پرسشنامه استاندارد عوامل خودکامیابی موثر بر کارآفرینی ناصر(2009)

پرسشنامه استاندارد عوامل خودکامیابی موثر بر کارآفرینی ناصر(2009)

پرسشنامه استاندارد عوامل خودکامیابی موثر بر کارآفرینی توسط ناصر و همکاران در سال 2009 ساخته شد و دارای 9 سوال می باشد.

با توجه به این موضوع که تعاریف زیادی برای موضوع کارآفرینی شده است اما می توان وجهه ی مشترک تمامی تعاریف را در تعریف زیر خلاصه نمود(زهرا،2005).

کارآفرینی عبارت است از:

-پروسه ایجاد ثروت

-پروسه ی تخریب خلاق

-پروسه ی هدایت به خلق سازمان های جدید بدون توجه به نوع و  پتانسیل سازمان.

-روش اداره ای که فرصتها را بدون در نظر گرفتن منابع موجود و قابل کنترل فعلی, تعقیب می کند.

-وظائف فعالیتهاو اعمالی که برای تحقق فرصت شناخته شده و ایجاد سازمانی مناسب که به آن ,کمک می کند.

-کارآفرینی سازمانی فرآیندی است که فعالیت های سازمانی را به سمت خلاقیت نوآوری ریسک پذیری و پیشتازی سوق دهد

-توسعه ی یک محصول جدید برای ایجاد یک فرآیند اثر بخش است.کارآفرینی فرآیند توسعه محصولات ویا شناسایی بازار های جدید است.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :

کارآفرینی فرایندی است که در محیط ها و مجموعه های مختلفی اتفاق می افتد و طی آن تغییرات در سیستم اقتصادی از طریق نوآوریهای افرادی که به فرصتهای اقتصادی واکنش نشان می دهند،رخ می دهد که این باعث ایجاد ارزش فردی و اجتماعی خواهد شد(هارلی ،1992).

تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه

در این پژوهش منظور عوامل خودکامیابی موثر بر کارآفرینی نمره­اي است كه کارکنان به سوالات 9گویه ای پرسشنامة عوامل خودکامیابی موثر بر کارآفرینی می­دهند .

مولفه های پرسشنامه :

پرسشنامه تک مولفه ای می باشد

پرسشنامه استاندارد عوامل خودکامیابی موثر بر کارآفرینی ناصر(2009)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *