پرسشنامه استاندارد تصویر ذهنی برند الریچ(2009)
پرسشنامه استاندارد تصویر ذهنی برند الریچ در سال 2009 طراحی شده است که 15 سوال در 4 بعد طراحی شده است.
تعریف مفهومی متغیر پرسشنامه
تصویر ذهنی برند: دیدگاه های توسعه یافته سهامداران درباره یک سازمان، دیدگاه های مشتریان، رسانه ها، عموم مردم و به طور کلی جهان خارج از شرکت.
پرسشنامه تصویر ذهنی از یک برند شامل تمامی ادراکاتی است که در ذهن مخاطبان نسبت به آن برند شکل می گیرد و شخصیت و هویت یک کسب و کار با برند آن است که در ذهنها می ماند .پس یکی از عوامل موفقیت یک برند ، ساخت یک تصویر ذهنی مناسب و صحیح در ذهن مشتریان است.هر چه این شخصیت قویتر باشد مسلما تصویر ذهنی ایجاد شده از آن برند نیز قویتر خواهد بود واحتمال خرید از برند بالاتر می رود.بطور کلی تصویر ذهنی برند مجموعهای از اصلیترین باورها از برند است.
هر برندی تازه وارد بازار می شود نیاز به رشد و توسعه دارد و هر رشدی علاوه بر یک بستر مناسب جهت شکوفایی ، نیازمند یک عامل تمایز است .یعنی هر کسب و کاری باید علاوه بر ایجاد مزیت و تامین نیازهای مخاطبین باید آنها را برای خرید ترغیب کند و با برانگیخته کردن احساسات آنها ، میل خرید را در مخاطبان ایجاد کند .
تمامی راههای ارتباطی یک برند با مخاطب می تواند سازندهء تصویر ذهنی شخص از برند را بسازد .این ارتباطات می تواند شامل یک خاطره خرید خوب در گذشته باشد یا بسته بندی شیک یک محصول سازندهء تصویر ذهنی مخاطب از برند شود یا حتی چگونگی رفتار و صحبتهای فروشنده این تصویر را در ذهن مخاطب بسازد .
تصویر ذهنی بازسازی دنیای فیزیکی دور از یک انسان در ذهن او است.[۱] این عمل، در بیشتر موارد، شامل تجربهٔ درک یک شیء، رویداد یا صحنه است که در واقعیت، قابل حس نیست. در برخی شرایط، تصویر ذهنی میتواند اثری مشابه تجربه واقعی داشته باشد.[۲]
طبیعت این تجربهها، چیزی که آنها را امکانپذیر میسازد و عملکرد آنها مدت زیادی در فلسفه، روانشناسی، علوم شناختی و اخیراً علوم اعصاب مورد بحث و پژوهش بودهاست. بیشتر بررسیهای فلسفی و علمی روی تصویر ذهنی بصری تمرکز دارد؛ ولی تصویر ذهنی میتواند شامل اطلاعات از هر منبع ورودی حسی از جمله تصویر شامهای[۳] و تصویر سمعی[۴] باشد. گاهی چنین پنداشته میشود که برخی گونههای جانوران نیز قادر به تجربهٔ تصویر ذهنی هستند
تعریف مفهومی متغیر :
تعریف عملیاتی:
مولفه:4
سوالات:15
تحلیل بر اساس میزان نمره پرسشنامه:
روایی پرسشنامه:
پایایی پرسشنامه:
منبع:
فرمت:word
تعداد صفحات:5