پرسشنامه تصمیم خرید
پرسشنامه تصمیم خرید [1] سوده (1387) شامل 14 گویه که هر گویه آن یک بعد می باشد.
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه
واژه تصميم مصرف كننده تصوير فردي را در ذهن مجسم مي كند كه با دقت مشغول بررسي ويژگي هاي تعدادي ازمحصولات، برندها يا خدمات است و مي كوشد با استفاده از شيوه هاي منطقي گزينه اي را انتخاب كند كه بتواند باحداقل هزينه، نيازي را كه تشخيص داده برطرف نمايد . بنابراين، تصميم گيري مصرف كننده يك مفهوم منطقي وعملكردي را در بر دارد . در اين پژوهش تصميم به خريد از سه آيتم نگرش نسبت به برند، تمايل به خريد و آشنايي با برند تشكيل شده است(حیدرزاده و همکاران،1389).
تعریف عملیاتی متغییر پرسشنامه
پرسشنامه استاندارد در این پژوهش منظور از تصمیم خرید نمرهاي است كه کارکنان به سوالات 12 گویه ای پرسشنامةتصمیم خرید میدهند .
مقیاس پرسشنامه
این پرسشنامه بر اساس مقیاس لیکرت (کاملا مخالفم،1؛ مخالفم،2؛ نه موافقم نه مخالف،3؛موافقم،4؛ کاملا موافقم؛5) میباشد ( توجه مقیاس لیکرت در انتهای پرسشنامه کاملا توضیح داده شده است.)
کاملا موافقم | موافقم | نه موافقم نه مخالف | مخالفم | کاملا مخالفم | گزينه |
5 | 4 | 3 | 2 | 1 | امتياز |
[1] احمدیان راد، سوده (1387). بررسي عوامل اثرگذار بر قصد خريد فرانچايز (صنايع خدمات غذايي). پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران
روایی و پایایی پرسشنامه
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه میگیرد یعنی اینکه ابزار اندازهگیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست میدهد.
روایی پرسشنامه با استفاده از نظرات اساتید راهنما و مشاور، خوب ارزیابی و تاييد شده است.
پایایی این پرسشنامه توسط سوده (1387) با آزمون آلفای کرونباخ با استفاده از نرم افزار بالای spss بدست آمده است که به ترتیب زیر می باشد.
نام متغیر | میزان آلفای کرونباخ |
تصمیم خرید | 85/0 |
دانلود پرسشنامه تصمیم این که آیا محصول ویژهای را بخریم یکی از مباحث اساسی تجزیه تحلیل های اقتصادی از بازار تا اینترنت است مردم به طور معمول ویژگیهای محصولات دسترس را مورد بررسی قرار میدهند. قیمت آن را مقایسه میکنند و سپس تصمیم میگیرند آیا آن را بخرند یا نه. در فرایند اولیهی تصمیم گیری ، روشهای نورومارکتینگ نویدهایی از جدا کردن ویژگیهای مولفههای فرایند خرید میدهند، از نحوهی تصمیم گیری ، چگونگی انتخاب یک محصول و تصمیم گیری موثر در مورد محصولات و کالاها تا رفتارهای یک مشتری از جمله بررسی جزء به جز انتخاب یک کالای خاص، ویژگیهای هیجانی و شخصیتی که سبک تصمیم گیری وی را تحت تاثیر قرار میدهند. این حوزهی بسیار جدید مطالعاتی، بدون اغراق با توجه به تصمیم گیری های فردی و جمعی، تحولی بسیار بزرگ در اقتصاد و تجارت ایجاد خواهد کرد.