کاربردهای مطلب:
منبعی
برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و…
پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها،
استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی داردبه شیوه (APA)
فهرست
2-1 شخصیت برند
2-1-1 نقش آن در تصمیم گیری مضرف کننده
2-1-2 تعریف
2-1-3 انواع مدل ها و نظریه ها
2-1-3-1 مدل جنيفر اکر
2-1-3-2 مدل جونز و همكاران(2009)
2-1-3-3 روش اینتربرند
2-1-3-4 روش ارزشگذاري BAV
شکل(2-10) تکنیک BAV
2-1-3-5 هرم پويايیهای برند
شکل(2-11) هرم پویایی های برند
2-1-3-6 روش ارزش گذاری هولیهان
2-1-3-7 مدل 5 عاملی دیوید آکر
شکل(2-12) مدل 5 عاملی دیوید آکر
2-1-4 ارتباط شخصیت برند با ارزش ویژه برند
2-2 پیشینه تحقیق
2-2-1 مطالعات داخلی
2-2-2 مطالعات خارجی
ادبیات و مبانی نظری شخصیت برند(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری)
ادبیات و مبانی نظری شخصیت برند(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری):شخصیت برند (Brand Personality) مجموعه ویژگیهای انسانیای است که به یک نام تجاری نسبت داده میشود. شخصیت برند آن چیزی است که مصرفکنندگان میتوانند با آن ارتباط برقرار کنند و یک برند کارآمد ارزش خود را با حفظ مجموعهای ثابت از ویژگیها ارتقا میدهد. ارزش افزودهای که شخصیت برند برای برند به همراه میآورد سوای منافع کارکردی آن است. در این نوشته میخواهیم ببینیم شخصیت برند چیست و چگونه میتوان از آن به نفع کسبوکار بهره برد.
ادبیات و مبانی نظری شخصیت برند
کهن الگوی شخصیت برند:
شخصیت برند خلاق (Creator) : قدرت خیال پردازی، استعداد بیان خود و رها کردن هنرمند درون. مانند برندهای لِگو و ایکهآ.
شخصیت برند آدم معمولی (Ordinary man) : یکی مانند همه است. به ما تعلق دارد. این حس که همهی انسانها مساویاند. مانند فیات.
شخصیت برند دانا (Sage): دانائی و استادی. درک انسانها. پخته رفتار میکند و به آموزش و تفکر تمایل دارد. مانند بوش و اُرال بی.
شخصیت برند دلقک(Jester): شاد و خندان. اوقات خوش را به انسانها وعده میدهد. حرفهائی را می زند که دیگران جسارت گفتنش را ندارند. مانند فانتا، چی توز.
شخصیت برند حاکم (Ruler): قدرت، پرستیژ، اعتبار و موقعیت بالا را نشان میدهد. مانند مرسدس، شرایتون.
شخصیت برند عاصی (Outlaw): معترض و در کار شکستن قوانین است. مانند دیزل، ماوی.
شخصیت برند بی گناه (Innocent): معصوم، نماینده خوبی و صداقت است. برای مشکلات پیچیده راه حلهای آسان مییابد. مانند داو، اولکر.
شخصیت برند کاشف (Explorer): به دنبال کشف دنیا و لذتهاست. با کشف تازه ها خود را احیا میکند. مانند جیپ، مایلز اند اسمایلز.
شخصیت برند شعبده باز (Magician): تغییر و تحول را با معجزه هایی که ایجاد می کند، وعده می دهد. مانند اپل، گوگل.
شخصیت برند عاشق (Lover): نماینده عشق، زیبائی و احساسات. همراه شدن با انسانهای عاشق. مانند آکس، آلفا رومئو.
شخصیت برند قهرمان (Hero): دستیابی به تخصصی که دنیا را نجات دهد و رسیدن به اهداف را وعده میدهد. مانند نایکی، دومستوس.
شخصیت برند یاور (Caregiver): کمک به دیگران. به دیگران به اندازه خودش ارزش و نیرو میدهد. مانند ولوو.
در این مدل نیز، بسته به جایگاه برند نسبت به رقبا و میزان وجود دو ویژگی آزادی – قانونمندی و اجتماعی – فردی بودن در برند شما می توانید حدود شخصیت برند را با طرح پرسشهایی از مخاطبان تعیین نمایید.
ادبیات و مبانی نظری شخصیت برند
شخصیت برند معمولا پیش از عناصر بصری و حسی هویت و پیام برند طراحی میشود و این اجزا در هماهنگی کامل با آن شکل میگیرند. بنابراین شخصیت برند باعث یکپارچگی فعالیتهای ما میگردد. ذکر این نکته ضروری است که برای موفقیت در شکل دادن به شخصیت برند در ذهن مصرف کننده، آنچه لازم است همسو بودن ارتباطات یکپارچه بازاریابی (تبلیغات، روابط عمومی، ترویج فروش و …)، عناصر هویت حسی برند (نام برند، لوگو، شعار، صفحه اول وب سایت، بسته بندی و …) با شخصیت برند است.
- آلینا ویلر – ژوئل کتز(1389)،برند شناسی، مترجم: محمدطاهر دنگ گو،تهران، انتشارات: نیاز دانش
- بهروزی ،منصوره، عزیزی،فتانه؛رحمتی، فرهاد(1394) تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر عملکرد برند ( مطالعه موردی صنعت محصولات لبنی کاله استان مازندران) ، کنفرانس بین المللی مدیریت، چالشها و راهکارها، تهران ، ایران.
- خداداد حسینی ،سید حمید ؛رضوانی، مهران (1388)مدیریت جامع برند،تهران، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- دیوید اولریچ/ نورمن اسمال وود(1391)برند رهبری در سازمان، مترجمان: کامبیز حیدرزاده/ افشین رهنما،تهران،نشر سیته
- دیوید آکر(1388)،ارتباط برند، مترجمان:دکتر محمد علی شاه حسینی، کمال رحمانی،تهران، انتشارات : نگاه دانش.
- Erdem, T., Zhao, Y., And Valenzuela, A. (2014). Performance Of Store Brands: A Cross-Country Analysis Of Consumer Store-Brand Preferences, Perceptions, And Risk. Journal Of Marketing Research. V.41, N.1, Pp. 86-100.
- Aaker, D.A. (1991). Managing Brand Equity: Capitalizing On The Value Of A Brand Name. New York: The Free Press, Page 62
- Brady, M. K., Cronin, J. J., Fox, G. L., Roehm, M. L.(2008). Strategies To Offset Performance Failures: The Role If Brand Equity, Journal Of Retailing, Vol. 84, No. 2, Pp. 151-164.
- Edo, R. (2004). The Effect Of Marketing Mix Elementson Brand Equity. Economic Trends And Economic Policy. V. 102, Pp. 30-59.
- Farquhar, P (1989);”Marketing Brand Equity”.Maketing Research, (Sep), Pp.24ـ