دانلود مقاله برداشت مشتریان از کیفیت خدمات رستوران ها – الزویر ۲۰۱۷:در گذشته، بسیاری از شرکت های فست فود کسب و کار خود را در مکان های مختلف سراسر جهان راه اندازی می کردند. مردم کشور های مختلف، فرهنگ ها و سنت های متفاوتی دارند که ممکن است برداشت آن ها از کیفیت خدمات و مولفه های مرتبط با آن را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، شرکت های فست فود دریافتند که خریداران خارجی معمولا برای حفظ استانداردهای پاکیزگی آمرکایی با شکست مواجه می شوند و معمولا از موادی استفاده می کنند که کیفیت پایین تری دارند و هم چنان در کشور آن ها به عنوان مواد غذایی خوب در نظر گرفته می شوند.
یک مثال دیگر در این زمینه این است که فست فود به خاطر راحتی خود در بازار ایالات متحده محبوب است، در حالی که در کشورهای دیگر بیش تر به عنوان یک چیز لذت بخش تلقی می شوند. این مثال ها نشان دهنده اهمیت درک عمیق تر انگیزه خرید فست فود، انتظارات مشتریان، و برداشت آن ها در موقعیت ها و کشورهای مختلف می باشد. علاوه بر این، قابلیت اجرای یافته های مبتنی بر یک بازار خاص در سایر بازار های جهانی را به چالش می کشد. بنابراین، به منظور بررسی تفاوت های بالقوه در مقاصد رفتاری مشتریان و رضایت مبتنی بر برداشت آن ها از کیفیت خدمات، محققان می توانند این مطالعه را در بازارهای دیگر انجام دهند.
عنوان فارسی مقاله: |
بازنگری برداشت مشتریان از کیفیت خدمات در رستوران های فست فود |
عنوان انگلیسی مقاله: | |
سال انتشار میلادی: | 2017 |
نشریه: |
Database: Elsevier – ScienceDirect (ساینس دایرکت) مجله خرده فروشی و خدمات مصرف کننده – Journal of Retailing and Consumer Services |
کلمات کلیدی فارسی: | |
کلمات کلیدی انگلیسی: |
Fast food retailing
Customer satisfaction
Consumer service marketing
Behavioral intentions
Marketing strategy
|
تعداد صفحات ترجمه شده: | 31 صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin |
نویسندگان: |
Aidin Namin
|
موضوع: | بازاریابی, مدیریت استراتژیک |
دسته بندی رشته: | مدیریت |
فرمت فایل انگلیسی: | 12 صفحه با فرمت pdf |
فرمت فایل ترجمه شده: | Word |
کیفیت ترجمه: | عالی |
نوع مقاله: | isi |
تعداد رفرنس: | مدیریت, مدیریت استراتژیک |
مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی
فهرست مقالات
چکیده
مقدمه
پیشینه پژوهش
کیفیت غذا و رضایت مشتری
نسبت قیمت- ارزش و رضایت مشتری
مدل مفهومی و فرضیه ها
جمع آوری داده ها
تجزیه و تحلیل داده ها و یافته ها
ویژگی های جمعیت شناختی
تجزیه و تحلیل داده ها
رتبه بندی ابعاد کیفیت خدمات
بحث و بررسی و مفاهیم مدیریتی
تحقیقات آینده
چکیده
این پژوهش به دنبال تحقیق قبلی در مورد بازاریابی رستوران فست فود صورت گرفته است. جامعه آماری این پژوهش از مشتریان واقعی رستوران فست فود تشکیل شده است. به دنبال پیشینه پژوهش، داده ها با استفاده از تجزیه و تحلیل عاملی تائیدی، مدل سازی ساختاری معادلات، و تحلیل مسیر تجزیه و تحلیل می شوند. یافته های این مطالعه به شناسایی عواملی کمک می کنند که رضایت مشتری و هم چنین کیفیت خدمات و رتبه بندی آن ها را در زمینه رستوران فست فود تحت تاثیر قرار می دهند. نتایج به دست آمده نشان می دهند که هیچ روش مستقیمی برای افزایش مقاصد رفتاری از طریق بهبود کیفیت خدمات رستوران های فست فود وجود ندارد.
