پرسشنامه استاندارد نگرش نسبت به افراد و سازمان مایرز(1970)
پرسشنامه استاندارد نگرش نسبت به افراد و سازمان توسط مایرز در سال1970 طراحی شده است.و دارای 10 سوال می باشد.
پرسشنامه استاندارد نگرش نسبت به افراد و سازمان
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :
ساختار سازمانی شیوهای است که به وسیله آن فعالیتهای سازمانی تقسیم، سازماندهی و هماهنگ میشوند. سازمانها، ساختارهایی را به وجود میآورند تا فعالیتهای عوامل انجام کار را هماهنگ کرده و کارهای اعضاء را کنترل کنند.
ساختار سازمانی تصریح میکند که وظایف، چگونه تخصیص داده شوند، چه شخصی به چه کسی گزارش دهد و سازوکارهای هماهنگی رسمی، همچنین الگوهای تعاملی سازمانی که باید رعایت شوند کدامند.
برای مطالعه بیشتر:پرسشنامه استاندارد ساختار سازمانی بروکراتیک لیو(۲۰۰۲)
ساختار سازمانی تعیین کننده روابط رسمی و نشان دهنده سطوحی است که در سلسله مراتب اداری وجود دارد و حیطه کنترل مدیران را مشخص میکند. همچنین ساختار سازمانی دربرگیرنده طرح سیستمهایی است که به وسیله آنها همه واحدها یکپارچه میشوند و در نتیجه ارتباط در سازمان تضمین خواهد شد.
تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه
در این پژوهش منظور از نگرش نسبت به افراد و سازمان نمرهاي است كه کارکنان به سوالات 10 گویه ای پرسشنامة نگرش نسبت به افراد و سازمان میدهند .
مولفه های پرسشنامه :
پرسشنامه تک مولفه ای می باشد.
دانلود پرسشنامه پرسشنامه استاندارد نگرش نسبت به افراد و سازمان