پرسشنامه استاندارد عوامل موثر بر یادگیری بازارهای خارجی
پرسشنامه استاندارد عوامل موثر بر یادگیری بازارهای خارجی توسط محقق ساخته در سال 1396ساخته شده است و دارای 12 سوال در 4 بعد(تجربه صادرات، تعهد در یادگیری، ظرفیت جذب، یادگیری بازارهای خارجی) می باشد.و بر اساس طیف پنج گزینه ای لیکرت(بسیار کم تا بسیار زیاد)ساخته شده است. الفای کرونباخ این پرسشنامه 809/. می باشد.
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :
مدیریت، براي نگرشهاي کارکنان اهمیت زیادي قائل است. نگرشهاي کارکنان با رفتارهایی که براي سازمان حساسیت دارد، ارتباط دارد. بهطورکلی، کارکنان، مجموعهاي از نگرشهاي باثبات و شناختنی نسبت به محیط کار خوددارند که بعضی از آنها عبارتاند از: پرداختها، شرایط محیط کار، شرح وظایف شغل و ….
از طرفی نگرش شغلی کارکنان می تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی سایر متغیر های سازمانی تاثیر گذار باشد. نگرش شغلی کارکنان به محیط کاری، شغل و سازمان بسیار مهم و حیاتی است زیرا نگرش مثبت رفتار های مثبت فراوانی را به دنبال خواهد داشت که نفع آن به سازمان می رسد و نگرش های منفی رفتار های مخربی را در پی خواهد داشت که برای سازمان بسیار مضر است. لذا پرداختن به بحث پرسشنامه نگرش شغلی دارای اهمیت و ضرورت فراوانی است. ( قلی پور، ۱۳۹۱).
یادگیری، کارکردی است که با آن، دانش، رفتارها، توانمندیها یا انتخابهای نو یا موجود به ترتیب، درک یا تقویت و اصلاح میشوند، که شاید به یک تغییر بالقوه در ترکیب دادهها، عمق دانش، رویکرد یا رفتار نسبت به نوع و گسترهٔ تجارب منجر شود.[۱] توانایی یادگیری، در دسترس انسانها، جنبندگان و گیاهان[۲] و انواعی از ماشین ها قرار دارد. روند یادگیری در طول زمان، هرم یادگیری را دنبال مینماید. یادگیری به صورت آنی انجام نمیشود، بلکه بر پایه دانستههای گذشته رشد میکند. بر همین پایه، دید ما یادگیری میتواند در راستای یک روند تعریف شود تا مجموعهای از دانش شیوۀ انجام و گزارههایی بر مبنای واقعیت باشند. یادگیری، در نهایت به تغییراتی می انجامد که معمولاً دائمی هستند.[۳]
تعریف مفهومی متغیر :
تعریف عملیاتی:
مولفه:4
سوالات:12
تحلیل بر اساس میزان نمره پرسشنامه:
روایی پرسشنامه:
پایایی پرسشنامه:
منبع:
فرمت:word
تعداد صفحات:6