پرسشنامه اخلاق حرفه ای(کادوزیر؛2002)
پرسشنامه اخلاق حرفه ای(کادوزیر؛2002) 16 سوالی که اخلاق حرفهای را در 8 بعد مسئولیتپذیری (سوالات1،2)، صادق بودن (سوالات3،4)، عدالت و انصاف (سوالات5،6)، وفاداری (سوالات7،8)، برتریجویی و رقابت طلبی (سوالات9،10)، احترام به دیگران (سوالات11،12)، همدردی با دیگران (سوالات13،14) و رعایت و احترام نسبت به ارزشها و هنجارهای اجتماعی (سوالات15،16) است.که بر اساس طیف لیکرت 5 گزینه ای (کامل مخالفم تا کاملا موافقم)نمره گذاری شده است و الفای کرونباخ به دست آمده بالای 70 درصد می باشد.
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :
اخلاق حرفهای یک فرآیند عقلانی شدن ارزش های نهادی یک حرفه خاص بر اثر فرایند جامعه پذیری بوده و هدف اصلی آن حفظ و اشاعه آن در جامعه علمی وسیعتر است (سرمدی و شالباف، 1386).
تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه
در این پژوهش منظور پرسشنامه استاندارد اخلاق حرفهای نمرهاي است كه کارکنان به سوالات 16سوال پرسشنامة اخلاق حرفهای میدهند
مولفه های پرسشنامه :
مولفه |
منبع |
سوالات |
مسئولیتپذیر |
(کادوزیر؛2002) | 1-2 |
صادق بودن | (کادوزیر؛2002) |
3-4 |
عدالت و انصاف |
(کادوزیر؛2002) | 5-6 |
وفاداری | (کادوزیر؛2002) |
7-8 |
برتری جوییو رقابت طلبی |
(کادوزیر؛2002) | 9-10 |
احترام به دیگران | (کادوزیر؛2002) |
11-12 |
همدردی با دیگران |
(کادوزیر؛2002) | 13-14 |
رعایت و احترام نسبت به ارزشها و هنجارهای اجتماعی | (کادوزیر؛2002) |
15-16 |