کاربردهای مطلب:
منبعی
برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و…
پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها،
استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی داردبه شیوه (APA)
فهرست
2-1 ساختار سازماني
2-1-1 سازمان و سازماندهي
2-1-2 اهميت مطالعه سازمان
2-1-3 سازمان رسمي
2-1-4 سازمان غير رسمي
2-1-5 سازماندهي
2-1-6 نمودار سازماني
2-1-7 تعريف ساختار
2-1-8 ساختار سازمان
2-1-9 تقسیم کار ( تخصصی کردن کار )
2-1-10 محدوديتهاي ساختارهاي سنتي سازمان
2-1-11 ابعاد ساختار سازمانی
2-1-12 تعریف پیچیدگی
2-1-13 تفکیک افقی
2-1-14 گروه بندی کارها ( تشکیل دوایر سازمانی )
2-1-15 تخصص گرائی
2-1-16 زنجیره فرماندهی
2-1-17 حوزة کنترل
2-1-18 تمرکز وعدم تمرکز
2-1-19 رسميت
2-1-20 دامنة رسميت
2-1-20-1چرا پيچيدگي مهم است ؟
2-1-20-2 چرا رسميت مهم است؟
2-1-20-3 چرا تمركز مهم است ؟
2-4-21 طرحهای سازمانی
2-4-21-1 ساختار ساده
2-1-21-2 دیوانسالاری ( بوروکراسی )
2-1-21-3 ساختار ماتریسی
2-1-22 عوامل موثر و تعيين كننده ساختار سازماني
2-1-4-22-1 استراتژي
2-1-4-22-2 اندازه سازمان
2-1-4-22-3 تكنولوژي
2-12-4-22-4 محيط
2-1-4-22-5 قدرت – كنترل
ادبیات و مبانی نظری ساختار سازمانی(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری)
ادبیات و مبانی نظری ساختار سازمانی(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری):سازمان پدیده ای اجتماعی است که به طور آگاهانه هماهنگ شده ودارای حدود و ثغور نسبتاً مشخصی بوده و برای تحقق هدف یا اهدافی، براساس یک سلسله مبانی دائمی فعالیت می کند(کلی،1980). در ادامه تعریف فوق به قسمت های به هم مرتبطی شکسته شده و هر قسمت جداگانه تشریح خواهد شد .
عبارت به صورت آگاهانه هماهنگ شده دلالت برمدیریت دارد. پدیده اجتماعی، دال براین معناست که سازمان از افراد یا گروههایی که باهم در تعاملند، تشکیل شده است الگوهای تعاملی که افراد داخل سازمان ازآن تبعیت می کنند، تصادفی بوجود نیامده، بلکه در خصوص آنها قبلاً اندیشیده شده است. از اینرو چون سازمانها پدیده های اجتماعی اند، لذا الگوهای تعاملی اعضاء آنها بایستی موزون وهماهنگ باشند تا ابهام و سردرگمی حداقل گردد و در نتیجه اطمینان حاصل شود که وظایف مهم سازمانی انجام می پذیرند. نتیجه آنکه، تعریف ما از سازمان بطور صریحی نیاز به هماهنگی در الگوهای تعاملی بین افرادرا مسلم می داند( پرهيزگار،1372،ص 28) .
ادبیات و مبانی نظری ساختار سازمانی
یک سازمان مرزهای نسبتاً مشخصی دارد . این مرزها به مرور زمان ، می توانند تغییر کنند و ممکن است کاملاً واضح وروشن نباشند. اما به هرحال باید مرزهای مشخصی وجود داشته باشد تا بتوان اعضاء سازمان را از غیر اعضاء بازشناخت. مشخص شدن چنین مرزهایی از طریق انعقاد قرار دادهای رسمی یاغیررسمی بین اعضاء و سازمان صورت می گیرد. در بیشتر جاهائیکه استخدام، برای دریافت حقوق و دستمزد صورت گرفته، یک نوع قرار داد رسمی منعقد می شود ( اچ هال، ترجمه علي پارسائيان و سيد محمد اعرابي،1376،ص 56) .
- ابراهیمی، عبدالحمید.، روستا، احمد.، و ونوس، داور. (1385). تحقیقات بازاریابی با نگرش کاربردی. تهران: سمت.
- احمدی،حسن(1392).رابطه بین رهبری توزیع شده و عملکرد سازمانی در بین معلمان ابتدایی شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران
- اعرابی، محمد، موسوی، سعید،(1388)، “الگوی استراتژیک مدیریت دانش برای ارتقاء عملکرد پژوهشگاهها”، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، شماره 51.
- اعرابي، سيد محمد؛ ايزدي، داوود، (1386)، استراتژي با رويکرد تصميم محور، انتشارات پژوهش فرهنگي
- امین، هادی(1393) بررسی تاثیر دوراندیشی سازمانی بر دوسوتوانی سازمانی در شرکت پیشگامان کویر یزد ؛ پایانامه مقطع کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، یزد.
- Al-Husseini, Abdel-Mahdi (2006). The impact of Transformational Leadership and Empowerment on Project Management, A Dissertation presented in partial Fulfillment of The Requirements for the Degree Doctor of Management in Organizational Leadership
- Banki. Sara (2006). “Effect of Transformational Leadership Behaviour on Teachers Citizenship Behavior on Teachers Citizenship Behavior ” a thesis in conformity requirement for master of the degree of master of artsdepartment of theory and policy studies university of Torento
- Bass, B.M. & Riggio, R.E.(2006). Transformational leadership .2nded.mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum ASSOCIATES.
- Bruner, D. Y. (2006). LEADERSHIP, PARTICIPATORY. In F. W. English, Encyclopedia of Educational Leadership and Administration (pp. 572-573). London: Rolf A. Janke
- Bryk, A., Camburn, E., & Louis, S. (1999). Professional community in Chicago elementary schools: Facilitating factors and organizational consequences. Educational Administration Quarterly, 35, 751-781.