پرسشنامه استاندارد زنجیره تامین نواور سیگاو و همکاران(2006)

پرسشنامه استاندارد زنجیره تامین نواور سیگاو و همکاران(2006)

پرسشنامه استاندارد زنجیره تامین نواور توسط سیگاو و همکاران در سال 2006 ساخته شده است و اقای بحری ان را را در پژوهش خود بومی سازی نمود دارای 20سوال در 4 بعد(یکپارچگی مشتریان، یکپارچگی تامین کننده، یکپارچگی داخلی، گرایش نوآورانه) می باشد.و بر اساس طیف پنج گزینه ای لیکرت(خیلی کم تا خیلی زیاد)ساخته شده است. الفای کرونباخ این پرسشنامه 75/0 می باشد.

تعریف مفهومی متغییر پرسشنامه :

مدیریت زنجیره تامین:

مدیریت زنجیره تامین عبارت است از فرایند یکپارچه سازى فعالیت‌هاى زنجیره تامین و نیز جریان‌هاى اطلاعاتى مرتبط با آن، از طریق بهبود و هماهنگ سازى فعالیت‌ها در زنجیره تامین تــــولید و عرضه محصول

مدیریت زنجیره تامین SCM چیست ؟ مدیریت زنجیره تامین تلفیقی است از هنر و علم که در جهت بهبود
دسترسی به مواد اولیه , ساخت محصولات و یا خدمات و انتقال آن به مشتری بکار میرود .
در زیر پنج بخش اصلی مدیریت زنجیره تامین می آید :

  1. برنامه ریزی – این بخش استراتژیک مدیریت زنجیره تامین میباشد . مدیریت منابعی که جهت برآوردن نیاز مشتری برای محصول و یا سرویس شما استفاده میشوند . نیاز به برنامه ریزی استراتژیک میباشد . بخش عمده برنامه ریزی , پیاده سازی مجموعه مقیاسهایی است برای نظارت بر زنجیره تامین بطوریکه , بهینه و مقرون بصرفه بوده , کیفیت و ارزش مورد نظر مشتری را تامین کند .
  2. منابع – تامین کنندگانی را که محصولات و خدمات مورد مصرف برای ساخت محصولات و خدمات شما را در اختیارتان قرار میدهند انتخاب کنید . روندهای قیمت گذاری , تحویل و پرداخت به این تامین کنندگان را مشخص کرده , مجموعه ای از مقیاسهای نظارت و بهینه سازی ارتباط با آنان را فراهم آورید . سپس روندهای مدیریت انبار شامل دریافت مرسولات , بازبینی وانتقال محصولات و خدمات را به خط تولید خود به علاوه نحوه اختیار دادن پرداخت به تامین کننده را مشخص کنید .
  3. تولید – فعالیتهای لازم جهت تولید کنترل کیفی , بسته بندی و آماده سازی جهت ارسال مرسوله را برنامه ریزی کنید . سطح کیفیت , خروجی تولید و بهره برداری کارگران و کارمندان را اندازه گیری کنید .
  4. ارسال – این بخش اکثرا” تدارکات نامیده میشود در این بخش شما باید دریافت سفارشات مشتریان را هماهنگ کنید , شبکه ای از انبارهای کالا آماده کنید و روشهای حمل کالا به مشتری و پرداخت را انتخاب کنید .
  5. ارجاع – بخش اشکالات زنجیره تامین شبکه ای را برای مرجوع ساختن کالاهای معیوب و تولید از طرف مشتریان فراهم آورید .

یکپارچگی مشتریان:

سطح ارتباط ما با مشتریان بزرگ از طریق شبکه های اطلاعاتی.

یکپارچگی تامین کنندگان:

 سطح تبادل اطلاعات با تامین کننده عمده از طریق شبکه های اطلاعاتی .

یکپارچگی داخلی:

 یکپارچه سازی شرکت در میان توابع داخلی.

جهت گیری نوآوری:

 ترویج برای توسعه و استفاده از منابع جدید است(ژاو و همکاران 2005).

مولفه های پرسشنامه :

مولفه های پرسشنامه

    سوالات

یکپارچگی مشتری

1 تا 5
یکپارچگی تامین کننده

6 تا 10

یکپارچگی داخلی

11 تا 15
گرایش نوآورانه

16 تا 20

دانلود 

پرسشنامه استاندارد زنجیره تامین نواور سیگاو و همکاران(2006)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *