پرسشنامه استاندارد عوامل اثر گذار بر فروش گنزی(2003)
پرسشنامه عوامل اثر گذار بر فروش توسط گنزی و همکارن در سال 2003ساخته شده است و دارای 11 در 3 بعد می باشد و هدف ان بررسی عوامل اثر گذار بر فروش می باشد.
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :
پرسشنامه استاندارد فروش یکی از عوامل زیرمجموعه بازاریابی است ، به عبارتی فروش انتهایی ترین عملیات بازاریابی در یک معامله است ولی در عین حال شروع یک رابطه بلند مدت با مشتریان است.
در تعریف ساده فروش را فرایند کمک به شخصی که تصمیم به خرید کالا و خدمات شما گرفته است تعریف میکنند. در تعریفی کاملتر فروشنده، بازاریاب یا ویزیتور به عنوان سفیر شرکت با استفاده از ابزارها و مهارتهای خود یک تعامل سازنده بین مشتری و شرکت برقرار میکند که به آن فروش میگویند.
برای انجام فروش باید به سه مهارت ادارکی، ارتباطی ـ انسانی و فنی ـ تخصصی توجه کرد. مهارت ادارکی شامل درک، شناخت، تحلیل، پیشبینی و تصمیم درست در مورد عناصر مختلف بازار و طرفین معامله است. مهارت انسانی ـ ارتباطی شامل تأثیر و نفوذ در دلها، همراه سازی، ترغیب و تأثیرگذاشتن بر فرآیند فروش است. مهارت فنی ـ تخصصی را آشنایی با ویژگیهای فنی مهندسی محصول، تخصص و مهارت شغل فروشنده میگویند.
برای انجام فروش باید به سه مهارت ادارکی، ارتباطی ـ انسانی و فنی ـ تخصصی توجه کرد. مهارت ادارکی شامل درک، شناخت، تحلیل، پیشبینی و تصمیم درست در مورد عناصر مختلف بازار و طرفین معامله است. مهارت انسانی ـ ارتباطی شامل تأثیر و نفوذ در دلها، همراه سازی، ترغیب و تأثیرگذاشتن بر فرآیند فروش است. مهارت فنی ـ تخصصی را آشنایی با ویژگیهای فنی مهندسی محصول، تخصص و مهارت شغل فروشنده میگویند.
برای انجام فروش باید به سه مهارت ادارکی، ارتباطی ـ انسانی و فنی ـ تخصصی توجه کرد. مهارت ادارکی شامل درک، شناخت، تحلیل، پیشبینی و تصمیم درست در مورد عناصر مختلف بازار و طرفین معامله است. مهارت انسانی ـ ارتباطی شامل تأثیر و نفوذ در دلها، همراه سازی، ترغیب و تأثیرگذاشتن بر فرآیند فروش است. مهارت فنی ـ تخصصی را آشنایی با ویژگیهای فنی مهندسی محصول، تخصص و مهارت شغل فروشنده میگویند.
تعریف مفهومی متغیر :
تعریف عملیاتی:
مولفه:3
سوالات:11
تحلیل بر اساس میزان نمره پرسشنامه:
روایی پرسشنامه:
پایایی پرسشنامه:
منبع:
فرمت:word
تعداد صفحات:5