کاربردهای مطلب:
منبعی
برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و…
پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها،
استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی داردبه شیوه (APA)
فهرست
2-2 بین المللی شدن
2-3 روش های ورود به بازار بین الملل
2-3-1 صادارت
2-3-2 همکاری مشترک
2-3-3 سرمايه گذاري مستقيم
2-4 ماهیت بازاریابی بین الملل
2-5-1 بازاریابی صادراتی
2-5-2 تعاریف بازاریابی صادراتی
2-5-3 آمیخته بازاریابی صادراتی
2-5-4 تحقیقات در حوزۀ بازاریابی صادراتی
2-6 عوامل تعیین کننده عملکرد صادراتی
2-6-1 مدل بالدوف، كراونس و واگنر برای اقتصادهاي كوچك
2-6-2 مدل ابي و اسلتر
2-6-3 مدل اُكاس و جوليان
2-6-4 مدل كاوسگيل و زو براي استراتژي جهاني
2-6-5 مدل كالنتون، كيم، اچميدت و كاوسگيل
2-6-6 مدل هاهتي، مدوپا، ياواس و باباكاس
ادبیات و مبانی نظری صادرات بخش اول(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری)
ادبیات و مبانی نظری صادرات بخش اول(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری):نظریه برتری نسبی طی قرن ۱۹ میلادی در نوشتههای اقتصاددانان کلاسیک بروز و حقیقت پیدا کرد. این نظریه مبتنی بر این اصل است که هر کشور یا گروه و اقتصاد باید به تولید آن کالاهائی مبادرت ورزد که درتولید آن ازبرتری برخوردار است، زیرا کالا را به بهای ارزانتری نسبت به سایر کشورها یا افراد و گروهها عرضه می کند. نظریه برتری نسبی که توسط “ریکاردو” اقتصاددان مشهور انگلیسی، بیان شد، سالهاست که دیدگاه نظری حاکم بر تجارت بین المللی را شامل می شود.
ادبیات و مبانی نظری صادرات بخش اول
در دنیای اقتصادی امروز تغییرات وتحولات تکنولوژی به اندازه ای سریع وچشمگیر است که هیچ کشوری به تنهائی قادر به تولید همه چیز برای خود نیست وتوسعه و رفاه بدون همیاری و بهره گیری وداد و ستد با دیگران اتفاق نخواهد افتاد. اقتصاددانان کلاسیک و نئوکلاسیک، بالا رفتن رقابت، نوآوری، بالا بردن کیفیت کالا وتحرک اقتصادی درکشورهای در حال توسعه را تا حد زیادی ناشی از تجارت خارجی و روابط اقتصادی این کشورها می دانند.
صادرات در معنای لغوی به معنی ارسال ویا انتقال دادن کالا از جایی به جای دیگر به صورت درون کشوری یا برون کشوری است . در گمرک مقصود از صادرات، خروج کالا از قلمرو گمرکی کشور میباشد.
انواع صادرات
در تعریف صادرات ، از نظر خروج کالا از کشورصادرات به دوبخش صادرات قطعی وصادرات موقت تقسيم بندی میگردد.
صادرات قطعی
در تعریف صادرات ارسال کالا به خارج از مرزهای گمرکی کشور با هدف مصرف و یا کسب درآمد در کشورهای خارجی صادرات قطعی نامیده میشود. صادرات قطعی از پرداخت عوارض و مالیات و سود بازرگانی معاف است ولی مشمول هزینه های گمرکی میباشد.
با توجه به مقررات صادرا ت و واردات صادرات قطعی مي تواند از راه شركت هاي تعاوني مرزنشينان و تجارو بازارچه هاي مرزي صورت گیرد .
صادرات موقت
در تعریف صادرات خارج نمودن كالا از قلمرو گمركي كشوربرای نمایش و عرضه در نمايشگاهها ، یا به منظور تعمير ، تكميل و فرآوري محصول در خارج از قلمرو گمركي كشور و سپس بازگرداندن آن به داخل قلمرو گمركي صادرات موقت میباشد .
- ابابيي زكليكي، محمدعلي(1385)، بازاريابي بين المللي، تهران، انتشارات سمت، چاپ چهارم
- ابریشمی، حمید؛ گرجی؛ احراری، الهام، نجفیان، فرزانه.( 1388)، اثرات جهانی شدن بر صادرات غیر نفتی ایران، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 51، صص 1-24.
- ابریشمی، حمید؛ مهرآرا، محسن.( 1385)، تاثیر آزادسازی تجاری بر رشد صادرات و واردات، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 40.
- احمدزاده، خالد؛ ياوري، كاظم؛ عصاري، عباس؛ سحابي،بهرام(1391)، بررسي عوامل موثر بر صادرات خدمات مطالعه موردي: صادرات خدمات فني و مهندسي،پژوهش نامه اقتصادی، دوره 12، شماره47.
- امجدي، افشين؛ محمدزاده، رويا؛ باريكاني، الهام(1389)، تعيين بازارهاي هدف صادرات پسته و خرماي ايران با استفاده از الگوي تقاضاي صادرات و روش غربال گيري،فصلنامه اقتصاد كشاورزي و توسعه، دوره 18، شماره 70.
- Achchuthan Sivapalan(2012). Export, Import And Economic Growth: Evidence From Sri Lanka; Sabaragamuwa University Of Sri Lanka; Achchuthan, Export, Import And Economic Growth: Evidence From Sri Lanka. Journal Of Economics And Sustainable Development, 4(9), 147-155
- Akhtar Hossain, A. (2008), Structural Change In The Export Demand Function For Indonesia: Estimation, Analysis And Policy Implications, School Of Economics, Politics And Tourism, The University Of Newcastle, Newcastle, Nsw 2308, Australia.
- Alvarez, Roberto(2004), Sources Of Export Success In Smalland Medium-Sized Enterprises: The Impact Of Public Programs, International Business Review, No 13.
- Baah-Naukoh, A., Jebuni, C.D. And Asante, Y. (1996), Exporting Manufacturers From Ghana. Is Adjustment Enough? Accra: University Of Ghana &Overseas Development Institute, Chameleon Press Ltd, London.
- Barghouti, S., Timmer, C., And Siegel, P. (1990), Rural Diversification: Lessons From East Asia. World Bank Technical Paper 117. Washington, D.C.