دانلود ترجمه مقاله معضلات کنترل عفونت در واحد مراقبت‌های ویژه – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله معضلات کنترل عفونت در واحد مراقبت‌های ویژه – الزویر ۲۰۱۸

دانلود ترجمه مقاله معضلات کنترل عفونت در واحد مراقبت‌های ویژه – الزویر ۲۰۱۸:بیماران واحد مراقبت ویژه (ICU) همیشه در خطر ابتلا به عفونت‌های ناشی از میکروارگانیسم‌های مقاوم به داروهای متعدد هستند، زیرا آن‌ها درجات شدید بیماری‌های حاد را تجربه می‌کنند، شرایط مستعد ابتلا به بیماری را دارند، در معرض مجموعه‌ای از روش‌های تهاجمی هستند و دارای سنین نوزادی یا پیری می‌باشند. عفونت‌های مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی و مقاومت به داروهای متعدد نگرانی اصلی در ICUها است زیرا با نرخ بالای امراض و احتمالا مرگ و میر در ارتباط هستند.

عنوان فارسی مقاله:
معضلات کنترل عفونت در واحد مراقبت‌های ویژه
عنوان انگلیسی مقاله:
سال انتشار میلادی: 2018
نشریه:

Database: Elsevier – ScienceDirect (ساینس دایرکت)

Journal: Intensive and Critical Care Nursing – Volume 46, June 2018, Pages 1-3
کلمات کلیدی فارسی:
 –
کلمات کلیدی انگلیسی:
 –
تعداد صفحات ترجمه شده: 5 صفحه با فونت ۱۴ B Nazanin
نویسندگان:
Jean-Ralph Zahar, Stijn Blot,
موضوع:  
دسته بندی رشته:
فرمت فایل انگلیسی: 3 صفحه با فرمت pdf
فرمت فایل ترجمه شده: Word
کیفیت ترجمه: عالی
نوع مقاله: isi
تعداد رفرنس: دانلود ترجمه مقاله کنترل عفونت

مقاله انگلیسی+ترجمه فارسی

فهرست مطالب

مقدمه

مشکل همه‌گیر شناختی

آیا راه‌حل دیگری نیز وجود دارد؟

تصویر 1. عوامل موثر بر مزایای ایزوله کردن تماسی. MRSA، استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین؛ VRE، انتروکوکسی مقاوم به وانکومایسین؛ ESBL، انتروباکتریاسه‌های تولید کننده‌ی طیف وسیعی از بتا-لاکتامازها؛ CPE، انتروباکتریاسه‌های تولید کننده‌ی کاربا پنماز.


نمونه ترجمه:

کنترل عفونت عنصر کلیدی در مدیریت بیماران مبتلا/حامل موجودات مقاوم به داروهای متعدد (MDRO) در ICU است. اقدامات کنترل عفونت بر اساس دو رویکرد متفاوت اما مکمل صورت می‌گیرند. اولی بر اساس سیاست‌های جستجو و ایزوله کردن است و می‌تواند بعنوان رویکردی هدفمند در نظر گرفته شود، درحالیکه  رویکرد دوم بعنوان رویکردی جهانی شناخته می‌شود و بر پایه‌ی پیشرفت ضدعفونی دست و مطابق با اقدامات احتیاطی استاندارد است. بنظر می‌رسد امروزه سیاست هدفمند بر اساس غربالگری و ایزوله کردن (سیاست جستجو و ایزوله کردن) قابل قبولترین و توصیه شده‌ترین روش در روش‌های بالینی باشد. در واقع، تاکنون اقدامات احتیاطی تماسی برای بیماران مبتلا یا حامل MDRO توصیه شده و در ICU نیز اجرا می‌شود. همچنین وضعیت‌های خاص مانند بیماران آلوده به عوامل بیماری‌زا انتقالی از طریق هوا (سل، سرخک، ویروس واریسلا) و بیماران نوتروپنی نیازمند اقدامات بیشتر و اتاق‌های تک نفره هستند. مطالعات متعدد نشان دهنده‌ی اثربخشی سیاست هدفمند برای کنترل گسترش MDRO در ICUها و بخش‌های عمومی است. این برنامه‌ها بر پاره‌ای از اقدامات با هدف کاهش انتقال مانند نظارت فعال، اقامت در اتاق تک نفره، اقدامات احتیاطی تماسی، ارتقاء ضدعفونی دست‌ها، آگاهی‌رسانی دقیق به بیماران، سرکوب فعال و بازخورد برنامه‌ریزی شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *