پرسشنامه استاندارد نگرشها نسبت به خرید از فروشگاه رنتمیکی(2006)
پرسشنامه استاندارد نگرشها نسبت به خرید از فروشگاه توسط رنتمیکی و همکاران در سال طراحی شد و دارای 18 سوال می باشد و هدف ان بررسی نگرشها نسبت به خرید از فروشگاه می باشد.
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :
پرسشنامه خرید به بررسی کالا و خدمات جهت دریافت آن و به قصد انجام فعالیت بازرگانی گفته میشود. خرید کردن یک فعالیت انتخابی و سپس دریافتی است. زمینه این نوع فعالیتها میتواند گاه برای پر کردن اوقات فراغت و یا مسائل اقتصادی باشد.
پرداخت اینترنتی به پرداختن پول از طریق اینترنت، در قبال دریافت کالا یا خدمات اطلاق میشود. به طوری که این پرداخت بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک یا فروشگاه و از طریق اینترنت انجام شود. در واقع خریدار با استفاده از کارت بانکی خود میتواند از اینترنت خرید کند و پول آن را همان موقع پرداخت کند.
فروشگاه اینترنتی یا به انگلیسی : Online Shop فروشگاه هایی هستند که در اینترنت و دنیای مجازی وجود دارند ، به فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه انلاین یا به انگلیسی Online Storee نیز گفته می شود با این واژه خیلی کار داریم و جلوتر خیلی مفصل در رابطه با آن به توضیح خواهیم پرداخت اما در اینجا فعلا به همین میزان توضیحات بسنده میکنیم .
پایانه های مجازی در واقع همان فروشگاه های اینترنتی هستند ، میشه گفت پایانه مجازی یک معنای دیگر برای فروشگاه مجازی یا همان فروشگاه اینترنتی هست
خریدار یا مشتری به کسی میگویند که تمایل به معاوضه دارایی خود با دارایی دیگری دارد. این دارایی میتواند کالای مشخص، یا یک موضوع معنوی باشد.
تعریفی دیگر: مشتری شخص یا شرکتی است که کالاها و خدمات را خریداری می کند.
مفهوم مشتری در دنیای امروز در تقابل با مفهوم فروشنده معنا مییابد. در جهان امروزی خدمات به مشتری، مشتریان اغلب به دو دسته تقسیمبندی میشوند: مازیارمیر در کتاب زبان بدن ایرانی مشتری راخودمن ارزیابی می نماید.
- مشتریان خارجی: کسانی هستند که افراد معمولاً آنها را مشتری تصور میکنند. آنها میتوانند بازدیدکنندگان مغازهها و فروشگاهها، دوستانی که در هتل اقامت دارند یا کسانی که یک وعده شام در رستوران سرو میکنند باشند. به دلیل اینکه آنها خارج از مکانی هستند که شما در آن مشغول کار و فعالیت هستید به آنها مشتریان خارجی گفته میشود. آنها به عنوان درآمدی هستند که شرکتها را در مسیر دادوستد شناور نگه میدارند. افرادی که در صنعت کار میکنند بیشتر زمان خود را صرف تلاش برای اطمینان حاصل کردن این نوع مشتریها میکنند تا تجربه لذت بخشی داشته باشند. مهمترین و آخرین هدف در دادوستد داشتن اطمینان از این است که مشتریان خارجی بسیار خشنود بوده و دوباره به پیش فروشنده بازگشته و نزد دیگران از محصولات آن فروشنده تبلیغ و تعریف کنند.[۱]
- مشتریان داخلی: مشتریان تنها شامل کسانی نیستند که وارد فروشگاهها یا شرکتها شده یا سفارش تلفنی و اینترنتی میدهند. بلکه مشتریان کسانی هستند که همه روز کار و تلاش انجام میدهند تا عملکرد یک سازمان با موفقیت انجام شود و آنها کسانی نیستند جز کارکنان خود شرکت.[۲]
- مشتری نام سیاره ای در منظومه شمسی است .
تعریف مفهومی متغیر :
تعریف عملیاتی:
مولفه:1
سوالات:18
تحلیل بر اساس میزان نمره پرسشنامه:
روایی پرسشنامه:
پایایی پرسشنامه:
منبع:
فرمت:word
تعداد صفحات:5