کاربردهای مطلب:
منبعی
برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و…
پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها،
استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی داردبه شیوه (APA)
فهرست
1-1بازاریابی سبز.
1-1-1 تاریخچه بازاریابی سبز.
1-1-2 تعریف بازاریابی سبز.
1-1-3 مفاهیم مرتبط با بازاریابی سبز.
1-1-4 امیخته های بازاریابی سبز.
1-1-4-2بسته بندی سبز.
1-1-4-3 قیمت سبز.
1-1-4-4 ترفیع و تبلیغ سبز.
1-1-4-5 توزیع سبز.
1-1-5 سطوح بازاریابی سبز.
1-1-6 عصرهای بازاریابی سبز.
1-1-7پارادایم بازاریابی سبز.
1-1-8 رابطه پارادایم با استراتژی بازاریابی
1-1-9 استراتژی های بازاریابی سبز
1-1-9-1 وجهه اجتماعی
1-1-9-2 گرایش به محیط زیست
1-1-9-3 تجربه محصولات سبز
1-1-9-4 مسئولیت های زیست محیطی
1-1-9-5 پشتیبانی از محیط زیست
2-1 بازاریابی سبز در ایران
2-1-1پتانسیل ها و چالشهای بازاریابی سبز در ایران
2-2بازاریابی سبز و کسب مزیت رقابتی پایدار
2-3 پیشینه داخلی
2-3-1 پیشینه خارجی
مبانی نظری و پیشینه بازاریابی سبز(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری)
مبانی نظری و پیشینه بازاریابی سبز(فصل دوم پایان نامه-ادبیات نظری):امروزه بازاریابی سبز بیشتر به عنوان یک مفهوم عمومی مطرح میشود. بازاریابی سبز به توسعه و بهبود قیمت گذاری، ترفیع و توزیع محصولاتی اطلاق میشود که به محیط آسیب نمی رسانند. سالمون و استوارت بازاریابی سبز را چنین تعریف میکنند: یک استراتژی بازاریابی است که از طریق ایجاد مزایای قابل تشخیص محیطی بر اساس آنچه که مشتری انتظار آن را دارد از محیط حمایت میکند. انجمن بازاریابی آمریکا در سال 1976 بازاریابی سبز را چنین تعریف میکند: مطالعه جنبههای مثبت و منفی بازاریابی روی آلودگی و کاهش منابع انرژی و سایر منابع ولی باید بیان نمود که این تعریف جامع نیست و بایستی تعریف جامع تری را بیان کرد.
مبانی نظری و پیشینه بازاریابی سبز
در طول دهههای گذشته آگاهی زیست محیطی مصرف کنندگان افزایش قابل ملاحظهای در جهان یافته و این گروه خواستار کالاهایی هستند که به اصطلاح دوستدار طبیعت نامیده میشوند. دلیل این افزایش آگاهی ر ا عواملی چون افزایش فعالیت گروههای سبز، قانونگذاری در ابعاد ملّی و بین المللی و تأثیر فاجعههای صنعتی بر نظرهای عموم مردم دانستهاند. بازاریابان محیط زیست را در بسیاری از فعالیتهای بازاریابی مد نظر قرار داده اند. در این بین به طراحی محصول، بسته بندی آن و قیمت گذاری بر اساس سازگاری با محیط زیست میتوان اشاره کرد. تفاوتهای اساسی بین مفهوم بازاریابی سبز و بازاریابی اجتماعی در این موارد است : یک تاکید بر تداوم پذیری فیزیکی پروسه بازاریابی و پذیرش اجتماعی آن یک دیدگاه برای رابطه فراگیر و وابسته بین اقتصاء جامعه و محیطیک دیدگاه بی انتها نسبت به دیدگاه طولانی مدت یک دیدگاه از محیط به عنوان یک چیزی با ارزش ذاتی بالاتر از سودمندی آن برای جامعه تمرکز بر موضوعات جهانی نسبت به موضوعات اجتماعی خاصدر هر دو مفهوم بازاریابی اجتماعی و محیطی تاکید بر موارد محیطی – اجتماعی برای بازاریابان در حوزه واژههای محدودیتها و قیمتها قرار میگیرد. یک جنبه جدید مهم که بازاریابی سبز معرفی میکند یک تاکید بر موارد اجتماعی- محیطی به عنوان یک منبع احتمالی فرآوری و فرصت برای بازاریابان است.
- ابراهیم پور، حسین (1391) ارزيابي نقش استراتژي بازاريابي رابطه مند بر سهم بازار بانك ها (مطالعه موردي: شعب بانك پاسارگاد استان گيلان) ، پایانامه مقطع کارشناسی ارشد، دانشگاه گیلان، گیلان.
- اعرابي، سيد محمد؛ ايزدي، داوود، (1386)، استراتژي با رويکرد تصميم محور، انتشارات پژوهش فرهنگي.
- اعرابی، محمد، موسوی، سعید،(1388)، “الگوی استراتژیک مدیریت دانش برای ارتقاء عملکرد پژوهشگاهها”، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، شماره 51.
- امینی، محمدتقی، خباز، صمد،(1388)، “تدوین استراتژی به روش چارچوب جامع تدوین استراتژی، مطالعه موردی : شرکت سهند خودرو تبریز”، نشریه مدیریت بازرگانی، دوره 1، شماره 2.
- بقایی ،ایرج؛ منصوری،صبا (1394) بررسي و اولويت بندي تاثير عوامل توانمندي استراتژيك سازمان بر عملكرد رقابتي در صنعت بانكداري با رويكرد آينده نگاري مورد بانك هاي سپه ، راهبردهاي مديريت، شماره 78،صص 109-120.
- Barrales-Molina, V., Martínez-López, F. J., & Gázquez-Abad, J. C. (2014). Dynamic Marketing Capabilities: Toward An Integrative Framework. International Journal Of Management Reviews, 16(4), 397–416.
- Chen, H. H., Lee, A. H. I., Wang, H. Z., & Tong, Y. (2008). Operating Npd Innovatively With Different Technologies Under A Variant Social Environment. Technological Forecasting & Social Change, 75(3), 385–404.
- Elena, F., Eva, M., & Jorge, M. (2013). Green Marketing In B2borganizations: An Empirical Analysis From The Natural-Resource-Based View Ofthe Firm. Journal Of Business & Industrial Marketing.
- Elena, F., Eva, M., & Jorge, M. (2013). Green Marketing In B2borganizations: An Empirical Analysis From The Natural-Resource-Based View Ofthe Firm. Journal Of Business & Industrial Marketing.
- Furlow, N. E. , & Knott, C. (2016), Who’s Reading The Label? Millennials’ Use Of Environmental Product Labels, Journal Of Applied Business And Economics.