کاربردهای مطلب:
منبعی
برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و…
پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها،
استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی داردبه شیوه (APA)
فهرست
2-2 سازمان یادگیرنده
2-2-1 یادگیری سازمانی
2-2-2 تعاريف يادگيري سازماني
2-2-3 سیر تاریخی يادگيري سازماني
2-2-4 انواع يادگيري سازماني
2-2-5 تفاوت يادگيري سازماني و سازمان يادگيرنده
2-2-6 فرایند يادگيري سازماني
2-2-7 رویکردهای یادگیری سازمانی
2-2-7-1 رویکرد فنی
2-2-7-2 رویکرد اجتماعی
2-2-8 انواع یادگیری سازمانی
2-2-9 سطوح یادگیری سازمانی
2-2-9-1يادگيري فردي
2-2-9-2 يادگيري تيمي و گروهي
2-2-9-3 يادگيري سازماني
2-2-10 متغیر های موثر بر یادگیری سازمانی
2-2-11 ویژگیهای سازمان یادگیرنده
2-2-12 عوامل موثر در ایجاد و رشد سازمان یادگیرنده
2-2- 13 ایجاد سازمانهای یادگیرنده
2-2-14 ضرورت های بهره گیری از سازمانهای یادگیرنده
2-2-15 موانع دستیابی به سازمانهای یادگیرنده
2-2-16 مولفه های سازمان یادگیرنده
ادبیات نظری یادگیری سازمانی
مبانی نظری و پیشینه یادگیری سازمانی(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری)
مبانی نظری و پیشینه یادگیری سازمانی(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری):در دنیای متغیر کنونی یادگیری به معنای شناخت و انطباق با سرعت فرایند تغییر است. در چنین شرایطی سازمانها همانند افراد باید سریعتر و بهتر خود را با این محیط متغیر تطبیق دهند، در غیر این صورت، شکست میخورند. تغيير از ويژگي هاي بارز عصر حاضر است و بر اساس گفته ي تام پيترز امروزه تنها چيز ثابتي كه ميتوان يافت، تغيير و دگرگوني است(بك هارد و پريتچارد، ترجمه ايران نژاد پاريزي، 1389). تنها منبع قدرت و ماندگاري سازمان ها، يادگيري بهتر و سريع تر نسبت به رقباست .چرا كه يادگيري، عامل اصلي، كليدي و مورد نياز سازماني است كه ميخواهد در دنياي نوين اقتصادي و محيط رقابتي پا بر جا بماند .به باور سونگ، رئيس انجمن آموزش و توسعهي آمريكا(۲۰۰۲) امروزه يادگيري جادهي حياتي شناخت و انطباق با سرعت فزايندهي تغيير است(ماركوارت، 2009).
بنابراين سازمان ها از تغييرات عصر حاضر مصون نبوده و بايد از راه يادگيري هميشگي، افراد را براي رويارويي با تغييرات آماده نمايند و براي اين كه توانايي تطبيق با شرايط، تغيرات و چالش هاي امروزي را داشته باشند، بايد به نهادينه كردن يادگيري در درون سازمان بپردازند و به بيان ديگر به يك سازمان يادگيرنده تبديل شوند(هاروی،،2013). سازمان هاي يادگيرنده سازمان هاي جسور و توانمندي هستند كه بنيانشان بر يادگيري استوار است و بهترين راه بهبود عملكرد را در درازمدت يادگيري مي دانند .به بيان ديگر سازمان هاي يادگيرنده با بهره گيري از فضايل، هنرها، ارزش ها و توانايي هاي كاركنان خود و بر اساس درس هايي كه با تجربه مي آموزند، به گونه ي مستمر تغيير ميكنند و عملكرد خود را بهبود ميبخشند.
- اقدسی ، محمد؛ خاکزار، مرتضی(1393) سنجش سطح قابليت هاي يادگيري سازماني در بيمارستانها، نشريه بين المللي مهندسي صنايع و مديريت توليد (فارسي)(نشريه بين المللي علوم مهندسي)، شماره 4،صص 73-79
- پیمان، سیدمحمد،( 1391)، کنکاش در بهره وری و ارایه الگو برای اندازه گیری، فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش، انتشارات مدرسه، شماره 38،ص 34-40
- تسلیمی ، محسن(1382) سازوكارهاي يادگيري سازماني، مبنايي براي ايجاد يك سازمان يادگيرنده، پایانامه مقطع کارشناسی ارشد،دانشگاه تهران،تهران.
- جمال زاده ، معین؛ یوسنی، رسول(1392) بررسي رابطه هوش سازماني و يادگيري سازماني در بين کارکنان و اعضاي هيات علمي منطقه يک دانشگاه آزاد اسلامي و ارايه الگويي جهت ارتقا يادگيري سازماني، رهبري و مديريت آموزشي، شماره 8،صص 68-88
- حجازی ، یوسف؛ روییسی،هادی(1383) تبيين مولفه هاي يادگيري سازماني در موسسات آموزش عالي كشاورزي (مطالعه موردي پرديس كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران)، پژوهش و برنامه ريزي در آموزش عالي، شماره 46،صص 45-64.
- Algera , J.& Chiva , R (2013) Assessing The Impact Of Organizational Learning Capability On Product Innovation Performance : An Emprical Test , Tachnovation 28: 315-326.
- Altman Y,. And Paul I,.(1998). Learning, Leadership, Teams: Corporate Learning And Organizational Change, Journal Of Management Development, Vol.17.
- Amabile, T. 1999, Harvard Business Review on Breakthrough Thinking, Harvard Business School Press, Boston, USA.
- Argyris , C.(1999). On Organizational Learning . Oxford , England : Blackwell.
- Argyris , C., And Schon , D.A. (1987) .Organizational Learning : A Theory Of Action Perspective. Reading ,Ma: Addison –Wesley .