پرسشنامه استاندارد قابلیت سازمانی هوش تجاری
پرسشنامه استاندارد قابلیت سازمانی هوش تجاری توسط محقق در سال 1396 ساخته شده است ودارای 14 سوال در 3 بعد(انعطاف پذیری، شهود در تجزیه و تحلیل، سطح ریسک پذیری) می باشد.و بر اساس طیف پنج گزینه ای لیکرت(خیلی کم تا خیلی زیاد)ساخته شده است. الفای کرونباخ این پرسشنامه 790/. می باشد.
تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :
هوش تجاری:
هوش تجاری یک مفهوم چترگونه است که معماری، ابزارها، پایگاه داده، کاربردها و متدولوژی ها را در برمی گیرد
قابلیت های هوش تجاری: قابلیت هایی که هوش تجاری توسط آنها نقش مهمی در ارتقای چابکی مورد نیاز سازمان جهت هماهنگی با تغییرات سریع محیط کسب و کار ایفا می کند .قابلیت های BI شامل قابلیت های تکنولوژیکی و همچنین قابلیت های سازمانی است بنابراین لازم است رابطه بین قابلیت های BI و میزان موفقیت BI و میزان تاثیر آن در محیط های مختلف تصمیم گیری بررسی شود .
قابلیت های هوش تجاری: قابلیت هایی که هوش تجاری توسط آنها نقش مهمی در ارتقای چابکی مورد نیاز سازمان جهت هماهنگی با تغییرات سریع محیط کسب و کار ایفا می کند .قابلیت های BI شامل قابلیت های تکنولوژیکی و همچنین قابلیت های سازمانی است بنابراین لازم است رابطه بین قابلیت های BI و میزان موفقیت BI و میزان تاثیر آن در محیط های مختلف تصمیم گیری بررسی شود .
قابلیت های هوش تجاری: قابلیت هایی که هوش تجاری توسط آنها نقش مهمی در ارتقای چابکی مورد نیاز سازمان جهت هماهنگی با تغییرات سریع محیط کسب و کار ایفا می کند .قابلیت های BI شامل قابلیت های تکنولوژیکی و همچنین قابلیت های سازمانی است بنابراین لازم است رابطه بین قابلیت های BI و میزان موفقیت BI و میزان تاثیر آن در محیط های مختلف تصمیم گیری بررسی شود .
قابلیت سازمانی هوش تجاری:
منابع داده و انواع داده ها بوسیله قابلیت های BI مورد استفاده قرار می گیرند .انعطاف پذیری و سطحی از ریسک و خطرات نیز در سازمان ها بوسیله هوش تجاری حمایت می شود که اینها از قابلیت های سازمانی هوش تجاری است. (هوستمن و همکاران، 2007).
تعریف مفهومی متغیر :
تعریف عملیاتی:
مولفه:3
سوالات:14
تحلیل بر اساس میزان نمره پرسشنامه:
روایی پرسشنامه:
پایایی پرسشنامه:
منبع:
فرمت:word
تعداد صفحات:6