشاره دارد. سرمایه نوآوری قابلیت و توانایی سازمان دهی و به کارگیری تحقیق و توسعه، فناوری های جدید و محصولات بدیع برای برآورده ساختن نیاز های مشتریان می باشد. فرآیند نوآوری فعالیت های دانش مدار، فیزیکی و فنی را که در توسعة محصولات جدید نقش محوری دارند را در بر می گیرد.
- رضوانی، حمیدرضا و گرایلی نژاد، رزا. (1390). “ارائه الگویی برای گونه شناسی انواع نوآوری”. فصلنامۀ تخصصی پارک ها و مراکز رشد، سال هفتم، شماره 28.
- سلطانی تیرانی، فلورا. (1387). “نهادی کردن نوآوری در سازمان”.(چاپ دوم) تهران، رسا.
- ضیایی، مظاهر. (1387). “دانش، نوآوری و توسعۀ دانایی محور؛ نگاهی به سازمان های پژوهش و فناوری”. انتشارات پژوهشکدۀ مهندسی جهاد دانشگاهی.
- عبدالکریمی، مهوش. (1385). “مدیریت دانش، فناوری و خلاقیت و نقش آن در بهبود و کارایی و اثربخشی فرآیندها”. کنفرانس توسعۀ منابع انسانی.
- محبی، پروین. (1390). “بررسی رابطه بین تسهیم دانش و نوآوری در سازمانهای خدمات مالی (مورد مطالعه بانک رفاه کارگران)”. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات، دانشگاه شهید بهشتی تهرا
- Amara, N. and R. Landry (2005). “Sources of information as determinants of novelty of Innovation in manufacturing firms: evidence from the 1999 statistice Canada innovation survey.” Technovation 25: 245-259.
- BadenFuller, C. (1995). “Strategic Innovation, Corporte Entrepreneurship and Matching in to Inside Out Approches To Strategy Research.” Brtitish Journal of management 6.
- Carlsson, B., S. Jacobsson, et al. (2002). “Innovation Systems: Analytical and Methodological Issues.” Research Policy 31: 233-245.
- carnegie, R. and M. butlin (1993). “managing the innovation enterprise : Autralian Companies Competing ” Business council of Australia, Melbourne.
- Chen, J.-K. and I.-S. Chen (2010). “Using a novel conjunctive MCDM approach based on DEMATEL, fuzzy ANP, and TOPSIS as an innovation support system for Taiwanese higher education.” Expert Systems with Applications 37: 1981-1990.