پرسشنامه نقش مديران مياني در بهبود كيفيت
پرسشنامه نقش مديران مياني در بهبود كيفيت : این پرسشنامه با هدف بررسي نگرش مديران مياني در مورد نقش آن ها در بهبود كيفيت طراحی شده است.
امتيازدهي و تفسير نتايج
پرسشنامه استاندارد براي هر گزينه كاملا موافقم 5،موافقم 4، نظري ندارم3، مخالفم 2 و كاملا مخالفم 1 امتياز در نظر بگيريد.
مجموع امتيازات خود را محاسبه كنيد و در اينجا بنويسيد……….
- امتياز 55-40: نشان دهنده نگرش مثبت مديران مياني درباره نقش آنها در بهبود كيفيت مي باشد
- امتياز 40-25: نشان ميدهد كه نگرش مديران مياني درباره نقشي كه در بهبود كيفيت دارندتا حدودي مثبت است
- امتياز زير 25: نشان دهنده نگرش منفي مديران مياني درباره نقش آنها در بهبود كيفيت مي باشد
روایی و پایایی پرسشنامه
روايي ابزار سنجش: مقصود از روايي آن است که وسيله اندازه گيري، بتواند خصيصه و ويژگي مورد نظر را اندازه بگيرد. اهميت روايي از آن جهت است که اندازه گيريهاي نامناسب و ناکافي ميتواند هر پژوهش علمي را بي ارزش و ناروا سازد (خاکي، 1390).
منظور از اعتبار (پايايي)، ميزان دقت شاخصها و معيارهايي است که در راه سنجش پديده مورد نظر تهيه شدهاند (ساروخاني، 1390). برای بررسی همسانی درونی آزمون روشهای مختلفی وجود دارد. روش آلفای کرونباخ، روش گوتلن، روش دو نیمه کردن، روش موازی محدود، روش کودر- ریچادسون از جملهاین روشها هستند.
پایایی و روایایی این پرسشنامه تایید شده است.
متغیر | تعداد سوالها | الفای قابل قبول | الفای کرونباخ |
پرسشنامه | 11 | 7/0 | 7/0 |
در تجارت، مهندسی و تولید، برداشت کاربردی از کیفیت (به انگلیسی: Quality)، فرومایه نبودن یا برتری چیزی میباشد؛ همچنین به صورت «شایستگی برای هدف آن گونه که خواسته خریدار برآورده شود» نیز تعریف میشود.[۱] کیفیت یک ویژگی وابسته و تا اندازه ای ذهنی است و هر کسی می تواند آن را به گونه دیگری دریابد.[۲][۳] ممکن است کاربران بر روی کیفیتهای ذکر شده کالا یا خدمت متمرکز شوند، یا اینکه این کالا یا خدمت با دیگر رقبای موجود در بازار سنجیده شود. ارائه دهندگان خدمات میتوانند کیفیت را با ترازهای: میزان قابل اطمینان بودن، دسترسی و پایدار بودن اندازهگیری کنند.[۱]