در واقع، مقاصد رفتاری می توانند از طریق رضایت مشتری به عنوان یک واسطه بهبود یابند. علاوه بر این، در این مطالعه شواهدی وجود دارند، که نشان می دهند رضایت مشتری می تواند از طریق کیفیت خدمات، کیفیت غذا، و نسبت قیمت – ارزش بهبود یابد، که این به نوبه خود موجب بهبود غیرمستقیم مقاصد رفتاری در این صنعت می شود. نتایج این پژوهش نشان دهنده اولویت بندی تمرکز مدیران و تخصیص منابع برای جلب رضایت مشتری و ابعاد مختلف کیفیت خدمات می باشند، که می توانند توسط مدیران رستوران های فست فود برای تعیین دستورالعمل ها و استراتژی های مربوط به ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود مورد استفاده قرار گیرند.
Abstract
This research is an extension to previous work in fast food restaurant marketing. The population of this research consists of actual fast food restaurant customers. Following the literature, data are analyzed using Confirmatory Factor Analysis, Structural Equation Modeling, and Path Analysis. Findings of this work identify factors impacting customer satisfaction, as well as dimensions of service quality and their rankings in the fast food restaurant context. Results indicate that there is no direct way of increasing behavioral intentions through improving service quality for fast food restaurants. Rather, behavioral intentions can be improved through customer satisfaction as an intermediary. Further, this work finds evidence that customer satisfaction can be improved through service quality, food quality, and price-value ratio, which in turn would pave an indirect path toward improvement in behavioral intentions in this industry. Results of this research shed light on prioritizing managers’ focus and resource allocation for customer satisfaction and different dimensions of service quality and can be used by fast food restaurant managers to set guidelines and strategies in providing better service to their customers.
نمونه ترجمه مقاله:
مقدمه
ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان یکی از مهم ترین چالش های مربوط به هر یک از سطوح سازمان است. بقای هیچ شرکتی امکان پذیر نیست، مگر این که آن شرکت بتواند تعداد کافی از مشتریان راضی را به سمت خود جذب کند و آن ها را حفظ کند. عملکرد موفق شرکت ها به ایجاد ارزش متمایز خدماتی بستگی دارد که به شیوه ای موثر برای مشتریان ارائه می دهند. این امر باعث شده تا کیفیت درک شده محصول به یکی از مهم ترین عوامل رقابتی در بازار تبدیل شود. به طور کلی، رضایت مشتری یکی از مهم ترین عوامل موثر در تعیین موفقیت سازمان و افزایش بهره وری می باشد. در این مطالعه از تعریف رضایت مشتری ارائه شده توسط ابزار SERVPERF استفاده شده است (کرونین و تیلور،1992): برداشت مربوط به عملکرد مشتری و اهمیت عملکرد که کیفیت خدمات را می سنجد. ابزار SERVPERF بر اساس ابزار SERVQUAL و توسط پاراسورامان و همکاران (1985، 1988) توسعه یافته است، که کیفیت خدمات را به عنوان شکاف میان برداشت ها و انتظارات می سنجد. با توجه به SERVQUAL، یک شکاف مثبت نشان دهنده رضایت است، در حالی که شکاف منفی نشان دهنده نارضایتی است. در این پژوهش، مانند پیشینه ی پژوهش رستوران فست فود، رضایت مشتری با استفاده از ابزار SERVPERF سنجیده می شود و از کیفیت غذا، کیفیت خدمات، و نسبت قیمت- ارزش سرچشمه می گیرد. در این مقاله گزینه های متغیر و ریشه آن ها در پیشینه پژوهش مورد بررسی قرار گرفته اند. با توجه به کاتلر و آرمسترانگ (1995)، بازاریابان همواره به دنبال راه هایی برای ایجاد ارزش و رضایت برای مشتریان خود هستند، که این نشان دهنده اهمیت رضایت مشتری است. در رابطه با شرکت های مشتری محور، رضایت مشتری به عنوان یک عامل ضروری برای موفقیت در نظرگرفته می شود. به طور معمول، بازاریابان به دنبال ایجاد ارزش و رضایت برای مشتریان خود هستند، و کیفیت خدمات یک عامل موثر بر رضایت مشتری است. علاوه بر این، در صنعت رستوران، موفقیت و بقای هر رستوران به عملکرد رستوران و دیدگاه مشتریان در مورد آن رستوران بستگی دارد. مشتریان وفادارتر که خرید را انتخاب کرده و تصمیم می گیرند خرید خود را در آینده تکرار کنند، باعث موفقیت بیش تر کسب و کار می شوند که این امر به بقای کسب و کار در یک بازار رقابتی کمک می کند. بنابراین، ارتباط میان مقاصد رفتاری، کیفیت خدمات، و رضایت مشتری اهمیت زیادی دارد و در این مطالعه در زمینه صنعت رستوران فست فود مورد بررسی قرار گرفته است.