پرسشنامه استاندارد عوامل خودکامیابی موثر بر کارآفرینی ناصر(2009)
پرسشنامه استاندارد عوامل خودکامیابی موثر بر کارآفرینی توسط ناصر و همکاران در سال 2009 ساخته شد و دارای 9 سوال می باشد.
با توجه به این موضوع که تعاریف زیادی برای موضوع کارآفرینی شده است اما می توان وجهه ی مشترک تمامی تعاریف را در تعریف زیر خلاصه نمود(زهرا،2005).
کارآفرینی عبارت است از:
-پروسه ایجاد ثروت
-پروسه ی تخریب خلاق
-پروسه ی هدایت به خلق سازمان های جدید بدون توجه به نوع و پتانسیل سازمان.
-روش اداره ای که فرصتها را بدون در نظر گرفتن منابع موجود و قابل کنترل فعلی, تعقیب می کند.
-وظائف فعالیتهاو اعمالی که برای تحقق فرصت شناخته شده و ایجاد سازمانی مناسب که به آن ,کمک می کند.
-کارآفرینی سازمانی فرآیندی است که فعالیت های سازمانی را به سمت خلاقیت نوآوری ریسک پذیری و پیشتازی سوق دهد
-توسعه ی یک محصول جدید برای ایجاد یک فرآیند اثر بخش است.کارآفرینی فرآیند توسعه محصولات ویا شناسایی بازار های جدید است.
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :
کارآفرینی فرایندی است که در محیط ها و مجموعه های مختلفی اتفاق می افتد و طی آن تغییرات در سیستم اقتصادی از طریق نوآوریهای افرادی که به فرصتهای اقتصادی واکنش نشان می دهند،رخ می دهد که این باعث ایجاد ارزش فردی و اجتماعی خواهد شد(هارلی ،1992).
تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه
در این پژوهش منظور عوامل خودکامیابی موثر بر کارآفرینی نمرهاي است كه کارکنان به سوالات 9گویه ای پرسشنامة عوامل خودکامیابی موثر بر کارآفرینی میدهند .
مولفه های پرسشنامه :
پرسشنامه تک مولفه ای می باشد
پرسشنامه استاندارد عوامل خودکامیابی موثر بر کارآفرینی ناصر(2009)