پرسشنامه استاندارد توسعه استراتژی بازاریابی شولینگ لی (2000)
پرسشنامه استاندارد توسعه استراتژی بازاریابی توسط شولینگ و همکاران در سال 2000 طراحی شد و دارای 5 سوال می باشدو هدف ارزیابی میزان گرایش سازمان به توسعه استراتژی بازاریابی می باشد.
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :
پرسشنامه استراتژی بازاریابی یا Marketing Strategy، یک استراتژیست که مسیر اجرایی همهی اهداف بازاریابی شما را در قالب یک برنامه کلی قابل فهم، با هدف بالا بردن بازدهی بودجه بازاریابیتان، با بهتر هدف قرار دادن مخاطبان، تدوین میشود.
استراتژی بازاریابی رویکردی جدید به مقوله استراتژی است(بارالز و همکاران،2014). این گونه از استراتژیها بازار را بعنوان یکی از ملاکهای اصلی و مهم برای تصمیمگیری استراتژی در نظر میگیرند.باید مکانیزمها و فرآیندها بازاریابی را انجام داد و با نظر افکندن به این فعالیتها استراتژیهای مطلوب را طرحریزی کرد. باید بازار را بخشبندی و بخشهای مورد نظر را انتخاب و استراتژی مناسب را برای کسب سود بیشتر اجرا کرد(دست نشان،1392).
استراتژی بازاریابی: چرا باید شما را بشنوند؟
استراتژی بازاریابی مخاطبان ما را به طور دقیق مشخص میکند. سپس تعیین میکند که برای این افراد، چه چیزی برای آنها معنی دارد؟ آنها به چه چیزی اهمیت میدهند؟ و این موضوع که این چیز مهم، چه ارتباطی با پیشنهادی که شما به آنها ارائه میدهید قرار است داشته باشد؟
چه پیامی را میتوانید به مخاطبانتان ارسال کنید، که هم به آنها دروغ نگفته باشید و هم توانسته باشید که دقیقا نیازهایشان را هدف قرار دهید.
استراتژی بازاریابی، پروسهایست که در آن، پیامهایی را که قابل شنیده شدن هستند، کشف میکنیم.
تعریف مفهومی متغیر :
تعریف عملیاتی:
مولفه:1
سوالات:5
تحلیل بر اساس میزان نمره پرسشنامه:
روایی پرسشنامه:
پایایی پرسشنامه:
منبع:
فرمت:word
تعداد صفحات:5