پرسشنامه استاندراد مسائل مربوط به صادرات بیوتسی(2002)
پرسشنامه استاندارد مسائل مربوط به صادرات توسط بیوستی در سال 2002 طراحس شده است و دارای 9 سوال می باشد و هدف ان بررسی مسائل مربوط به صادرات می باشد
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :
مفهوم و تعریف صادرات :
پرسشنامه صادرات عبارتست از ارتباط و کارکردن با بازارهای حرفه ای و حرفه ای های بازار در آن سوی مرزها .
صادرات نقطه آغاز ارتباط برقرار کردن با دیگران است . صادرات برای رشد و توسعه اقتصادی کشور است که از فروش تولیدات یا خدمات به کشورهای دیگر برای کسب
درآمد ارزی حاصل می شود و در برقراری موازنه تجاری وایجاد تعادل اقتصادی کمک شایانی می نماید.
تعريف بازاريابي بين الملل با تعريف بازاريابي در اين نقطه متفاوت است كه بازاريابي بين الملل بازاريابي كالاها و خدمات در آن سوي مرزهاي سياسي است. اين تفاوت اگر چه ممكن است براي افراد غيرمتخصص كوچك به نظر آيد اما تغييراتي در شيوه هاي مهم مديريت بازاريابي، حل مسائل بازاريابي، شكل دهي سياست هاي بازاريابي و انجام اين سياسيت ها به وجود ميآورد(فرج زاده،1387).
بازاريابي صادراتي بازاريابي يكپارچه اي از كالا ها و خدماتي است كه رهسپار به سوي مشتريان در بازارهاي بين المللي هستند.
بازاريابي صادراتي شامل همه آن فعاليت هاي بازاريابي ميشود كه در آن زمان شركت محصولاتش را بيرون از بازارهاي محلي خود عرضه ميكند و زماني كه محصولات به طور فيزيكي از يك بازار يا كشور به بازار يا كشور ديگري روانه ميشوند(كردبچه،1391).
برخی از موانع اصلی در ورود به یک بازار عبارت است:
– صرفهجویی به مقیاس: نیاز به حجم بالایی از تولید و فروش برای رسیدن به سطحی از هزینه در هر واحد از تولید برای سودآوری یک مانع برای ورود به بازار هست.
– سرمایهبر بودن: یک سرمایهگذاری مالی بزرگ در ازاء تولید هر یک واحد از محصول در ماشینآلات تمایل به محدود کردن یک شرکت برای ورود به یک صنعت در نظر گرفته میشود.
– مالکیت معنوی: اختراعات ثبتشده و انواع دیگر از مالکیت معنوی در ایجاد مانع برای ورود به یک صنعت بسیار مهم شناخته میشود.
– هزینههای بالا سوئیچینگ: تمایل خریداران محصول یک صنعت جهت محتاط بودن نسبت تغییر دادن نظر و سلیقه خود از یک عرضهکننده به عرضهکننده دیگر تمایلی جهت محدود کردن ورود به بازار در نظر گرفته میشود.
– هویت تثبیتشده برند: ورود به صنایع تحت سلطه قرارگرفته توسط محصولات شناختهشده و برند به دلیل نیاز به سرمایه مالی و زمانی زیاد برای ایجاد و معرفی یک محصول مناسب و شناختهشده دیگر در بازار بسیار سخت و دشوار هست.
– اجازهها و پروانه موردنیاز: صنایعی که ورود به آنها نیازمند اخذ مجوزها و پروانههایی است تا در آنها موفق به تولید شویم، جزء در صنایعی هستند که ورود به آنها سخت و محدود است.
– استانداردهای دولتی: صنایعی که در آنها از استانداردهای صنعتی سفتوسخت استفاده میشود نیز جزء صنایعی در نظر گرفته میشوند که ورود به آنها سخت است.
تعریف مفهومی متغیر :
تعریف عملیاتی:
مولفه:1
سوالات:9
تحلیل بر اساس میزان نمره پرسشنامه:
روایی پرسشنامه:
پایایی پرسشنامه:
منبع:
فرمت:word
تعداد صفحات:5