پژوهشها نشان مي دهند که سياستها، برنامه هاي سازمان، وضعيت مالي يا ارزش سهام شرکت هيچکدام سازمان را به محيطي مناسب براي کارکردن تبديل نمي کند، بلکه آنچه از سازمان يک محيط کار ايده آل و مطلوب مي سازد، احساس کارکنان نسبت به محيط کار است. شرايط محيط کار براي ايجاد و رشد احساس کارکنان در سه عامل خلاصه مي شود: مديريت، شغل و همکاران. بيش از چند دهه از اولين تعريف جو سازماني مي گذرد. در اين مدت تعاريف متعددي مطرح شده که جوهره همه آنها دو عنصر را در برداشته است: 1. سيستم شناختي (عنصر ذهني)، که بيانگر سيستم هاي ارزشي سازمان است. 2. برداشتهاي جمعي (عنصر احساسي) از سياستها، عملکرد و روشهاي سازمان نشئت مي گيرد.
مورد اول بيشتر به فرهنگ سازمان مرتبط است و مورد دوم واقعاً بيانگر جوي است که رهبري با آن مرتبط است. جو، نماي قابل ديد و فرهنگ بخش غير قابل رويت سازمان است، مثل يک کوه يخ شناور در آب.
پاورپوینت جو سازمانی
3,000 تومان
تعداد اسلاید: 23
قابلیت ویرایش:
قابلیت پرینت:
منابع:
فرمت فایل:
فایل ضمیمه :word
دسته: پاورپوینت
برچسب: پاورپوینت جو سازمانی, پرسشنامه جو سازمانی, جو سازمان, جو سازمانی